Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:15:04 GMT

دامداران خسارت دیده از حیات وحش در دزفول حمایت می‌شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۳۸۴۴

دامداران خسارت دیده از حیات وحش در دزفول حمایت می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود نوری پور ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به حمله پلنگ بر دامداران منطقه کوهستانی لیوس واقع در بخش شهیون شهرستان دزفول و وارد شدن خسارت به اهالی بیان کرد: از دامداران خسارت دیده به منظور آسیب وارد نکردن به گونه پلنگ مذکور تقدیر می‌کنم.

وی اظهار کرد: تخریب زیستگاه و کاهش طعمه به عنوان خوراک گونه‌های گوشتخوار وحشی در طبیعت به عنوان اصلی‌ترین علل تعارض منافع انسان و حیات وحش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول افزود: این امر باعث ایجاد خسارت متقابلی شده ولی با توجه به اجرای برنامه‌های آموزشی و حمایتی صورت گرفته در سالیان اخیر شاهد کاهش این تعارضات و آسیب‌های وارده به حیات وحش بوده‌ایم.

نوری پور تصریح کرد: در این راستا مسئول و پرسنل ایستگاه محیط بانی قلعه شاداب دزفول در معیت «افشین موسی زاده» همیار دوستدار حیات وحش به این منطقه عزیمت و برای حمایت از دامداران خسارت دیده و در راستای حفاظت از گونه پلنگ ایرانی، نسبت به اهدای سه بسته معیشتی به مبلغ ۲۵ میلیون ریال تهیه شده توسط خیران محیط زیست به او اقدام کردند.

کد خبر 5568755

منبع: مهر

کلیدواژه: محیط زیست خوزستان باغ وحش شهرستان دزفول بوشهر ویروس کرونا اربعین حسینی هفته دولت گرگان کرمانشاه آزادگان جنگ تحمیلی خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اربعین 1401 روز خبرنگار شیوع کرونا دولت سیزدهم اردبیل حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۳۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره

جمعی از مسئولان، قضات و بازپرسان دادگستری استان قم با هدف آشنایی هرچه بهتر با وظایف و شرایط کاری محیط بانان به عنوان ضابطان خاص قضایی و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی زیست محیطی استان، از منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم بازدید کردند.

 محمدحسین بازگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر زیست محیطی در مناطق و زیستگاه های طبیعی استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همدلی و مشارکت تمامی نهادهای ذیربط بتوانیم با هرگونه تعدی و تخلف که موجب تخریب و از بین رفتن محیط زیست می‌شود، به خوبی مقابله کنیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • قدرت‌نمایی شبانه پلنگ در مازندران (فیلم)
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • فیلم/ مشاهده گونه نادر پلنگ سایبان در لرستان
  • رخ‌نمایی پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • فیلم | مشاهده گونه نادر پلنگ سایبان در لرستان
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان