Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@00:03:22 GMT

انواع صدای یخچال + علت‌های آن

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۳۶۷۴

انواع صدای یخچال + علت‌های آن

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، می‌توان گفت که یخچال مهمترین دستگاه در آشپزخانه است که خراب شدن و از کار افتادن آن باعث فساد مواد غذایی داخل آن خواهد شد. اما گاهی این خرابی و بروز مشکل در این دستگاه، باعث ایجاد سر و صدای بلندی نیز می‌شود که بسیار آزار دهنده است. در این حالت حتماً باید یخچال شما توسط تعمیرکار بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکنسین مربوطه به عیب‌یابی خواهد پرداخت و علت را خواهد یافت و سپس به تعمیر یخچال می‌پردازد. اما انواع صدای یخچال کدام هستند؟ در ادامه با دیجی تعمیرکار همراه باشید تا در مورد صداهای یخچال و علت ایجاد آنها اطلاعات جالبی کسب کنید.

صدای کلیک یخچال

گاهی از یخچال خود صدایی شبیه به کلیک می‌شنوید. این به کنترل سیستم برفک زدایی مربوط است. در بعضی از مدل‌ها هم ممکن است این صدا از کنترل ترموستات دستگاه باشد. این صدا طبیعی و نرمال است.

صدای تق تق

در یخچال‌های مدرن امروزی گاهی المنت به کار می‌افتد تا سیستم برفک زدایی برفک را از بدنه اواپراتور دستگاه پاک کند. این فرایند ممکن است صدایی ایجاد کند اما این صدا هم همیشگی است و طبیعی می‌باشد. البته شنیدن صدا ممکن است علت دیگری هم داشته باشد؛ درون بدنه دستگاه لوله‌هایی وجود دارد که با فوم پوشیده شده‌اند.

به مرور زمان یا به علت کیفیت بد فوم یا لوله‌ها، این لوله‌ها کمی از فوم فاصله می‌گیرند. این گونه است که با سرد و گرم شدن لوله‌ها ممکن است صدای تق تق که شبیه صدای قولنج شکستن نیز هست، به گوش شما برسد. متاسفانه نمی‌توان این صدا را برطرف کرد.

صدای خر خر یخچال

می‌دانید که گاز درون لوله‌ها در جریان است، شنیدن این صدا هم طبیعی است اما در صورتی که لوله‌ها کهنه و فرسوده شده باشند، رسوباتشان و خوردگی‌های موتور با گاز مبرد به جریان می‌افتند و صدای خر خر تولید می‌شود که طبیعی هم نیست. این مشکل با تخلیه گاز و شستشو و شارژ دوباره گاز حل می‌شود.

صدای کمپرسور

وقتی یخچال روشن است و مشغول به کار است، شنیدن صدای کمپرسور طبیعی و نرمال است اما اگر این صدا بلندتر از حد معمول باشد نشان می‌دهد که مشکلی در کمپرسور به وجود آمده است. این صدا گاهی با صدای سوت مانندی نیز همراه است. حتماً باید تعمیرکار یخچال شما را بررسی کند. این مورد در یخچال و سید بای ساید جنرال الکتریک دیده می‌شود که تعمیر یخچال جنرال الکتریک به دست نیروهای متخصص دیجی تعمیرکار آسان می‌باشد.

صدای قل قل

ممکن است به خاطر جا به جایی و یا در اثر عواملی دیگر روغن کمپرسور، به لوله‌های کندانسور و یا اواپراتور وارد شوند. در این حالت داخل لوله‌ها یا ابتدای کمپرسور صدای قل قل شنیده می‌شود. ممکن است نیاز به شستشوی سیستم و مدار گاز باشد و شاید لازم باشد که تکنسین مربوطه روغن کمپرسور را تعویض کند و احتیاج به شارژ دوباره گاز باشد.

موتور فن اواپراتور صدا می‌دهد!

این مشکل هنگامی رخ می‌دهد که موتور دستگاه شما فرسوده شده باشد. اگر هر چند وقت در میان اقدام به سرویس یخچال خود کنید، در این بازدیدهای دوره‌ای و سرویس‌ها کارشناس تعمیرکار اقدام به روغن کاری موتور فن خواهد کرد. وقتی موتور خشک و فرسوده است، روان و راحت کار نمی‌کند و صدای آزار دهنده‌ای را به گوش شما می‌رساند.

موتور یخچال روشن نمی‌شود

گاهی ممکن است از کمپرسور صدای تق تق به گوش برسد و موتور دستگاه روشن نشود. احتمالاً رله استارت خراب شده است.

