Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:‌ المپیادهای نانو و سلول‌های بنیادی بدون سهمیه کنکور توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده و استقبال‌های خوبی از آن صورت گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی ایران اکونومیست ؛‌ سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید به نوآوری نزدیک شود، گفت: در همین راستا معاونت علمی ابزارهایی از قبیل شرکت‌های دانش‌بنیان، خانه‌های خلاق و نوآوری و شرکت‌های خلاق دارد که آموزش و پرورش می‌تواند از آن‌ها بهره گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سورنا ستاری در این اجلاس با بیان اینکه در سالیان گذشته فعالیت‌های زیادی با آموزش و پرورش خصوصاً در حوزه نخبگانی داشتیم، گفت: البته در این حوزه همیشه چالش‌هایی وجود داشته اما بهترین برخورد در حوزه نخبگانی در چند ماه اخیر بوده است.

وی با اشاره به اینکه همواره تغییر ریل در حوزه آموزش و پرورش دغدغه بوده، اظهار کرد: حوزه آموزش و پرورش بسیار وسیع است و نسبت به آن ترس وجود دارد، همچنین سرعت رشد تکنولوژی بسیار بالاست و آینده خیلی قابل پیش‌بینی شده است.

ستاری با بیان اینکه سرعت رشد فناوری در حوزه بیوتکنولوژی و هوش مصنوعی بسیار زیاد شده است، ادامه داد: ماشین در حال جایگزینی بر انسان‌ها است، در همین راستا تعاملات با آموزش و پرورش می‌تواند در حوزه تکنولوژی و فناوری‌ها باشد.

دانشگاه باید در خدمت جامعه باشد

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه گفته می‌شود پدیده کنکور این سیستم را گروگان گرفته و من هم نیز منتقد آن هستم، گفت : باید آموزش و پرورش به جامعه نزدیک شود مانند اتفاقی که در دانشگاه‌ها افتاد.

به گفته ستاری دانشگاه باید در خدمت جامعه باشد و همچنین از بودجه دولتی دور شود و بخشی از درآمد را از فروش تکنولوژی‌ها و دستاوردهای بومی خود به دست آورد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: نمونه هایی وجود دارد که جوانان زیر 18 سال هم استارتاپ اداره می‌کنند و در این سنین هم استعدادهای فوق العاده‌ای وجود دارد اما به صورت کلی چنین انتظاری از آموزش و پرورش وجود ندارد.

استعداد جوانان باید کشف شود

وی با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تجربه‌های موفقی در طرح شهاب داشته است، گفت: خیلی مهم است که جوانان وقتی به سن 20 سال می‌رسند استعداد آن‌ها کشف شده باشد و آینده خود را با توجه به آن رقم بزند.

ستاری با بیان اینکه المپیادهای نانو و سلول‌های بنیادی بدون سهمیه کنکور توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده که استقبال های خوبی صورت گرفته، ادامه داد: با سرمایه‌گذاری که معاونت انجام داده پژوهش‌سراها توسعه یافته و با دستگاه‌های ایران ساخت تجهیز شده‌اند، همچنین بسیاری از دستگاه‌ها صادرات نیز داشته‌اند.

به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بومی‌سازی تجهیزات به جوانان احساس جسارت می‌دهد، در این راستا آموزش و پرورش و خیرین می‌توانند در تجهیز پژوهش‌سراها مشارکت داشته ‌باشند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: آموزش و پرورش باید شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و خانه‌های خلاق و نوآوری را در بحث آموزش به رسمیت بشناسد و کارهای آن‌ها را پیگیری کند.

اثرات هزینه در حوزه آموزش باید در جامعه دیده شود

وی با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همواره کنار آموزش و پرورش است، افزود: در یکسری حوزه ها قبلاً همکاری انجام شده و در برخی حوزه‌ها هم هنوز هیچ همکاری صورت نگرفته است، معاونت آمادگی دارد بودجه‌هایی را برای این همکاری‌ها اختصاص دهد.

ستاری با بیان اینکه وقتی در حوزه آموزش هزینه‌ای صورت می‌گیرد باید چند سال بعد اثرات آن را در اقتصاد و جامعه ببینیم، گفت: در حال حاضر نیز تأثیرگذاری وجود دارد اما باید بشتر شود، بهترین جا برای سرمایه‌گذاری حوزه آموزش است.

خانه‌های خلاق و نوآوری و شرکت‌های خلاق عامل ورود علوم انسانی به جامعه هستند

وی با اشاره به اینکه ابزارهایی از قبیل شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز نوآوری در اختیار معاونت است که می‌تواند در این راستا استفاده شود، ادامه داد: موضوعات در حوزه فناوری‌های نرم و علوم انسانی در قالب انیمیشن، فیلم، لباس و مد تبدیل شوند که خانه‌های خلاق و نوآوری و شرکت‌های خلاق در این راستا عمل می‌کنند و عامل ورود علوم انسانی به جامعه هستند.

