Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس نماینده ولی‌فقیه در فارس با تاکید بر اینکه مسجد انحصاری هیچ‌کس نیست، گفت: زیبایی مسجد در حضور حداکثری مردم است که این در طرح مسجدمحوری باید مورد توجه باشد. 

آیت‌الله لطف‌الله دژکام یکشنبه ۳۰ مرداد در نخستین همایش اصحاب مساجد که با هدف اجرای طرح مسجدمحوری در حرم شاهچراغ برگزار شد، بیان کرد: نقش اصلی مسجد آن است که یاد خدا در آن بشود، مسجد و ذکر خدا از فساد زمین جلوگیری می‌کند و این نقش خانه‌های خداست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او با بیان اینکه امروز روز جهانی مسجد است باید این مناسبت را برای خود یادآور شویم، گفت: اسرائیلی‌ها در این روز به مسجد الاقصی جسارت کردند و فلسطینی‌ها از خانه خود بیرون رانده شدند؛ آن روز که به این مسجد مقدس حمله شد روز جهانی مسجد نام گرفت‌. 

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه دینداری، یاد خدا و همه اینها با دفاع از کیان اسلام و مسلمانان و نبرد در راه عزت اصلی مسلمانان پیوند خورده است افزود: بار دیگر همه جنایات رژیم صهیونیستی به ویژه هتک حرمت مسجد الاقصی را محکوم می‌کنیم و در این جمع مساجد شیراز به همه می‌گوییم ممکن است هتاکان حرمت مسجد فکر کنند ما یادمان می‌رود اما هر چه بگذرد این داغ در دل ما تازه‌تر می‌شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه همان کسانی که مسجد الاقصی را هتک حرمت کردند، مدعی همه عالم و طلبکار هستند، عنوان کرد: مسجد را آباد کنیم تا آبادی مسجد جلوی ظلم‌های دشمن و نقشه‌های مستکبرین را بگیرد؛ امروز از جهت نظامی کاری نمی‌توانند بکنند اما از نظر فرهنگی نقشه ریختند امروز ما مدعی هستیم که مسجد نقطه محوری محلات است و باید برنامه داشته باشید.

او با بیان اینکه نباید منتظر دیگران باشیم چون کار زمین می‌خورد، گفت: بدون اینکه دیگران بخواهد کاری کند از نظر فعالیت‌های فرهنگی می‌توانیم اول باشیم، در مسجد باید بندگی و ذکر خدا جلوه کند؛ کار من و شمای آخوند و هیئت امنا کاری بزرگتر از این است که مدیری به کمک بیایند یا نه؛ کمک دهند خوب است اما اگر کمک هم نکنند نباید کار را تعطیل کرد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه مسئله دیگر این است که امروز در این ۱۳۶ مسجد در طرح شرکت می‌کنند باید احکام مسجد رعایت شود، گفت: وظیفه اصلی اهل علم و روحانیت است که واجبات و مستحبات مسجد یاد داده و یاد گرفته شود و عاری از فقه نباید مدیریت مسجد کرد.

امام جمعه شیراز با تاکید بر باز بودن مساجد در ساعات غیرنماز گفت: تدابیری برای حضور کودکان و نوجوانان باید بشود، باید برنامه داشت تا بتوان حضور کودکان، نوجوانان و جوانان را ساماندهی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: مسجد انحصاری هیچ‌کس نیست و اجازه دهید که همه بیایند و زیبایی مسجد در حضور حداکثری مردم است که این در طرح مسجدمحوری مورد توجه باشد. 

رئیس شورای شهر شیراز نیز با بیان اینکه محوریت مساجد فقط معطوف به ایران اسلامی نیست، گفت: وقتی محور مقاومت را نیز بررسی می‌کنید همین مسیر را می‌بینید. امیدوارم نشست‌هایی مانند این توجه بیشتر و افزون‌تر شود و مسئولان نظام و استان و شهرستان را معطوف به این نکته مهم کند.

مهدی طاهری افزود: در شورای ششم توجه قاطبه اعضا به این سمت بوده و هست که برای اینکه جامعه را از گزند دشمنی‌های اسلام دور کنیم باید محلات احیا شوند و احیای محلات با محوریت و کانون قرار گرفتن مساجد امکانپذیر است.

رئیس شورای شهر شیراز عنوان کرد: تمام قوای مسجد باید هم محور و هم مرکز باشند هرجایی که قوای مساجد هم محور بودند مسجد سرآمد بوده است.

معاون فرهنگی شهردار شیراز نیز در این جلسه با بیان اینکه احیای هویت محلات با محوریت مساجد موجب حل مسائل فرهنگی و اجتماعی محلات می‌شود، گفت: این طرح مسجد را مرکز اصلی اتفاقات قرار می‌دهد و بسیاری از مساجد امروز این نقش را اجرا می‌کنند اما تلاش ما این است که کانون بودن مسجد را تقویت کنیم‌.

مصطفی مشفقیان با بیان اینکه در شهرداری شیراز با همکاری همه دستگاه‌ها طرح مسجد محوری اجرا شد، افزود: ۱۵۰ مسجد و حسینیه ثبت نام کردند که ۱۳۶ مسجد انتخاب شدند و این طرح از امروز وارد فاز عملیاتی می‌شود همچنین نیازهای مساجد به لحاظ زیرساختی عمرانی و فرهنگی احصا شده و گام به گام برطرف می شود.

معاون فرهنگی شهردار شیراز خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد مساجد در مناطق ۲ و ۹ و کمترین در منطقه ۱۱ و از امروز این طرح اجرایی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی امام جمعه شیراز آیت الله دژکام مسجد الاقصی رژيم صهيونيستي طرح مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۳۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت

به گزارش قدس خراسان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی، تئاتر ۴۴۴ اثری از گروه تئاتر شهیدانه مشهد به عنوان گروه برگزیده تئاتر مساجد خراسان رضوی برای شرکت در جشنواره کشوری تئاتر مساجد انتخاب شد.

این جشنواره با حضور ۱۲ گروه نمایشی از سراسر کشور در روزهای ۱۸ تا ۲۱ مردادماه در شهر بافق استان یزد برگزار می‌شود که نمایش ۴۴۴ در این جشنواره حضور خواهد داشت.

گروه تئاتر شهیدانه، از جمله گروه‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر مساجد مشهد است که با نمایش ۴۴۴ و به نمایندگی از پایگاه مقاومت بسیج شهید گذری مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه توس مشهد در این جشنواره حضور می‌یابد.

در خلاصه این اثر نمایشی آمده است: همیشه شور و هیجان جوانی و سر نترس نوجوانی می‌تواند جرقه شروع اتفاقات بزرگی باشد، همه چیز از یک روز معمولی در یک مدرسه معمولی آغاز شد ولی بعد ...

«آیدا سروش، اسما واخری، مهدیه اکرمی، ریحانه صفری، هستی حسن زاده، زهرا سالار، الهام کاظمی، یسنا واخری، زهرا و فاطمه حسینی طوسی» بازیگران این اثر نمایشی را تشکیل می دهند.

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم