Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدتقی امیری خراسانی روز یکشنبه در مجمع سالیانه و عمومی هیات های ورزش های روستایی و عشایری و بازیهای محلی استان با اشاره به اینکه کمبود اعتبار، موضوع اصلی هیات های ورزشی است، افزود: دی ماه سال ۹۹ وقتی ریاست فدراسیون را بر عهده گرفتم، بودجه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود که با پیگیری های انجام گرفته در سال ۱۴۰۰ این مهم به رقم سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید که از این میزان ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تخصیص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این فدراسیون ساختمان قدیمی دارد که اغلب  بودجه نیز به هزینه های جاری و نگهداری این مکان صرف می شود، اضافه کرد: با پیگیری ها و بواسطه تبصره ۱۴ مجلس شورای اسلامی بودجه این فدراسیون به ۱۵ میلیارد تومان افزایش یافت که رشد حدود ۹ و نیم برابری دارد و این اتفاق مهمی محسوب می شود.

امیری خراسانی، با اشاره به اینکه با توجه به پتاسیل های حوزه ورزش همگانی در قالب سلامتی و تندرستی و چه در قالب ورزش قهرمانی و حرفه ای هر استانی بطور مثال بودجه ۳۰ میلیارد تومانی نیز کفاف  نخواهد داد اظهار داشت: این فدراسیون با بودجه کنونی نمی تواند به تمام برنامه های ترسیم شده خود برسد و از طرفی طبق ماده ۹۴ برنامه ششم توسعه در سال جاری ۲۷ صدم درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده بر اساس بند الف آن توزیع استانی را در بر می گیرد به ادارات کل توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد اعتباراتی تخصیصی از سوی وزارتخانه از قبل ابلاغیه آن، صادر شده است، افزود: خوشبختانه با بودجه کنونی مطمئن هستیم در مجمع عمومی که در سال آینده برگزار خواهد شد کمک حداقل ۱۰ برابری به استان ها انجام خواهد گرفت.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی با بیان اینکه تعداد زیادی از هیاتهای ورزشی پتانسیل درآمدزایی دارند، ادامه داد: اما شرایط این فدراسیون متفاوت بوده و حاکمیتی است و از طرفی توزیع اعتبارات سخت تر از قبل شده است و بر این مبنا باید به دنبال طراحی روش های جدید برای جذب و کسب سرمایه رفت.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر به این فدراسیون تکلیف شده است که در سال ۱۴۰۱، باید ۶۰۰ میلیون تومان درآمدزایی داشته باشد، اظهار داشت: بر این مبنا هیات های استانی و شهرستانی نیز به سمت جذب سرمایه حرکت کنند و حتی کارهای به ظاهر کوچک در عملکرد اعلام شود. 

امیر خراسانی بابیان اینکه یکی از معضلاتی که تکلیف آن در وزارتخانه مشخص نمی شود نام ورزش روستایی بومی و محلی است، افزود: اگر قرار است این فدراسیون نیز همانند رشته های دیگر ورزشی دیده شده پس اعتبار داده شود و اگر غیر این است، از دیگر فدراسیون تخصصی دیگری درخواست شود که در مناطق روستایی چه کاری انجام داده اند.

وی با اشاره به اینکه در وزارت کشورقرارگاه محرومیت زدایی و توسعه و آبادانی در روستاها شکل گرفته است، اضافه کرد: این فدراسیون با تفاهم نامه ای که این قرارگاه منعقد کرده امیدواریم اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

این مسوول با بیان اینکه امسال برای ارزیابی هیاتهای استانی فرم و شاخص های مشخص تری ارسال شده است، ادامه داد: ورزش روستایی یعنی توسعه ورزش های کلاسیک در مناطق روستایی و عشایری و به دنبال آن ورزش های سنتی، بازیهای بومی و محلی مد نظر است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در برخی موارد، ورزش های سنتی را ورزشهای روستایی عنوان می کنند، اظهار داشت: هر چند زادگاه اغلب ورزش های سنتی در روستاها بوده ولی به این معنی نیست که ورزش های سنتی و بازیهای بومی و محلی باید در روستاها باشد بلکه در شهرها نیز باید گسترش یابد و برای نسل کنونی لذت بخش باشد.

 رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی گفت: در زمان حاضر کشورهای دیگر لیگ برتر بازهای بومی و محلی را برگزار می کنند، که چنین چیزی در کشورمان نمود ندارد، این در حالی است که رهبری به ترویج و احیای بازیهای بومی و محلی تاکید ویژه ای دارند.

وی با اشاره به اینکه قوی ترین مردان روستایی و عشایری کشور در هفته تربیت بدنی سال جاری به میزبانی استان البرز برگزار خواهد شد، افزود: بحث چوب کشی در سطح لیگ در حال برگزاری است که هفته آخر شهریور ۲ مدرس خارجی دعوت خواهند شد.

برچسب‌ها فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی محمدتقی امیری خراسانی اعتبارات زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی محمدتقی امیری خراسانی اعتبارات فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی محمدتقی امیری خراسانی اعتبارات زنجان ورزش روستایی و بازی های بومی بومی و محلی ورزش های سنتی میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۲۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت

مهدی رشیدی در گفت‌وگو با مهر اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام شده و در دیدار با رییس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه که مدیریت اعتبارات سفر رییس جمهور به استان‌ها را بر عهده دارد، ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی تخصیص یافت.

وی در ادامه افزود: از این میزان، ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر است که به صورت نقدی به خراسان شمالی تخصیص داده شد و ۲۵۰ میلیار تومان نیز از اعتبارات استانی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: ۱۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی، ویژه تکمیل طرح محور بجنورد به جنگل گلستان است.

رشیدی بیان کرد: علاوه بر اعتباری که برای محور بجنورد گلستان منظور شده است، برای محور بجنورد_سنخواست، محور جاجرم میامی، محور بجنورد اسفراین، سد گلمندره، تاسیسات فاضلاب بجنورد و دانشگاه علوم پزشکی (دانشکده داروسازی) از این اعتبارات بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 6092543

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • ملایر در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور سنگ تمام گذاشت
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است