Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

در حالی که این روزها بحث تخلفات مالی در شرکت فولاد مبارکه اصفهان داغ است و گزارش مجلس حکایت از پول پاشی گسترده این شرکت در بخش های مختلف دارد، انتقاد رانندگان و کامیونداران از تخفیفاتی که به اسم حمایت از تولید داخلی از جیب آنها به این شرکت ارایه می شود، افزایش یافته است.

به گزارش تین نیوز، آنان در گفت و گو با تین نیوز عنوان کردند مطابق کدام قانون از حق راننده بدون رضایت آنها به اسم حمایت از تولید مبلغی از کرایه در طول چند سال گذشته به این شرکت بذل و بخشش شد؟

به گفته رانندگان و کامیونداران هرچند برای حمایت از تولید و صادرات چنین تصمیمی گرفته شده ، اما نکته مهم آن  است که این بخشش برای شرکت های بزرگ و سودآور اعمال شده و برای کالاهای اساسی که عموما قوت غالب قشر ضعیف است، چنین تخفیفی ارایه نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: ده ها میلیارد تومان هزینه رسانه ای شرکت فولاد مبارکه در چه زمینه هایی خرج شد؟

آنان این پرسش را مطرح می کنند که کدام یک از تصمیم سازان حاضر هستند تا ۲۵ درصد از حقوق خود را برای حمایت از تولید ببخشند؟ مگر حمل کالا چند درصد سود دهی دارد که چنین تخفیفی به زور به رانندگان تحمیل شد؟

 در این زمینه نوید خیرمند راننده کامیوندار به تین نیوز گفت: بار مواد اولیه که برای شرکت فولاد مبارکه توسط رانندگان حمل می شود عموما با ضریب تطبیق محاسبه شده و با این کار کرایه آن 25 درصد زیر قیمت و اقعی توسط فولاد پرداخت می شود.

وی پیش‌تر نیز گفته بود: ضرایب تطبیق «بند ۲ صورتجلسه مورخ ۹۷.۰۹.۱۹» ایراداتی دارد که مسبب اصلی انحراف تن کیلومتر بوده و عملا تن کیلومتر را از هدف خود که همان تعیین حداقل نرخ مبتنی بر هزینه تمام شده هرتن بار بود، دور کرده و به واسطه این صورتجلسه و همچنین زمین ماندن بخشنامه ۹۹.۰۴.۱۴ و ۱۴۰۰.۱۰.۱۸ بین ۲۰ تا ۴۵ درصد از حقوق رانندگان در حال تضییع است.

وی عنوان کرده بود به لطف این صورتجلسه اکثر بارهای خارج از سالن های اعلام بار و حتی بارهایی مثل شمش صادراتی ذوب آهن در سالن اعلام بار،  بین ۱۵ تا ۲۵ درصد زیر نرخ تعرفه مبتنی بر تن کیلومتر به عنوان نرخ پایه در سیستم بارگذاری شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: فولاد مبارکه حمایت از تولید تین تین قانون حمایت از تولید حمایت از تولید کالاهای اساسی حقوق فولاد مبارکه حقوق فولاد مبارکه کرایه حمل بار فساد مالی تن کیلومتر حمایت از تولید داخلی تخلفات مالی کرایه حمل کالا حمایت از تولید تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۳۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جولان اولین اتوبوس‌های فرنگی در پایتخت | کرایه هر مسافر ۳شاهی

همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی: در دوران مشروطه بابت سوار شدن به اتوبوس از مسافر ۳شاهی کرایه می‌گرفتند. به‌تدریج استقبال مردم برای استفاده از این وسیله نقلیه جدید زیاد شد و چند تاجر دیگر هم چندین دستگاه اتوبوس‌ به ایران آوردند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

اتوبوس‌های شرکت کانادایی که اولین شرکت در این حوزه به حساب می‌آمد از نوع "برلیه" بود و مثل قطار به چند کوپه تقسیم می‌شد؛ دو کوپه اول و دوم مخصوص نشستن مسافران بود و کوپه آخر هم که عقب اتوبوس واقع می‌شد، برای سرپایی‌ها بود. دومین موسسه‌ای که عهده‌دار اداره اتوبوسرانی تهران شد، یک کمپانی روسی به نام "آفتو ایران" با اتوبوس‌های مدل بوسینگ بود و سومین موسسه هم شرکت "اسگل لاوی" آمریکایی با اتوبوس‌هایی از نوع شورلت بود که صندلی‌هایش برعکس صندلی‌های اتوبوس‌های موسسات گذشته که پشت سر هم بود، روبه‌روی هم قرار داشت.

جالب اینکه این موسسه به شیوه اتوبوسرانی شهرهای اروپایی اداره می‌شد و از نظر سازمان اداری و انتظامی، تقریبا شبیه اتوبوسرانی فعلی بود. آن دوران بلیت، داخل اتوبوس فروخته می‌شد و رانندگان، لباس مخصوص پوشیده و زنگار به ساق پا بسته و کلاه کاسکت به سر می‌گذاشتند.

اتوبوسرانی تهران تا سال۱۳۱۰ توسط شرکت‌های خارجی اداره می‌شد، ولی از اواخر این سال به مدیران ایرانی تحویل داده شد: «در مدت فعالیت آنها چندین خط به خطوط تهران اضافه شد، هرچند برخی اوقات مردم از نحوه خدمات‌دهی گله‌مند بودند. با توجه به این موضوعات در نهایت در سال ۱۳۳۵ دولت تصمیم گرفت برای یکپارچه‌سازی و ساماندهی وضعیت جابه‌جایی مسافران، نخستین شرکت واحد اتوبوسرانی را در چهاردهم تیرماه دایر کند.»

کد خبر 848042 برچسب‌ها هویت شهری تهران حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • کرایه تاکسی در اهواز ۳۵ درصد گرانتر شد
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت!
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت؛ واقعی یا کیک؟
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • جولان اولین اتوبوس‌های فرنگی در پایتخت | کرایه هر مسافر ۳شاهی