ستاری ادامه داد: آموزش و پرورش باید شرکت‌های دانش بنیان و خلاق آموزشی را به رسمیت بشناسد، البته باید بر آن‌ها نظارت کند اما همین شرکت‌ها مشتریان خوبی در خارج از کشور دارند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه می‌توان کشف استعداد را در مراکز نوآوری انجام داد، گفت: برنامه‌نویسی از حوزه‌های بسیار مهمی است که تا یک سن مشخصی می‌توان از آن بهره گرفت، آموزش این حوزه باید در بین دانش‌آموزان توسعه پیدا کند.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خانه های خلاق و نوآوری شرکت های دانش بنیان آموزش و پرورش حوزه آموزش شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۲۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»

نشست سازمان بین المللی همکاری های اقتصادی (اکو) با موضوع «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو» برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم نمایندگان عالی رتبه کشورهای عضو سازمان از جمله دبیرکل اکو، جمهوری اسلامی ایران، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، پاکستان، ترکیه و آذربایجان حضور داشته و سخنرانی کردند. 

«محمدعلی اسکندری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان با تاکید بر اینکه پیوندهای نزدیک فرهنگی و تاریخی کشورهای عضو و قابلیت های فراوان  آن‌ها در تمامی حوزه ها، بستر مناسبی را برای همکاری فراهم نموده است که گردشگری از مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌آید. 

وی افزود: به‌رغم شکل‌گیری مرزهای جغرافیایی، همگرایی منطقه‌ای و کم کردن فاصله‌ها در بسیاری موارد موانع بی‌شماری را از سر راه ملت‌های منطقه برداشته است.  

دیپلمات کشورمان با تاکید بر این مهم که جمهوری اسلامی ایران همواره پایبند به سیاست حسن همجواری و پیوند دوستانه با همسایگان خود است، از همکاری‌های منطقه‌ای استقبال می‌کند.

اسکندری با اشاره به تجربه پایتخت گردشگری اکو در اردبیل در سال ۲۰۲۲ و شهر ساری در سال۲۰۲۳، همکاری کشورهای عضو در معرفی قابلیت های گردشگری یکدیگر را موجب شکل‌گیری همکاری‌های موثر در میان بخش‌های خصوصی فعال در گردشگری کشورهای عضو برشمردند و بر اهمیت نقش مدیران گردشگری در بخش‌های دولتی و خصوصی و همچنین نقش حیاتی تبلیغات و اطلاع‌رسانی تاکید کرد.

«محمدعلی اسکندری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان با اشاره به اینکه ایران نیز مانند سایر کشورهای عضو از قابلیت‌های گردشگری در حوزه های مختلفی برخوردار می باشد، بر نقش گردشگری سلامت به ویژه در بخش درمان، گردشگری فرهنگی به ویژه در حوزه ادبیات فارسی، گسترش بازارهای خرید مرزی و انجام کمپین‌های تبلیغاتی بر روی مقاصدی که پیشینه تاریخی مشترکی با یکدیگر دراند را از جمله راهکارهای گسترش و تعمیق روابط فیمابین کشورهای عضو برشمرد. 

همچنین اسکندری به منظور بهبود شرایط در آینده سازمان پیشنهاداتی را به شرح ذیل مطرح کرد:

۱. راه‌اندازی پلتفرم های مشترک دیجیتالی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
۲. افزایش همکاری و تعامل میان اعضاء در جهت تقویت بازاریابی و تبلیغات به منظور معرفی ظرفیت های گردشگری کشورهای عضو
۳. تقویت شبکه حمل و نقل میان کشورهای عضو
۴. استفاده از ظرفیت گردشگری سلامت به ویژه در حوزه درمان
۵. برگزاری تور های آشنا سازی تورگردانان با ظرفیت های گردشگری کشورهای عضو. 

در پایان نشست اعضا با صدور بیانیه‌ای «شهرسبز» را به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۴ نامیدند.

لازم به ذکر است که سازمان همکاری اقتصادی یک سازمان منطقه‌ای بین دولتی اقتصادی است که در سال ۱۹۸۵ میلادی تشکیل و کشورهای ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان اعضای این سازمان می باشند و هفت کشور قزاقستان، آذربایجان، افغانستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در سال ۱۹۹۲ میلادی به طور داوطلبانه به سازمان همکاری اقتصادی پیوستند ‌و در حال حاضر عضو ناظر سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • رشد ۱۰۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات «وعده صادق»
  • رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات وعده صادق
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • با تخلفات کنکور امسال بلافاصله برخورد شد
  • قدردانی وزیر علوم از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
  • برگزاری مجدد کنکور در منطقه سیل زده
  • برگزاری مجدد کنکور در یک منطقه متاثر از وقوع سیل
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»