Web Analytics Made Easy - Statcounter

با شروع دولت سیزدهم میران فروش نفت و میعانات گازی ایران از 500 هزار بشکه در روز به بیش یک میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرنگار نفت خبرگزاری برنا، دولت روحانی در سه بازه دارای فروش نفت متفاوتی بود. اول قبل از برجام که میانگین بین 700تا 800 هزار بشکه نفت در روز به فروش می‌رساند پس از آن دوره، نوبت به پذیرش و اجرای برجام ‌رسید که توانست فروش نفت کشور را به 2 میلیون بشکه در روز نیز برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما پس از خروج آمریکا از برجام فروش نفت ایران به روزی 200-300 بشکه در روز  سقوط کرد در نتیجه روحانی با فروش روزی 500 هزار بشکه نفت در روز، دولت را به رییسی تحویل داد.

 

بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم طبق گزارش جدید سازمان اوپک در ماه اگوست، تولید نفت ایران در ماه ژوئیه برابر با 2میلیون 558هزار بشکه در روز بوده است. لازم به ذکر است ایران در ماه ژوئن 2 میلیون 569 هزار و در ماه می نیز 2 میلیون 543 هزار بشکه نفت در روز توانسته بود به تولید برساند.

 

از طرفی با توجه به گزارش سالانه اوپک نیز ظرفیت پالایشی ایران برابر با 1 میلیون 691 هزار بشکه در روز بیان شده که برای بدست آوردن رقم صادراتی فروش نفت خام در سه ماه اخیر کافیست ظرفیت پالایشی را از اعداد اعلامی تولید، کسر کرده تا میزان صادرات مشخص شود. بنابراین در ماه‌های می، ژوئن و ژوئیه به ترتیب 852، 878، 868 هزار بشکه نفت در روز، کشور توانسته صادرات داشته باشد.

در نظر داشته باشید این رقم بدون احتساب فروش میعانات گازی است چنانچه جواد اوجی وزیر نفت پیرامون افزایش صادرات میعانات گازی بیان کرد :« تا قبل از دولت سیزدهم رقمی معادل 85-87 میلیون بشکه میعانات گازی ایران روی آب و مخازن خشکی ذخیره شده بود. میزان صادرات میعانات گازی قبل از دولت سیزدهم روزانه بین 20 تا 60 هزار بشکه متغیر بود که این عدد در دولت سیزدهم به 2.5 تا 3 برابر افزایش یافت. ما مجبور شدیم برای پاسخ به تقاضای بازار به سراغ ذخایر روی آب و خشکی هم برویم و بیش از 20 میلیون بشکه از این ذخایر نیز مورداستفاده قرار گرفت و از حجم ذخایر ما کاهش یافت.»

بنابراین با احتساب 3 برابری فروش 60 هزار بشکه ای در روز میعانات گازی، ایران 180 هزار بشکه نفت در روز را به فروش می‌رساند. در با احستاب این عدد و فروش نفت، ایران بیش از یک ملیون 30 هزار بشکه نفت در روز توانسه در سه ماه به فروش برساند که تقریبا دو برابر فروش نفت در آغاز کار خود و تحویل آن از دولت روحانی است.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0 بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اوپک ایران دولت نفت برنا هزار بشکه نفت در روز میعانات گازی میلیون بشکه دولت سیزدهم بشکه در روز فروش نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۲۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید از فردا

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، فردا یکشنبه (۹ اردیبهشت) بارش رگباری باران در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت.
آسمان تهران فردا (۹ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 847625 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي کشاورزی

دیگر خبرها

  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • هشدار هواشناسی؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • بارسا چاره‌ای ندارد: فروش حداقل یک ستاره
  • افزایش ۶ برابری مصرف برق با استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل