Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@00:13:22 GMT

درمان فوری و خانگی آبسه دندان

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۳۰۵۷

درمان فوری و خانگی آبسه دندان

۱. شست و شو با آب نمک ۲. جوش شیرین ۳. روغن مرزنجوش یا مرزنگوش ۴. کمپرس سرد ۵. چای شنبلیله ۶. روغن میخک ۷. روغن آویشن ۸. هیدروژن پراکسید ۹. روغن‌ کشی ۱۰. سیر چه زمانی باید به دندان پزشک مراجعه کنید؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرادید؛  آبسه دندان ممکن است ناشی از عفونت‌هایی باشد که داخل دندان ایجاد می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورتی که دندان شکسته یا پوسیده باشد، احتمال رشد باکتری افزایش پیدا می‌کند. هنگامی که باکتری‌ها به داخل دندان برسند و آن را آلوده کنند، عفونت داخل دندان انباشته می‌شود. ایجاد عفونت داخل دندان متورم شده ممکن است به دندان درد منجر شود.

به گزارش healthline ؛ عفونت دندان اگر درمان نشود، به لثه و استخوان‌های دهان سرایت می‌کند. دندان‌پزشک باید آبسه دندان را درمان کند؛ اما درمان‌های خانگی آبسه دندان هم می‌توانند ناراحتی ناشی از این عفونت را کاهش بدهند. درمان‌های خانگی که می‌توانند به درمان آبسه دندان کمک کنند، عبارت‌اند از:

 در این زمینه بخوانید؛

چگونه آبسه‌ ی دندان را درمان کنید؟

مسواک نزدن باعث دیابت می‌شود

آنچه باید درباره آبسه دندانی بدانید

۱. شست و شو با آب نمک

شست و شوی دهان با آب و نمک راه‌کاری راحت، آسان و مقرون به صرفه برای درمان موقتی آبسه دندان است. این درمان برای بهبود زخم و لثه‌های سالم هم مفید است.

در این روش:

• ½ قاشق چای‌خوری نمک معمولی را در ½ فنجان آب گرم حل کنید.

• دهان خود را با این آب نمک بشویید. به مدت حداقل ۲ دقیقه این مایع را داخل دهان بگردانید؛ سپس بیرون بریزید.

این کار را روزی ۳ بار تکرار کنید.

۲. جوش شیرین

جوش شیرین یک انتخاب به صرفه برای درمان خانگی آبسه دندان است و معمولا داخل آشپزخانه همه خانه‌ها یافت می‌شود. جوش شیرین برای از بین بردن پلاک در دهان عالی است و خواص آنتی باکتریال نیز دارد. برای استفاده از این درمان خانگی:

• ½ قاشق چای‌خوری جوش شیرین و کمی نمک را در ½ فنجان آب حل کنید.

• این محلول را تا ۵ دقیقه در دهان بگردانید و بعد بیرون بریزید.

• این عمل را چندین بار تکرار کنید تا محلول تمام شود.

این کار را روزی ۲ مرتبه تکرار کنید.

۳. روغن مرزنجوش یا مرزنگوش

روغن مرزنگوش درمانی کاملا طبیعی است که در همه فروشگاه‌های مواد غذایی و داروخانه‌‌ها یافت می‌شود. روغن مرزنگوش آنتی باکتریال و آنتی اکسیدان است و می‌تواند برای کاهش تورم و درد دندان آبسه کرده مفید باشد.

در این روش درمان خانگی:

• چند قطره روغن مرزنگوش خالص را روی تکه‌ای پنبه یا گوش پاک‌کن بچکانید.

• روغن مرزنگوش را ۲ تا ۳ دقیقه روی محل عفونت قرار بدهید.

• تکه پنبه یا گوش پاک‌کن را بردارید و بگذارید روغن حداقل ۱۰ دقیقه روی ناحیه دردناک بماند؛ سپس محل آغشته به روغن را بشویید.

این کار را روزی ۳ بار تکرار کنید.

۴. کمپرس سرد

کمپرس سرد به کاهش درد و تورم کمک می‌کند. برای استفاده از این شیوه درمان خانگی:

• چند تکه یخ را لای یک حوله‌ خشک قرار بدهید.

• کمپرس را روی پوست صورت و نزدیک به محل عفونت نگه دارید.

• بهتر است نگه داشتن کمپرس سرد نزدیک محل عفونت در فاصله‌های ۱۵ دقیقه‌ای انجام شود.

این کار را می‌توانید روزی چند بار تکرار کنید.

۵. چای شنبلیله

شنبلیله دارای خواص آنتی باکتریال است و از گذشته دور به صورت درمان خانگی برای بهبود زخم‌ها و کاهش التهاب‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است. برای استفاده از این درمان خانگی:

• یک فنجان آب را بجوشانید؛ سپس یک قاشق چای‌خوری پودر شنبلیله را داخل آن حل کنید.

• اجازه بدهید این محلول سرد شود.

• کمی از محلول را با استفاده از پنبه روی ناحیه آسیب دیده بملید.

این عمل را می‌توانید روزی ۳ بار تکرار کنید.

۶. روغن میخک

روغن میخک از گذشته‌های دور به صورت درمان خانگی آبسه دندان مورد استفاده قرار می‌گرفته است و احتمالا خواص آنتی باکتریال و ضد التهاب دارد. به یاد داشته باشید که قبل از استفاده آن را با ۳ تا ۵ قطره از یک روغن حامل رقیق کنید. به چند روش می‌توانید از این درمان خانگی استفاده کنید:

• چند قطره روغن میخک را روی تکه‌ای پنبه یا گوش پاک‌کن بچکانید و آن را روی ناحیه مورد نظر قرار بدهید.

•‌ می‌توانید چند قطره روغن میخک را در یک لیوان کوچک آب بچکانید و دهان‌شویه روغن میخک را درست کنید.

روزانه ۳ بار می‌توانید از روغن میخک استفاده کنید.

۷. روغن آویشن

روغن آویشن یکی دیگر از روغن‌های غلیظ و طبیعی است که می‌تواند انگل‌ها را از بین ببرد، با باکتری‌ها مقابله کند و تورم را کاهش بدهد. روغن آویشن قبل از استفاده باید رقیق شود. به چند روش خانگی‌ می‌توان از این درمان استفاده کرد:

• روغن آویشن را با تکه‌ای پنبه یا گوش پاک‌کن به طور مستقیم روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

• چند قطره روغن آویشن را داخل یک لیوان کوچک آب بریزید و دهان‌شویه روغن آویشن درست کنید.

روزانه ۳ بار می‌توانید از روغن آویشن استفاده کنید.

۸. هیدروژن پراکسید

هیدروژن پراکسید یا آب اکسیژنه درمان خانگی بی‌نظیری برای مقابله با عفونت‌های باکتریایی است. این مایع می‌تواند به کاهش پلاک و تقویت لثه‌ها نیز کمک کند. برای بهره‌وری از این درمان خانگی:

• هیدروژن پراکسید ۳ درصد را به میزان یکسان با آب حل کنید.

• این محلول را در دهان بگردانید و بیرون بریزید. به یاد داشته باشید که نباید این محلول را قورت بدهید.

همچنین می‌توانید چندین بار در روز از هیدروژن پراکسید استفاده کنید.

۹. روغن‌ کشی

روغن‌ کشی شیوه درمانی قدیمی دیگری است که برای حفظ بهداشت دهان و درمان درد‌های دهان استفاده می‌شده است. قدیمی‌ها بر این باور بودند که روغن‌ کشی سموم را از دندان‌ها و لثه‌ها خارج می‌کند. مطالعات محدودی هم نشان می‌دهند که روغن‌ کشی درمان خوبی برای خونریزی لثه و بوی بد دهان محسوب می‌شود و باکتری‌ها را کاهش می‌دهد. روغن‌های مناسب روغن کشی عبارت‌اند از:

• روغن نارگیل خام

• روغن کنجد

• روغن زیتون

توصیه می‌شود روغن کشی صبح‌ها و با شکم خالی انجام شود. برای بهره‌وری از این درمان خانگی:

• یک قاشق چای‌خوری روغن را داخل دهانتان بریزید.

• تا ۲۰ دقیقه این روغن را با شدت در دهان بگردانید.

روغن را قورت ندهید و آن را داخل سطل زباله بریزید. اگر روغن را داخل سینک روشویی یا ظرف‌شویی بریزید، ممکن است لوله‌ها را مسدود کند.

۱۰. سیر

سیر یکی دیگر از درمان‌های طبیعی با تاریخچه‌ غنی از خواص و فواید درمانی متفاوت از جمله تسکین دهنده درد و ازبین برنده باکتری است.

برای استفاده از این درمان خانگی:

• یک حبه سیر تازه را خرد کنید.

• خمیر به دست آمده را روی قسمت آسیب دیده بمالید.

این عمل را می‌توانید روزی چندین بار تکرار کنید.

