Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از دور جدید آغاز ثبت نام نهضت ملی مسکن همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: این احتمال وجود دارد سقف تسهیلات مسکن تا سقف 700 میلیون تومان افزایش یابد .
به گزارش خبرنگار اقتصادی  خبرگزاری آریا ، ‌محمود محمودزاده طی نشست خبری درتشریح آخرین وضعیت و اقدامات صورت گرفته در حوزه مسکن اظهار داشت: تا به امروز در سامانه نهضت ملی مسکن 5 میلیون و 600 هزار نفر ثبت نام کردند که از این تعداد متقاضی حدود یک میلیون و 500 هزار نفر واجد شرایط بودند و نسبت به افتتاح پرونده اقدام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که در حال حاضر 576 هزار واحد مسکن شهری و 182 هزار واحد روستایی در حال ساخت است گفت: همچنین 335 هزار واحد خود مالکی در قالب پروژه نهضت ملی مسکن در حال اجراست و 420 هزار واحد دیگر کلنگ زنی شده است.
محمود زاده با تاکید بر این که تمام ساختارهای مالی نهضت ملی مسکن با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط تدوین شده  تا اجرای این پروژه با حداقل تکانه‌های اقتصادی به سرانجام برسد گفت: ارزش اقتصادی پروژه نهضت ملی مسکن در مدت چهار سال برابر با  4 هزار میلیارد تومان است که 70 درصد این مبلغ مربوط به مصالح ساختمانی بوده و 30 درصد مابقی هزینه سایر خدمات است.
 وی اضافه کرد:  طبق گزارش های رسمی هر واحد مسکونی با متراژ 120 متر ناخالص یک شغل مستقیم ایجاد می کند و در مجموع در ساخت 4 میلیون مسکن 8/8 میلیون شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه ازامکان ثبت‌نام مجدد طرح نهضت ملی مسکن همزمان با هفته دولت خبرداد و گفت: البته  ثبت نام تنها در شهرهایی امکان پذیر است که زمین مازاد وجود دارد.
محمود زاده همچنین  با اعلام این که احتمال افزایش سقف تسهیلات مسکن به 700 میلیون تومان وجود دارد توضیح داد: پیشنهاد خود را برای افزایش سقف تسهیلات مسکن را به شورای عالی مسکن و رییس جمهوری ارایه دادیم و باید توجه داشته باشیم که قیمت تمام شده مسکن باید در استطاعت خانوار باشد در حالی که قیمت مسکن افزایش یافته بنابراین سهم تسهیلات هم باید بالا برود و افزایش سقف وام مسکن اجتناب ناپذیر است
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای پروژه های حمایتی مسکن در دو دهه گذشته گفت: در چند سال گذشته سه پروژه مسکن مهر، اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن به اجرا رسید که هر یک از این پروژه ها براساس شرایط اقتصادی کشور در زمان اجرای آن طراحی شدند. در دوره طرح و اجرای مسکن مهر دولت پولدار بود ، اما امروز دیگر شرایط اقتصادی آن دوره را نداریم و اگر پروژه های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن با شرایط اقتصادی آن دوره طراحی می‌شد به طور قطع پروژه‌ها به زمین می‌خوردند.
محمودزاده افزود: دیگر با آن دولت پولدار دوره اجرای مسکن مهر مواجه نیستیم و باید پروژه ها براساس نیاز واقعی کشور تعریف شوند ، چراکه نمی‌توان مابه التفاوت پروژه‌های مازاد را با پول نفت جبران کنیم.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نهضت ملی مسکن مسکن مهر پول نفت سقف وام مسکن سقف تسهیلات مسکن نهضت ملی مسکن افزایش سقف هزار واحد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۳۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خواجه‌ای گفت: رویکرد حمایتی برای تولید مسکن و ارتقای کیفیت ساخت و ساز با رعایت استفاده از مصالح استاندارد در اولویت است.

وی افزود: علاوه بر اهمیت دادن به کمیت پروژه‌ها، استفاده از مصالح استاندارد و رعایت مقررات ملی ساختمان و مسائل فنی از سوی متخصصان و ناظران بنیاد مسکن در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن مد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از احداث ۳هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی در استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت احداث ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در راستای نهضت ملی مسکن از برخی فعالیت‌های این نهاد انقلابی است.

خواجه ای مشارکت بانک‌ها در ارائه تسهیلات و آورده به‌موقع متقاضیان را دو عامل مهم در واگذاری هرچه سریع‌تر پروژه‌های مسکن ملی دانست و افزود: همه دستگاه‌های ذی‌ربط و خدمات‌رسان باید در فراهم کردن و ایجاد زیرساخت‌ها در اجرای پروژه‌های مسکن پای کار باشند تا پروژه‌ها به‌موقع به مردم واگذار شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان افزود: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان نیمه دوم امسال با پیگیری‌های جدی بنیاد مسکن و راه و شهرسازی بتوانیم تعدادی از واحد‌های نهضت ملی مسکن را تکمیل کنیم و به متقاضیان تحویل دهیم.

دیگر خبرها

  • تعدادی از واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند تحویل می‌شود
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • مسکن مهر چاله‌ های بزرگ دارد
  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان
  • استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن
  • با خرید امتیاز نهضت ملی گرفتار نشوید؛ احتمال سلب پروژه مسکن
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی