Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ، با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران در اجرای قانون قانون جامع حدنگار (کاداستر) تمامی 585 هزار هکتار اراضی ملی غرب استان سنددار شد.      
به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درشهرستان ساری، مسعود ملکی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران بیان داشت: دراین راستا برای تمامی گستره محدوده حریم متعلق به اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری غرب مازندران 312 فقره سند تک برگ صادرشد که ازاین تعداد 234 فقره برای اراضی جنگلی و مرتعی و 78 فقره نیز برای اراضی ساحلی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدور سند تک برگ برای تمامی اراضی جنگلی و مرتعی غرب مازندران 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر تصریح کرد: در راستای تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از هر گونه تعرض به منابع ملی ومقابله با تخریب، ساخت وساز، تغییرو تبدیل اراضی ملی و منابع طبیعی به اراضی کشاورزی و مسکونی برای 584 هزار هکتار اراضی ملی در حوزه جنگل و مرتع این حوزه 234 فقره سند تک برگ صادر شده است.   
وی با اشاره به این که با حدنگاری اراضی منابع طبیعی در غرب استان پرونده دست اندازی به اراضی ملی این منطقه برای همیشه بسته شود، گفت: در این راستا 34 فقره پرونده در تنکابن، 32 فقره در چالوس، 26 فقره در رامسر، 17 فقره در نوشهر و رویان، 67 فقره در کجور، 26 فقره در کلاردشت و32 فقره نیز درعباس آباد سند تک برگ برای اراضی ملی صادر شد.     
ملکی خاطرنشان کرد: شهرستان تنکابن با بیش از140 هزار هکتاربیشترین و عباس آباد با حدود 20 هزار هکتار کمترین مساحت اراضی ملی در حوزه جنگل و مرتع است که سند زده شد.      
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در حفاظت از آب و خاک در سالهای اخیر، تحقق سیاست های کلی نظام ،دستیابی به سند چشم انداز افق 1404 توسعه منابع طبیعی برای دسترسی و ایجاد پایگاه اطلاعاتی وهمچنین مدیریت آب وخاک کشوررا از دیگر مزیت ها و اهداف تثبیت مالکیت ملی بر این اراضی با صدور سند تک برگ عنوان کرد.          
حد نگاری به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که در برگیرنده اقداماتی از جمله تهیه نقشه با استفاده از عکس ها و تصاویر زمینی، دریایی، هوایی، ماهواره ای، تبدیل رقومی عکس ها و تصاویر، عملیات زمینی نقشه برداری، ویرایش و تکمیل نقشه های زمینی و تطبیق نقشه با وضعیت واقعی و موجود املاک و اضافه کردن تمامی اطلاعات ثبتی، حقوقی و توصیفی و کنترل نهائی و به روزرسانی آن است.

تمامی اراضی ساحلی غرب مازندران سند دارشدن

وی با اشاره به 6 شهر ساحلی غرب مازندران اظهارداشت: بخشی ازین اراضی ساحلی در شهرهای نوشهر، چالوس،عباس آباد، تنکابن و رامسر متاسفانه در سال های نه چندان دور از سوی برخی از اشخاص حقوقی و حقیقی مورد تجاوزوتصرف قرارگرفته بود که با قاطعیت دولت در مقابله با ساحل خواران باز پس گرفته شد و علاوه بر تثبیت مالکیت ملی براین اراضی با صدورسند تک برگ ازساحل خواری سود جویان نیز جلوگیری می شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر گفت: از78 فقره سند صادرشده برای اراضی ساحلی، اراضی ساحلی نوشهر به عنوان طولانی ترین نوارساحلی غرب مازندران هفت فقره ، ساحل عباس آباد 20فقره ، ساحل تنکابن 18 فقره ، ساحل رامسر17 فقره و ساحل چالوس نیز 16 فقره سند قطعی تک برگ صادر شده است.

.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صدورسند تک برگ برای تمامی اراضی غرب مازندران مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران غرب مازندران اراضی ساحلی برای اراضی سند تک برگ اراضی ملی فقره سند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۲۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت

سید مازیار رضوی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان در مراسم نوزدهمین سالگرد شهادت مهندس ناصر پیروی و یادواره شهدای انفال با بیان اینکه حراست از جنگل خط قرمز این شهید والامقام بود، گفت: شیوه مبارزاتی و برخورد شهید پیروی با قاچاقچیان و سوداگران چوب یک الگوی تمام عیار است.

او شهید پیروی را بسیار مقرراتی، مسئولیت پذیر، جدی و پرتلاش در کار دانست و افزود: شهید ناصر پیروی با فریاد عدالت خواهی، تن قاچاقچیان چوب در گیلان را به لرزه در آورده بود.

شهید راه انفال، صیانت و حافظ منابع طبیعی، شهید ناصر پیروی، متولد سال ۱۳۳۸ در روستای چشناسر منطقه دیلمان شهرستان سیاهکل بود، سال ۱۳۵۹ وارد وزارت جهاد سازندگی شد و پس از طی مدارج تحصیلی دانشگاهی در مقطع کاردانی و پس از آن اخذ مدرک کارشناسی تا سال ۱۳۷۱ در سازمان جهاد سازندگی استان گیلان خدمت کرد و در ابتدای سال ۱۳۷۲ به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان منتقل شد.

او در سال ۱۳۷۹ به عنوان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ماسال منصوب و با مدیریت جهادی، ضمن ایجاد وفاق و همدلی بین همکاران و همچنین استفاده مناسب از مشارکت خوب مردم این شهرستان، فعالیت‌های شایان توجهی در خصوص پاسداشت از انفال الهی به انجام رساند و عملکرد درخور تقدیری ارائه داد.

مهندس پیروی در سال ۱۳۸۴ پس از سال‌ها مبارزه قاطع با قاچاقچیان چوب و غارتگران جنگل و جلوگیری از تجاوز آنان به انفال الهی، نهایتا به دلیل امتناع از برآوردن خواسته‌های گروهی سودجو، به طرز مظلومانه‌ای به شهادت رسید و به عنوان شهید مبارزه با مفاسد اقتصادی مشهور شد.

بیشتر بخوانید: هجدهمین سالروز شهادت مهندس ناصر پیروی + تصاویر

این شهید گیلانی مدافع انفال در تاریخ ۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۴ در مسیر عزیمت به محل کار ربوده شد. پس از چند روز  جست‌وجو، پیکر بی جان او در منطقه جنگلی هفت دغنان شهرستان صومعه سرا پیدا شد و در نهایت در زادگاهش به خاک سپرده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • شناسایی بیش از ۳۱۰۰ فقره انشعاب غیر مجاز آب در مازندران
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر