Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رییس جمهور در جلسه ای با اعضای حقیقی شورای عالی جهاد سازندگی بر عزم و اراده جدی دولت برای احیاء این جریان مردمی در کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد مخبر با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور برای پشتیبانی از فعالیت های جهادی گفت: رویکرد جدی دولت سیزدهم توسعه و محرومیت زدایی با اتکاء به توان و ظرفیت مردم است و جهاد سازندگی باید به جریانی امید آفرین و نمادی برای کارآمدی نظام تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی افزود: در این زمینه برنامه دولت صرفا رفع مشکلات مردم در کوتاه مدت نیست بلکه می خواهد همه خلاقیت ها و ظرفیت های مردمی را برای ساخت آینده کشور به کار بگیرد.  مخبر با تاکید بر اینکه دولت امکانات، منابع و ابزار لازم را برای فعالیت جهاد سازندگی فراهم خواهد کرد، گفت: خوشبختانه علاوه بر دولت، سایر نهادها نیز در این مسیر پای کار هستند و جهاد سازندگی باید با اتکاء به پشتوانه های دولتی و مردمی، خلاء های کشور را شناسایی و ماموریت های بزرگی را به سرانجام برساند. معاون اول رییس جمهور از انحلال جهاد سازندگی به عنوان یک اشتباه نام برد و افزود: جهادسازندگی اگرچه بصورت شکلی در گذشته از بین رفت اما محتوا و روح حاکم بر این جریان همچنان در کشور زنده است؛ چرا که خاصیت فرهنگ و روحیه جهادی این است که با وجود مخالفت ها و سنگ اندازی ها، متوقف نمی شود. مخبر از اعضای حقیقی شورای عالی جهاد سازندگی خواست چارچوب، اهداف و ساختار دقیقی برای احیای جهاد سازندگی تدوین و با جدیت آن را پایه گذاری و پیگیری کنند.
در این جلسه سید امیر حسین مدنی دبیر شورایعالی جهادسازندگی نیز با بیان اینکه تلاش اصلی این مجموعه، حرکت در مسیر تولید، اشتغال، رفع آسیب های اجتماعی، محرومیت زدایی و گفتمان سازی است، گفت: جهاد سازندگی به پشتوانه توان و ظرفیت مردمی تلاش خواهد کرد منویات مقام معظم رهبری را محقق سازد.  همچنین گزارشی از مطالعات انجام شده در خصوص فرایندها، اهداف، ماموریت ها و ارکان دبیرخانه شورای عالی جهاد سازندگی ارائه شد و اعضای جلسه به بیان نظرات و پیشنهادات خود برای احیای فعالیت های جهاد سازندگی پرداختند.

انتهای پیام/ 

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0 بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال دولت رییس جمهور مشکلات مردم منویات مقام معظم رهبری جهاد سازندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۳۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام سپاه لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، در متن پیام سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ابالفضل (ع) لرستان به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی آمده است:

بسمه تعالی

فَضَّلَ اللَّهُ المُجاهِدینَ عَلَى القاعِدینَ أَجرًا عَظیمًا (سوره مبارکه نساء آیه ۹۵)

فرارسیدن سالروز تشکیل بسیج سازندگی در تاریخ هفدهم اردیبهشت ۱۳۷۹ به فرمان مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای (حفظه الله تعالی) را به همه مجاهدان راه خدا و فعالان عرصه‌های جهادی تبریک و تهنیت عرض می‌نمائیم.

رهبری با اعتقاد و اعتماد به همت آحاد مردم و عمق حضور گروه‌های جهادی در متن اجتماع و ارتباط گسترده و ساختارمند و عملیاتی، با یک نگاه تاریخی تجربه شده در بسیج مردمی، به ویژه کارکرد این ظرفیت الهی در دوران دفاع مقدس و برای برطرف نمودن چهره محرومیت ایران اسلامی، بسط عدالت و پیشرفت مد نظر معظم له، اقدام به صدور فرمان تاسیس بسیج سازندگی نمودند.

معظم له در مقاطع مختلف فرمودند: «هر جایی که به خدا تکیه کردیم، به نیروی مردم تکیه کردیم و حاضر به حرکت جهادی شدیم، پیروز شدیم...»

«ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم.»

بدون شک این مجاهدت فراگیر، موجبات آثار و برکات و در درجه اول تعالی مجاهدان در صحنه خواهد بود.

حرکت مخلصانه مردمی، مبتنی بر نیازسنجی و رصد ظرفیت‌های میدانی و کار کارشناسانه با راهبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همراه با اقدامات به موقع، باکیفیت و مقرون به صرفه، ایجاد کننده ظرفیتی عظیم و نوید بخش آینده‌ای درخشان خواهد بود (انشاالله).

ضمن امتنان از وجه تلاش و مساعی دولت خدمتگذار، امید است مسئولان محترم استانی به شکرانه این حضور جهادی و مردمی، با همتی انقلابی، قدردان این نعمت الهی حضور باشند.

با عنایت به ظرفیت‌های بی پایان برخواسته از ایمان و باور‌های گروه‌های جهادی و تاکیدات رهبری عالیقدر مبنی بر ظرفیت نامحدود این جهاد مخلصانه، بار دیگر تجدید پیمان خود را با روح بلند بنیانگذار نظام اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، رهبری معزز و خون‌های مطهر شهدا اعلام داشته و امیدواریم این تلاش و پیگیری‌ها اجر شهادت برای فعالان این راه مبارک را به همراه داشته باشد و باعث زدودن چهره محرومیت و زمینه سازی اجتماع منتظر ظهور امام عصر ارواحنا فداه شود.

دیگر خبرها

  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • پیام سپاه لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول
  • تولد گوساله گوزن زرد ایرانی در مرکز ‌احیاء گوزن زرد کشور در لرستان
  • زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند