Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@00:11:41 GMT

فروش انواع جک پالت و کاربرد آن

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۲۲۰۱

فروش انواع جک پالت و کاربرد آن

جک پالت‌ها در انواع مختلف؛ قیچی، دستی ساده، برقی و... در بازار موجود هستند. کارکرد اصلی جک پالت‌ها در بخش انبارداری می باشد.

مشخصات جک پالت‌

یکی از دستگاه‌های پرکاربرد در بخش انبارداری، جک پالت ها هستند. تاریخچه این دستگاه به صد سال پیش باز می گردد که مدل اولیه آن در آن سال ها طراحی و مورد استفاده قرار می گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما شکل امروزی جک پالت ها در دهه 30 میلادی تولید شده است. این دستگاه‌ها، ظاهر و ساختاری ساده تر از دستگاه‌های مشابه نظیر لیفتراک‌ها و استاکرها دارند و در واقع نوعی لیفتراک دستی محسوب می‌شوند. جک پالت‌ها با توجه به کاربردی که دارند در تناژهای مختلف طراحی و تولید می شوند. از این رو انتخاب تناژ، کاملا بستگی به نیاز و سایز پالت‌های شما خواهد داشت. از عوامل مهم تاثیرگذار دیگر بر طراحی نوع جک پالت، مکان مورد استفاده آن و نوع بار شما می‌تواند باشد. بر همین اساس، این دستگاه را براساس فاکتورهای مهم مثل ظرفیت، نوع بار، سایز و تناژ تقسیم بندی می‌کنند.

برخی از مدل‌های مرسوم موجود در بازار شامل جک پالت های ترازو دار، دستی استاندارد، رول بر، پالت پهن، کم ارتفاع، ترازو دار، باریک، مدل قیچی، با شاخک بلند، حفاظ دار، از جنس گالوانیزه یا استیل، برقی (شارژی) و... می‌شود. از این رو هر کدام از این مدل ها با توجه به کارایی که دارند در مکان های خاصی قابل استفاده خواهند بود. ظرفیت این دستگاه ها از 1/5 تن تا 5 تن تقسیم بندی می‌شود.

نحوه عملکرد جک پالت چگونه است؟

از اجزای مهم جک پالت‌ها می‌توان به پمپ جدا کننده، چرخ‌هایی از جنس پلی اورتان، دسته و فرمان، سوپاپ، اهرم و شاخک ها و... اشاره کرد. برای اینکه این دستگاه بتواند جا به جا شود، به یک اهرم نیاز خواهد داشت. برای شروع کار اول باید اهرم رها سازی که پشت دستگاه قرار دارد را پیدا کنید. باید به کمک این اهرم شاخک ها را رها کرده تا نزدیک کف زمین (1 تا2 اینچ کف زمین) برسند. با این کار شاخک‌ها می توانند در زیر بار به خوبی قرار گیرند. بعد از قرار گیری درست شاخک‌های دستگاه در زیر پالت، باید دستی را به سمت بالا و پایین به طور متناوب حرکت دهید تا شاخک ها از زمین فاصله گرفته و بار شما را بلند کنند. وقتی شاخک ها به خوبی از زمین فاصله گرفتند، حال نوبت جا به جا کردن بار است. این کار به کمک دسته پالت و نیروی کاربر صورت می گیرد.

کاربرد جک پالت چیست؟

همانطور که در ابتدا ذکر شده است، کار اصلی جک پالت ها حمل و نقل پالت ها و بسته ها در سایزهای مختلف است. در واقع بدون حضور این دستگاه های نسبتا ساده، کار جا به جایی بار و بحث انبارداری به معضل بزرگی تبدیل خواهد شد. یکی از مزیت های مهم جک پالت ها این است که در انبارهای بزرگ و کوچک قابل استفاده هستند. کاربرد جک پالت‌ها در فروشگاه های مختلف نظیر فروشگاه های مواد غذایی، صنایع، انبارهای مختلف، فرودگاه ها، مراکز میوه و تره بار و... است. این دستگاه به صورت دستی، بار شما را در سریع ترین زمان ممکن جا به جا می کند. کار کردن با این دستگاه بسیار راحت است به همین دلیل به راحتی هر کس در هر سطح از تخصص می تواند از آن استفاده نماید. از طرف دیگر هزینه نگهداری این دستگاه‌ها نسبت به محصولات مشابه بسیار مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

عوامل موثر بر قیمت این دستگاه‌ها چیست؟

این وسیله با برندهای متنوع داخلی و خارجی در بازار به فروش می رسد. اگر به صورت گذری قیمت جک پالت را بررسی کرده باشید، حتما متوجه تنوع قیمت ها شده اید. این تنوع قیمت می تواند بنا به دلایل مختلفی ایجاد شود. این دلایل می تواند شامل نوع شرکت سازنده، کیفیت مواد اولیه، جنس بدنه، حداکثر وزن قابل حمل، ابعاد چرخ فرمان، ابعاد چرخ جلو، حداقل ارتفاع شاخک، حداکثر ارتفاع بالابر، طول عمر، خدمات پس از فروش، قیمت لوازم یدکی و... شود.

