Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی جدی ظهر یکشنبه در جلسه بررسی باسوادی گروه‌های هدف آموزش و پرورش در اردبیل اظهار کرد: شناسایی، تشویق و ترغیب بی‌سوادان و کم‌سوادان برای شرکت در دوره‌های سوادآموزی بسیار مهم است و باید در مرحله اول نسبت به شناسایی گروه‌های هدف در جامعه اقدام کنیم.

وی با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت جهادی و مردمی در افزایش میزان سوادآموزی در استان تصریح کرد: ورود نهادهای مردمی به صورت داوطلب برای شناسایی و پالایش اسمی بی‌سوادان، کم‌سوادان و مشارکت گروه‌های فرهیخته جامعه در این راستا بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل از افزایش جامعه هدف فعالیت‌های سوادآموزی در استان خبر داد و گفت: امسال هشت هزار بی‌سواد در دوره‌های مختلف سوادآموزی در این استان شناسایی و جذب خواهند شد.

جدی با بیان اینکه جامعه هدف فعالیت‌های سوادآموزی در استان نیز از ۱۰ تا ۴۹ سال به ۱۰ تا ۶۰ سال تغییر می‌یابد، افزود: برنامه معاونت سوادآموزی استان در ۶ بند طراحی و تدوین شده که برای پیشبرد اهداف معاونت سوادآموزی اجرا خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ نرخ باسوادی جامعه هدف ۱۰ تا ۴۹ ساله در استان ۶.۹۵ درصد بود و با تلاش اعضای شورای پشتیبانی استان و مناطق تحقق اهداف بالاتر دور از دسترس نیست.

سرپرست معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل استفاده از ظرفیت‌های جهادی و مردمی در سوادآموزی را از دیگر رویکردهای جدید سوادآموزی دانست و اضافه کرد: در راستای سیاست محرومیت‌زدایی و نصیب برابر آموزشی، مناطق محروم، مرزی، حاشیه‌نشین و افراد بازمانده از تحصیل از اولویت سوادآموزی خواهند بود.

کد خبر 5568589

منبع: مهر

کلیدواژه: سوادآموزی بیسوادی آموزش و پرورش بازمانده از تحصیل مناطق محروم محرومیت زدایی بوشهر ویروس کرونا اربعین حسینی هفته دولت گرگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آزادگان جنگ تحمیلی اربعین 1401 آمار کرونا روز خبرنگار شیوع کرونا اردبیل دولت سیزدهم معاونت سوادآموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۲۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت‌های مردمی همزمان با تزریق زمین در نهضت ملی مسکن

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر روند تزریق و عرضه زمین به پروژه های نهضت ملی مسکن افزایش یافته است گفت: افزایش عرضه زمین خود زمینه ساز تقویت و استفاده از ظرفیت‌های مردمی می شود و این اقدام در آینده تسریع در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن را به همراه دارد.

وی افزود: یکی از اقداماتی که زمینه را برای ورود سازندگان به بازار مسکن فراهم می کند همین عرضه زمین است که امیدواریم این روند همچنان ادامه پیدا کند.

او اظهار کرد: استفاده از ظرفیت های مردمی یکی از اولویت هایی است که ما در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن به کار گرفته ایم و به طور قطع این اقدامات طی امسال با توجه به شعار سال جزو اولویت ها و برنامه های ما به شمار می رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • فیشینگ کار حرفه ای در کرج در دام پلیس افتاد
  • آغاز اجرای طرح چهره به چهره در محلات فرسوده با ۷۰۰ گروه
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • اجرای طرح شناسایی معلمان فداکار در اصفهان
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی
  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت
  • خدمات دندانپزشکی با استفاده حداکثری از ظرفیت گروه‌های جهادی ارائه می‌شود
  • مشارکت‌های مردمی همزمان با تزریق زمین در نهضت ملی مسکن
  • رئیسی: حفاظت از محیط‌زیست باید مردمی شود