چه زمانی باید به دندان پزشک مراجعه کنید؟

آبسه دندان عفونتی جدی است که در صورت درمان نشدن، ممکن است تا قسمت‌های دیگر صورت مانند چشم‌ها و گوش‌ها نیز گسترش پیدا کند. در صورتی که دندانتان آبسه کرده است، باید فورا به دندان‌پزشک مراجعه کنید. درمان‌های خانگی آبسه دندان که در بالا ذکر شدند، درمان‌های طبیعی هستند که به تسکین موقت درد کمک می‌کنند و دندان‌پزشک می‌تواند درمان دارویی را برایتان تجویز کند.

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر آبسه دندان اخبار سلامت اخبار مطالب پزشکی اخبار مرتبط میوه های تابستانی چاق کننده هستند؟! ۱۴۰۱/۵/۳۰ خواص باور نکردنی حبوبات؛ از کاهش وزن تا درمان سرطان! ۱۴۰۱/۵/۳۰ راز تغذیه زنان ژاپنی برای سلامت و طول عمر ۱۴۰۱/۵/۳۰ علت خستگی بعد از غذا خوردن چیست؟ + راه حل ۱۴۰۱/۵/۲۹ با این ۵ شماره، می فهمی مشکل روده داری یا نه ۱۴۰۱/۵/۲۹ برجسته کردن گونه ها با چند روش طبیعی ۱۴۰۱/۵/۲۹ آخرین ویدیو ها ونیز؛ شهری رویایی روی آب ۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۱۲:۲۶ باوجدان ترین کاسب ایران + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۱۱:۵۵ کتک کاری جواد عزتی و پژمان جمشیدی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۱۱:۱۴ صنعت دفاعی به عنوان یک صنعت پیشران سایر رشته های فنی و‌مهندسی را توسعه می‌دهد/صنعت دفاعی ایران در آینده نزدیک به مکمل اقتصاد کشور تبدیل خواهد شد ۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۱۰:۲۷ فیلم دلخراش ترمز بریدن کامیون / ۳۰ نفر کشته شدند + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۱۰:۲۶ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۳:۵۵ رییسی: مجدانه پیگیر رفع مشکلات کشور و مردم خواهیم بود ۱۳:۵۵ درمان فوری و خانگی آبسه دندان ۱۳:۴۵ چند راه ساده برای افزایش اعتماد به نفس ۱۳:۴۵ قیمت مصوب تخم مرغ در شهریور ماه اصلاح می‌ شود ۱۳:۴۳ وزیر فرهنگ: موظف هستیم زمینه سعادت مردم را فراهم کنیم ۱۳:۳۷ سردار سلامی: قصد دارند جوانان لباسی بپوشند که غربی ها می خواهند ۱۳:۳۶ چرا مردم به شما خیره می شوند؟ ۱۳:۳۵ میوه های تابستانی چاق کننده هستند؟! ۱۳:۳۰ ساختمان قدیمی «آلومینیوم» ایمن سازی می شود ۱۳:۳۰ با سیاست های اقتصادی، تولید را ذبح کردیم / تفکیک وزارت صمت تصمیم اشتباهی است ۱۳:۲۳ توضیح باشگاه انقلاب درباره قطع ۳۰ اصله درخت ۱۳:۲۰ حضور متخصصان فولاد هرمزگان در کنفرانس بهینه سازی و بهره وری انرژی ۱۳:۱۹ آب شرب شهرکرد تامین شد ۱۳:۱۷ علت نشست زمین در کرج چیست؟ ۱۳:۱۶ حضور قطعه سازی کروز، رایزکو و ایسکرا در نمایشگاه اتوموبیلیتی روسیه ۱۳:۱۴ ۳۲درصد وب سایت های ایرانی از خدمات ابری استفاده می کنند ۱۲:۵۷ مطالبات بازنشستگان چگونه پرداخت می شود؟ ۱۲:۵۵ سوپراپلیکیشن ایرانسل من پلی استیشن جایزه می دهد ۱۲:۵۵ تست بینایی؛ صورت گمشده را پیدا کنید! ۱۲:۵۰ اذان ظهر به افق تهران یکشنبه سی مرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۴۹ اختصاص رمزارز به ثبت سفارش های مدنظر دولت از طریق نیما ۱۲:۴۵ قوه قضاییه در آزمون وکالت به قانون مصوب مجلس عمل کند / آزمون شفاهی استنکاف از قانون است ۱۲:۴۰ بعد از احیای برجام کجا سرمایه گذاری کنیم؟ ۱۲:۳۷ بورس به دلار ۲۸ هزار تومانی هم قانع نیست / چرا برجامی ها برنگشتند؟ ۱۲:۳۲ بیمه آتش نشان ها با هیچ بیمارستان سوانح و سوختگی قرارداد ندارد ۱۲:۲۹ سخنگوی نیروهای مسلح: موشک های محور مقاومت می تواند معادلات آینده را تغییر دهد ۱۲:۲۶ ونیز؛ شهری رویایی روی آب ۱۲:۲۵ بی اطلاعی پلیس از جریمه نقدی «بدحجابی» ۱۲:۲۲ این افراد در هفته دولت وام ازدواج می گیرند ۱۲:۱۹ تجلیل از شرکت‌ عالیفرد در اجلاس رضایت مندی مشتری ۱۲:۱۷ سکه ۱۲ میلیونی شد ۱۲:۰۵ آیا واقعا باید بیکاری زیاد شود تا تورم کم شود؟! ۱۱:۵۵ باوجدان ترین کاسب ایران + فیلم ۱۱:۵۱ قیمت طلا امروز سی مرداد در بازار (مثقال ۱۸ عیار، طلا گرم ۱۸ عیار) ۱۱:۴۸ قیمت مسکن ملی برای متقاضیان چقدر است؟ / ثبت‌نام نهضت ملی مسکن در روزهای آتی آغاز می‌شود ۱۱:۴۵ درمان افسردگی پس از زایمان چقدر طول می کشد؟ ۱۱:۳۵ آخرین قیمت دلار امروز ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵ قیمت یورو امروز ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵ قیمت درهم امروز ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵ قیمت پوند امروز ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵ قیمت لیر در بازار آزاد امروز ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۳ خودروهای وارداتی چه زمانی به کشور می رسند؟ شهریور یا آذر و یا ... ۱۱:۳۲ شباهت علایم آبله میمونی و آبله مرغان ۱۱:۲۶ پالایش و دارایکم به ارزش واقعی خود می رسند؟ ۱۱:۲۴ قیمت پایه محصولات پتروشیمی اعلام شد ۱۱:۲۲ بازگرداندن پیام های حذف شده در واتس اپ ممکن می شود ۱۱:۱۱ خواص باور نکردنی حبوبات؛ از کاهش وزن تا درمان سرطان! ۱۱:۱۰ ۵ ماده غذایی برای تنظیم قند خون ۱۱:۰۷ کیهان: مراقب بلوف آمریکا باشید توافق برای غرب مسئله مرگ و زندگی است ۱۱:۰۵ پردرآمدترین شغل های پاره وقت اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آبسه دندان اخبار سلامت برای استفاده درمان خانگی پنبه یا گوش پاک کن خانگی آبسه دندان هیدروژن پراکسید بار تکرار کنید آنتی باکتریال چند قطره روغن قاشق چای خوری استفاده کنید دندان پزشک روغن آویشن داخل دندان کمپرس سرد جوش شیرین روی ناحیه روغن میخک حل کنید ۱۴۰۱ ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۳۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ترجیحی

بر اساس اصلاحیه مصوبه هییت وزیران برنج و روغن خام به لیست کالا‌های مشمول دریافت ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی اضافه شد.

به گزارش تسنیم بر اساس اصلاحیه مصوبه هیئت وزیران برنج و روغن به لیست کالا‌های مشمول دریافت ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی در سال جاری اضافه شد.

در لیست قبلی دانه‌های روغنی مَشمول ارز ترجیحی بود، اما روغن خام در این لیست قرار نداشت که با اصلاحیه صورت گرفته به همراه برنج به این لیست اضافه شد.

در لیست قبلی انواع گوشت تازه یا سرد کرده گوساله و گوسفند، گندم معمولی، جو، ذرت دامی، دانه سویا، دانه کلز، دانه پنبه، دانه آفتابگردان برای روغن کشی، دانه گلرنک، شکر تصفیه شده، کنجاله سویا، کنجاله پنبه، کنجاله آفتابگردان، کنجاله کلزا، کنجاله گلرنگ، کود سوپرفسفات، کود کلریدو پتاسیم، کود سولفات پتاسیم، فسفات دی آمینیوم، مولد‌های دام و طیور آبزیان و مواد ژنتیکی مشمول دریافت ارز ترجیحی برای سال جاری بود.

دیگر خبرها

  • بازگشت برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ترجیحی
  • سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ ا
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ اعلام شد
  • شیوه درست کردن نیمروی بدون روغن + فیلم
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • خواص روغن اسطوخودوس (فیلم)
  • آموزش روز سوم، خورش مرغ و گردو
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ اعلام شد
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ اعلام شد