مشخصات و کاربردهای برخی از انواع مدل‌ها

در این بخش به معرفی کوتاهی از برخی از جک پالت های پر فروش در بازار پرداخته می‌شود.

1- مدل دستی ضد زنگ: این مدل  شامل دو نوع گالوانیزه و استیل می‌شود. مخصوص مکان هایی است که نیاز به بدنه ضد زنگ و مقاوم دارند.

2- مدل دستی ساده: این مدل قادر است پالت هایی با وزن های 500 تا 5000 کیلوگرم را جا به جا نماید. طول شاخک های این مدل از ۸۰ سانتی متر تا ۲۵۰ سانتی متر است. حداکثر ارتفاع استانداردی که این نوع از جک پالت‌ها دارند، حدود 20 سانتی متر است.

3- مدل رول بر: همانطور که از نام این مدل پیدا است، مخصوص جا به جایی بارهایی بوده که به صورت رولی یا استوانه ای (مانند کلاف سیم، کابل و...) هستند.

4- مدل ترازو دار یا باسکول دار: این جک پالت‌ها به دو دسته پرینتردار و فاقد پرینتر تقسیم می شوند و وزن دقیق بار شما را نشان می دهند. حداکثر وزن قابل حمل این دستگاه‌ها تا 2 تن تعیین شده است.

5- مدل دستی عریض: عرض شاخک‌های این مدل قابلیت تنظیم دارند، به همین دلیل قادرند، بار با ابعاد مختلف را جا به جا نمایند.

6- مدل دستی قیچی: این مدل یکی از محبوب ترین مدل ها به شمار می رود. علت نامگذاری این دستگاه این است که شاخک‌های آن به صورت قیچی طراحی شده اند. همین مزیت باعث شده تا 80 سانتی متر بار را بتواند بلند کند.

7- مدل برقی: این نوع از جک پالت دارای باتری بسیار قوی است که به کمک برق شارژ می‌شود. اگر شما این دستگاه را به مدت 8 ساعت شارژ کنید، تا 12 ساعت برای شما روشن خواهد بود.

اپال ماشین خاورمیانه مرکز فروش انواع جک پالت

اگر شما هم به دنبال خرید جک پالت هستید ولی هنوز فروشگاه مناسبی را پیدا نکرده اید، ما به شما فروشگاه اپال ماشین خاورمیانه opalforklift.com را پیشنهاد می‌کنیم. این فروشگاه آنلاین، با کیفیت‌ترین دستگاه‌ها را با مناسب‌ترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار داده است.

شرکت اپال ماشین خاورمیانه نماینده انحصاری شرکت دالیان بوده و به صورت کاملا تخصصی سال هاست که در زمینه فروش انواع لیفتراک، استاکر، جک پالت و دستگاه های مخصوص انبارداری با تناژهای مختلف مشغول به فعالیت است.

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دستگاه ها سانتی متر مدل دستی جا به جا بار شما شاخک ها مدل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۲۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ فرهاد اکبرشاهی، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی قزوین اظهارکرد: در سال گذشته برای تامین وسایل کمک توانبخشی معلولان توانبخشی این استان ۹۵میلیارد و ۳۱۵میلیون ریال هزینه شده است این در حالی است که میزان اعتبار برای تامین و تهیه وسایل توانبخشی معلولان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰۰درصد رشد داشته است.

وی افزود: از اعتبارات تخصیص داده شده برای تامین و تهیه وسایل توانبخشی، یک هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع ویلچر و صندلی مخصوص افراد دارای معلولیت، ۲۰ دستگاه ویلچر برقی، ۵۰۰ عدد انواع تشک مواج، ۳۲۳ جفت انواع عصا به همراه ۲۱۱ عدد انواع واکر برای جامعه هدف دارای معلولیت جسمی استان تهیه شده است.

اکبرشاهی با اشاره به اینکه بخشی از این هزینه ها نیز صرف تهیه انواع وسایل کمک توانبخشی برای نابینایان و کم بینایان شده است، توضیح داد: ۲۰۰ وسیله شامل عصای سفید، شطرنج نابینایان، دستگاه ضبط صدا، رایانه همراه و معلم قرآن هوشمند هم برای این قشر تهیه شد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: برای جامعه هدف کم شنوا نیز ۶۵۰ دستگاه سمعک و حدود ۱۳ هزار حلقه باتری سمعک خریداری شده و پنج میلیارد ریال کمک هزینه خرید وسایل کمک توانبخشی به صورت موردی به توانخواهان پرداخت شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901369

دیگر خبرها

  • بالابر هیدرولیکی برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • ویژگی پالت پلاستیکی استاندارد چیست ؟
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • کاربرد تابلو برق‌های صنعتی در صنایع مختلف (مانند فولاد، نفت، گاز، پتروشیمی و...)
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