Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@04:52:20 GMT

آغاز ساخت صد مدرسه با مشارکت نيروي زميني سپاه

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۲۴۹۰

خبرگزاری آریا-وزیر آمورش و پرورش، اقدامات فرهنگی و برخاسته از مسئولیت اجتماعیِ سپاه پاسداران در ساخت مراکز آموزشی، درمانی، فرهنگی و رفاهی برای مردم مناطق کم‌برخوردار را نشانه مردمی بودن این نهاد انقلابی دانست.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در دومین روز از سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور، با بیان اینکه مجموعه سپاه پاسداران در ساخت مدرسه، اقدامات ارزشمندی داشته و دارد، گفت: ساخت 100 مدرسه با تعامل و مشارکت حداکثری نیروی زمینی سپاه آغاز شده و پروژه‌ها در حال بهره‌برداری است؛ حتی برخی از این مدارس در مناطق صعب‌العبور قرار دارند که دسترسی به آن‌ها فقط از طریق بالگرد امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر آموزش و پرورش گفت: فقط 30 درصد از هزینه‌های ساخت این مدارس توسط آموزش و پرورش پرداخت می‌شود و مابقی هزینه‌ها را سپاه پاسداران به واسطه مسئولیت اجتماعی ارزشمند خود، متقبل شده است.
نوری با اشاره به حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این همایش گفت: سپاه پاسداران امروز به اوج بالندگی و اقتدار رسیده و یک نهاد کاملاً فرهنگی است.
وی دانشگاه امام حسین (ع) را نمونه یک دانشگاه جامع و نسل چهارمی دانست و در ادامه گفت: اخیراً همکاری‌هایی بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه امام حسین (ع) شکل گرفته است تا بتوانیم از تجربیات و توان علمی این دانشگاه بهره‌مند شویم.
نوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام و نشان فرهنگیِ شهیدان والامقام کاظمی آشتیانی، طهرانی مقدم و همت، درباره افتخار بسیجی بودن همکاران و دانش‌آموزان مجموعه آموزش و پرورش گفت: حدود 540 هزار معلم بسیجی و 90 هزار دانشجو معلم بسیجی داریم و به عبارتی تقریبا 60 درصد از معلمان بسیجی هستند؛ همچنین 5 میلیون دانش‌آموز مقطع متوسطه افتخار حضور و فعالیت در بسیج را دارند که ظرفیت بزرگ و ارزشمندی محسوب می‌شود.
وی همچنین درباره اهمیت برگزاری اردو‌های راهیان نور برای وزارت آموزش و پرورش، گفت: علاوه بر برگزاری اردو‌ها و حضور دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، 30 میلیون بازدید مجازی در قالب راهیان نور داشتیم و یکی از رویکرد‌های مهم ما برای امسال، برگزاری این اردو‌ها به صورت خانوادگی است.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: امیدواریم به زودی بتوانیم اردو‌های پیشرفته را با همراهی و مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دانش‌آموزان برگزار کنیم.
وی فعالیت‌های سپاه پاسداران در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا را دارای رویکرد فرهنگی و برخاسته از مسئولیت اجتماعی عنوان کرد و افزود: زمانی افتخار همکاری با این مجموعه توانمند را داشتم و از نزدیک شاهد بودم این قرارگاه همزمان با اجرای هر پروژه عمرانی و توسعه‌ای، تا شعاع 70 کیلومتر کار فرهنگی و اجتماعی انجام می‌دهد؛ یعنی سود پروژه‌ها، برای امور فرهنگی، درمانی، رفاهی و اجتماعی مردم مناطق کم‌برخوردار هزینه می‌شود.
نوری در پایان سخنان خود به برخی از ویژگی‌های سپاه پاسداران و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اشاره کرد و افزود: اول اینکه این مجموعه در همه عرصه‌ها کاملاً مردمی است؛ دوم اینکه قدرت ریسک دارد چرا که به جوانان میدان می‌دهد؛ سوم اینکه تعصب استفاده از دانش ایرانی دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مدرسه سپاه پاسداران آموزش و پرورش اردو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۲۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: گروه‌های مهندسی برای اجرای طرح انسداد مرز‌های شرقی (افغانستان) وارد منطقه شده‌اند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سرتیپ دوم ستاد حسن مکفی فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش روز دوشنبه در مراسم نامگذاری اماکن و تاسیسات مجموعه شرکت آب و فاضلاب مشهد به نام شهید «ولی الله فلاحی» گفت: چهار گروه مهندسی مرز نیروی زمینی ارتش برای اجرای طرح انسداد مرز‌های شرقی (افغانستان) وارد منطقه شده‌اند.

وی افزود: طبق اعلام وزیر کشور مبلغ سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرز شرقی (مرز با افغانستان) اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: اجرای دیوار بتنی چهار متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی از مواردی است که در بازه زمانی سه ساله اجرا می‌شود.

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: منطقه شمال شرق استان‌های مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان را دربرمی گیرد که عملیات و لجستیک را باید در این استان‌ها اداره کنیم.

وی گفت: مرز افغانستان نیز از مهر ۱۳۹۷ به ارتش واگذار شد و در مرز مستقر هستیم.

دیگر خبرها

  • صحرایی: روزانه ۸ مدرسه در کشور ساخته می‌شود
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور
  • وزیر آموزش و پرورش : ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ امسال ۷۲ هزار معلم جذب می شوند
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • سردار حاجی‌زاده: اجرای عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران