Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محمدحسین درخشان افزود: هم اکنون روزانه ۵۰۰ نفر به ۴۴ مرکز منتخب کووید۱۹ مراجعه‌ می‌کنند که اکثر این افراد علاوه بر این که از ماسک استفاده نمی‌کنند، واکسن کرونا نزده و یا واکسیناسیونشان ناقص بوده است.

وی ادامه داد: در عزاداری‌های اهل بیت (ع) در ماه‌های محرم و صفر، استفاده از ماسک و نیز دریافت به‌موقع دُز یادآور واکسن کرونا نیز قبل از حضور در این مراسم‌ بیش از هر زمان دیگری مورد تأکید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین در این روزها مردم در حال فراهم کردن مقدمات سفر اربعین حسینی هستند و توصیه اکید ما به تمامی زائران پیاده امام حسین(ع) قبل از آغاز این سفر، دریافت دُز یادآور واکسن کروناست تا با توجه به وضعیت کشور عراق و جمعیت بالای حاضران در راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین حسینی از ایمنی لازم برخوردار باشند و با مشکلی مواجه نشوند.

مثبت شدن ۳۵ درصد تست‌های پی سی آر و ۲۷ درصد تست‌های رپید کرونا در مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مدیر توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از مجموع آزمایشهای روزانه پی‌.سی‌.آر و سریع _رپید) گرفته شده از بیماران مراجعه کننده به مراکز سرپایی زیر پوشش این دانشگاه، به ترتیب ۳۵ و ۲۷ درصد مثبت اعلام می‌شود.

دکتر درخشان افزود: متأسفانه مردم در موج هفتم بحران کرونا بیشتر به سمت خوددرمانی روی آورده‌اند که کاری بسیار خطرناک بوده و عوارض آن چند روز پس از ابتلا دیده شده است.

مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون انواع واکسن‌های کووید ۱۹ در مراکز واکسیناسیون کرونا زیر پوشش این دانشگاه موجود است و تنها نیازمند مراجعه مطلوب مردم برای دریافت این واکسن‌ حیاتی هستیم، چرا که هم‌اکنون میزان مراجعه روزانه مردم به مراکز واکسیناسیون کرونا بین سه تا پنج هزار نفر بوده، در حالی که ما انتظار پذیرش بیش از ۵۰ هزار نفر را در هر روز داریم.

درخشان افزود: مراکز واکسیناسیون کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ظرفیت پذیرش بیش از ۱۰۰ هزار نفر را به صورت روزانه دارند که در خوشبینانه‌ترین حالت نیم درصد این ظرفیت به این مراکز مراجعه می‌کنند و در وضعیت بحرانی کنونی باید بگوییم که بابت کاهش آمارهای واکسیناسیون به‌ویژه در دُزهای سوم و چهارم و نیز افزایش آمارهای ابتلا، سرپایی، بستری و فوتی به‌شدت نگران هستیم.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۵۰۳ هزار و ۳۶۹ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۴۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۳ هزار و ۳۳۲ تن رسیده است.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۲۲۶ هزار و ۳۵۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

هزار و ۳۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۶۴ میلیون و ۹۰۶ هزار و ۹۴ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۹۲۱ دُز دوم و ۳۰ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۴۵۲ دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تزریق شده که مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۴۶۷ دُز رسیده است.

در حال حاضر ۱۰۶ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۵۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۳ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا ماسک مشهد تست کرونا واکسن کووید 19 ماسک دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسیناسیون عمومی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا ماسک کرونا ویروس کرونا ماسک مشهد تست کرونا واکسن کووید 19 ماسک دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسیناسیون عمومی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسن کرونا زیر پوشش هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۳۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا

برخی همچنان بر این باور هستند که واکسن‌های ویروس کرونا، عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته است. 

فرانسوا ژاویه فومو تاموزو، فوتبالیست سابق اهل فرانسه و کنگو، علیه شرکت‌های فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او معتقد است این شرکت‌ها که سازنده واکسن کووید-۱۹ هستند، بر حرفه او تأثیر گذاشته‌اند.

طرفداری | به گزارش اکیپ، فومو تاموزو در حالی که حالا در سن ۲۹ سالگی بازنشسته شده است، علیه شرکت‌های داروسازی فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او می‌خواهد مشخص شود که آیا واکسن کووید-۱۹ نقش مهمی در مصدومیت‌های او داشته که به شدت بر حرفه وی تأثیر گذاشته است. فومو تاموزو که پیش از خداحافظی از فوتبال در تیم‌های اوسر، یو اس کویوی-روئن، ماریتیمو و استاد لاوال بازی می‌کرد، همچنین از فدراسیون فوتبال فرانسه به دلیل تحت فشار گذاشتن بازیکنان زیر نظر خود برای واکسینه شدن، شکایت کرده است.

به گفته‌ این بازیکن، از زمان واکسیناسیون، مصدومیت‌های پی در پی باعث آسیب به دوران حرفه‌ای او شده است: درد زانو (گونالژی)، تاندونوپاتی و پارگی تاندون آشیل، او را ماه‌ها از زمین دور نگه داشته‌ است. این مصدومیت‌ها اکنون بر زندگی روزمره او نیز تأثیر می‌گذارد:

راه رفتن طولانی مدت به سختی قابل تحمل است، از طرف دیگر دویدن هم برایم غیرممکن است. به محض اینکه می‌خواهم به خودم فشار بیاورم، مثلاً از پله‌ها بالا بروم یا چیزی از قفسه بردارم یا حتی پایین بیایم، درد شدیدی احساس می‌کنم.

دادگاهی برای تعیین ارتباط احتمالی بین واکسن و مصدومیت‌های فومو تاموزو در نظر گرفته شده است. دادگاه پاریس در تاریخ ۲ جولای جلسه‌ای برای این پرونده برگزار خواهد کرد تا در مورد لزوم تشکیل هیئت کارشناسان که وظیفه آن‌ها تعیین ارتباط (یا عدم ارتباط) بین دوزهای واکسن و مصدومیت‌های این بازیکن ۲۹ ساله است، تصمیم‌گیری کند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی