Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@03:37:33 GMT

مرگ هولناک اعضای یک خانواده در دریاچه سد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۳۱۱۸

مرگ هولناک اعضای یک خانواده در دریاچه سد

پدربزرگ نوه پنج ساله‌اش را سوار استخر بادی کرده و در دریاچه سد با او بازی می‌کرد؛ اما یکباره استخر بادی واژگون شد و هر دو زیر آب رفتند. این حادثه در شرایطی اتفاق افتاد که دو کودک خردسال نیز در ساحل نور قربانی غفلت والدینشان شده و در دریا غرق شدند.

به گزارش ایمنا، نخستین حادثه تلخ روز جمعه در دریاچه سد شهر چای در استان آذربایجان غربی اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن روز اعضای خانواده‌ای برای تفریح به ساحل این دریاچه رفته بودند. وقتی کمی گذشت پدر بزرگ خانواده که مردی ۵۷ ساله بود نوه پنج ساله‌اش را برای بازی به دریاچه برد. او استخر بادی نوه‌اش را باد کرد و او را داخل آن نشاند و خودش هم گوشه استخر بادی را گرفت و داخل آب رفت. پدربزرگ با شوق زیادی استخر بادی را روی آب حرکت می‌داد و نوه‌اش ذوق می‌کرد اما چند لحظه بعد ناگهان استخر بادی واژگون شد و کودک در آب افتاد.

پدربزرگ می‌خواست نوه‌اش را نجات دهد اما خودش هم به دلایل نامعلومی زیر آب رفت. این حادثه در شرایطی اتفاق افتاد که سایر اعضای خانواده شاهد این صحنه هولناک بودند. در چنین وضعیتی بود که مادر کودک طاقت نیاورد و برای نجات فرزند و پدرش داخل آب رفت اما چند لحظه بعد او هم گرفتار شد و در نهایت هر سه عضو این خانواده در دریاچه غرق شدند تا حادثه تلخی رقم بخورد.

فرزین رضازاده، رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی در این‌باره گفت: قربانیان این حادثه مردی ۵۷ ساله به همراه دختر ۳۷ ساله و نوه پنج ساله‌اش از اهالی روستای علیکان از توابع بخش انزل و ساکن منطقه الواج ارومیه بودند.

وی ادامه داد: پیکر بی‌جان پدر و دختر حادثه‌دیده در دریاچه سد شهر چای از آب خارج شد و عملیات جست‌وجو توسط نیروهای امدادی برای یافتن پیکر کودک پنج ساله ادامه دارد.

رضازاده به نقل از شاهدان عینی گفت: پدربزرگ درحالی‌که نوه خود را در استخر بادی روی آب حرکت می‌داد، استخر بادی واژگون شد و هر دو به عمق دریاچه سقوط کردند و ناپدید شدند. دختر خانواده نیز با دیدن ناپدید شدن پدر و فرزندش، وارد آب شد اما نتوانست کاری از پیش ببرد و خودش نیز قربانی این حادثه دلخراش شد.

غرق شدن دو کودک پنج و هفت ساله که اهل بجنورد در ساحل نور

در دومین حادثه که شامگاه جمعه در ساحل نور اتفاق افتاد نیز دو کودک پنج و هفت ساله در دریا غرق شدند. ماجرا از این قرار بود که والدین این دو کودک؛ آنها را برای شن‌بازی در منطقه شنا ممنوع رها کرده و خودشان وارد دریا شده بودند که کودکان وارد دریا شده و غرق شدند.

مصطفی بلده‌ای، رئیس هیئت نجات غریق نور درخصوص این حادثه گفت: این دو کودک پنج و هفت ساله که اهل بجنورد بودند، حدود ساعت ۲۰ جمعه در محدوده ساحل تمیشان غرق شدند و اجساد آنها حدود ساعت ۲۳ با کمک ناجیان غریق و نیروهای دریابانی کشف و به پزشکی قانونی منتقل شد.

وی ادامه داد: خانواده این دو کودک در منطقه شنا ممنوعه با رها کردن فرزندانشان با هدف شن‌بازی در ساحل خودشان به دریا زده بودند و حتی نیروهای نجات غریق با جت اسکی به آنها تذکر داده بودند اما وقتی آنها به ساحل برگشتند متوجه شدند که فرزندان‌شان مفقود شده‌اند.

منبع: صدآنلاین

کد خبر 598420

منبع: ایمنا

کلیدواژه: غرق شدگی فوت در اثر غرق شدگی آمار غرق شدگی در اصفهان قربانیان غرق شدگی آمار غرق شدگی در ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دریاچه سد اتفاق افتاد استخر بادی غرق شدند پنج ساله کودک پنج دو کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۳۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، ابراهیم خالقی از اهدای عضو بیمار مرگ مغزی ۴۴ ساله ساکن مشهد به ۶ بیمار نیازمند عضو خبرداد و اظهارکرد: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم عباس نوری، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (ع) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی گفت: کلیه‌های زنده یاد نوری برای پیوند به یک بیمار نیازمند کلیه به شهر شیراز منتقل شدند.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: کبد این بیمار مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به بانویی۳۸ ساله ساکن مشهد که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902030

دیگر خبرها

  • برخورد هولناک کامیون با کودکان در قرقیزستان + فیلم
  • تشکر استاندار_گلستان از اعضای تیم جستجوی یسنا
  • اولین واکنش دادستان پس از پیدا شدن یسنای ۴ ساله
  • فیلم| ویدیوی تکان دهنده از صحبت‌های کودک فلسطینی که تمام اعضای خانواده‌اش به شهادت رسیدند
  • سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر شد
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • غرق شدن جوان محلاتی در استخر آب