صدای موتور فن کندانسور

این فن در واقع جریان هوا را برای خنک کردن کندانسور ایجاد می‌کند. این قطعه در پایین دستگاه شما قرار گرفته است و می‌توان گفت که در معرض گرد و غبار است. بر اثر همین گرد و غبار یا ضربه ممکن است موتور فن آسیب ببیند. وقتی این موتور فن مشکلی داشته باشد، صدا می‌دهد و البته ممکن است که باعث روشن و خاموش شدن مداوم یخچال شما شود. گاهی هم ممکن است آب در زیر دستگاه و یا در سینی آن وجود داشته باشد. در این حالت دمای دستگاه هم پایین خواهد آمد. بهتر است برای اینکه جلوی کثیف شدن این قطعه را بگیرید، همه مسیر موتور کندانسور و خود موتور روغن کاری و تمیز شوند. در صورت فرسودگی نیز ممکن است تعویض آن بهترین راه حل باشد. در این زمینه نیز تعمیرکار پس از عیب‌یابی، بهترین راه حل را به شما ارائه خواهد داد.

پروانه‌های فن

پروانه فن هوای خنک را به کابین دستگاه شما می‌فرستد. این امکان وجود دارد که اواپراتور برفک بزند و این برفک به پروانه نزدیک شود و به پروانه در حال چرخیدن برخود کند. این برخورد صدای بدی تولید می‌کند. در این حالت کارشناس تعمیرکار باید به بررسی اواپراتور و فن بپردازد.

شل شدن اتصالات موتور

موتور روی بدنه دستگاه شما و پایه‌ها سوار می‌شود و یک محافظ از آن حفاظت می‌کند. کمپرسور یخچال روی لرزه گیرهایی است که باعث جلوگیری از لرزش‌های موتور می‌شود و باعث می‌شود صدایی تولید نشود. گرچه موتور کمی لرزش خواهد داشت اما اگر این اتصالات به خوبی محکم باشند، صدای اضافی و غیر طبیعی به گوش نخواهد رسید. خراب شدن لرزه گیرها و شل شدن پیچ‌ها ممکن است باعث شوند که شما صدای اضافی از موتور بشنوید.

عوامل دیگر ایجاد صدا

گاهی مشکلات کوچکی مانند تراز نبودن یخچال فریز شما، نصب غیر اصولی و … باعث می‌شوند که دستگاه سر و صدای غیر طبیعی ایجاد کند. بهتر است برای عیب‌یابی و از بین بردن هرگونه صدای غیر طبیعی، با دیجی تعمیرکار تماس بگیرید تا کارشناس مربوطه در اسرع وقت در محل شما حاضر شود و به تعمیر یخچال شما بپردازد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5568793

منبع: مهر

کلیدواژه: یخچال لوازم خانگی تعمیر لوازم خانگی قیمت خرده فروشی بازار تهران قیمت خودرو کسب و کار قیمت مرغ قیمت گوشت قیمت مسکن قیمت میوه گوشت قرمز خرید و فروش خودرو بازار خودرو گوشت مرغ آپارتمان صنعت خودروسازی دستگاه شما یخچال شما موتور فن لوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۳۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران

دکتر حمزه آقاپور کاظمی مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: طی همکاری انجام گرفته اداره کل دامپزشکی مازندران و اکیپ نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان ساری با اطلاعات سپاه استان مازندران یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در استان مازندران شناسایی و کشف گردید.

او افزود: براساس این اقدام دو خودرو ایسوزو که اقدام به حمل تخم مرغ‌های غیر بهداشتی فاقد هویت بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کردند که در شهرستان ساری توقیف و جهت رسیدگی به پرونده و صدور دستور مراجع قضایی به صورت موقت در یکی از سردخانه‌های شهرستان ضبط گردید.

آقاپور کاظمی در خصوص این محموله‌ها، گفت: از این دو خودرو تعداد ۴۰۰ کارتن تخم مرغ معادل ۴۹۰۰ کیلو گرم به دلیل عدم نشانه گذاری و درج اطلاعات مربوط به محموله هچون تاریخ تولید و انقضا، حمل و نقل غیربهداشتی و بدون رعایت زنجیره سرد، جعل اسناد دولتی مانند گواهی حمل بهداشتی قرنطینه ای، نداشتن پروانه و کد رهگیری خودرو ضبط گردید.

او در پایان از شهروندان خواست از خریداری هرگونه تخم مرغ کثیف، شکسته، ترک خورده و یا نگهداری شده درخارج از یخچال جداً خودداری کنند و بلافاصله پس از خرید تخم مرغ آنرا به یخچال منتقل کنند.

آقاپور کاظمی با تاکید بر اینکه تخم مرغ‌ها باید دارای نشانه و تاریخ باشند، افزود: تخم مرغ بسته بندی شده را بابسته اصلی آن در یخچال نگهداری کنند و از شستشوی آن جهت نگهداری در یخچال اجتناب نمایند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: این اداره کل از طریق سامانه ۱۵۱۲ آماده دریافت هرگونه شکایات و اعلام گزارشات مردمی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آموزش: نکات مهمی که قبل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی دست دوم باید بدانید
  • شناسایی یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • این صدای موتور لذت دارد! (فیلم)
  • موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • درباره سوخو ۷۵ روسی که ممکن است به ایران بیاید
  • جنگنده رادارگریز سوخو ۷۵ روسیه ممکن است به ایران بیاید/ فیلم
  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی