Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، تعاونی مسکونی راه‌آهن مشهد در سال ۸۲ طی اطلاعیه‌ای واگذاری ۱۵ هکتار زمین اراضی امامیه را مطرح کرد، به نحوی که هزینه کامل این قطعات ۲۰۰ متری را از متقاضیان دریافت کرده و برای هرکدام از این ۷۵۰ نفر توافقنامه صادر کرده بود، اما با گذشت حدود ۱۸ سال همچنان ماکیت زمین مذکور با عدم توافق شهرداری و تعاونی به کارکنان تخصیص نیافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای کسب اطلاعات بیشتر به سراغ یکی از کارکنان معترض به عنوان گزارشگر می‌رویم، که وی در رابطه با روند خرید زمین‌ها اظهار کرد: بنده به عنوان کارمند بخش مسافری راه‌آهن مشهد دو قطعه زمین ۲۰۰ متری در فاز ۲ اراضی امامیه را پس از تائیدیه‌ اداره رفاه راه‌آهن مشهد با پرداخت مبلغ ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان درخواست کرده و توافقنامه‌ای با امضای هیئت امنای تعاونی مسکن اداره مذکور دریافت کردم.

وی به گذشت حدود هجده سال از تحویل زمین‌ها و اتفاقات این ایام اشاره کرد و گفت: هیئت امنای تعاونی مسکن اداره پس از ارائه توافقنامه اقدام به پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان به عنوان حق نسق ۱۵ هکتار زمین مدنظر به اداره موقوفات کرده و دریافت سند اجاره‌ای را درخواست کردند، اما متولی موقوفه جلوی تصاحب زمین‌ها را گرفت تا مجدد همان مبلغ را دریافت کند، که پس از طی شدن سال‌ها روند قضایی بالاخره تعاونی در دادگاه شکست خورد.

این گزارشگر به اعتراضات مردمی اعضای تعاونی از سال ۹۸ تاکید کرد و افزود: با اعتراضات مکرر درنهایت سال ۹۹ میان هیئت امنای تعاونی و اداره اوقاف توافقی حاصل شد، همچنین اسفند سال گذشته نیز طی تعهدنامه با متولی موقوفه قراردادی بسته شد که مفاد آن یک‌طرفه و فقط به سود متولی موقوفه درنظر گرفته شده است، اما برای دریافت زمین‌های خود مجبور به پذیرش بودیم.

کارمند متقاضی دریافت زمین‌های امامیه، به اهمّ درخواست‌های اعضای تعاونی اشاره کرد و ادامه داد: یک سوم زمین‌های مدنظر که هزینه دریافت آن‌ها را سال ۸۳ پرداخت کردیم، طی توافق با متولی موقوفه به راحتی از مالکیت تعاونی کنار گذاشته شد، همچنین در سال جاری هرکدام از اعضا به تعداد حدود ۷۵۰ نفر، مبلغ ۵ میلیون تومان را به متولی موقوفه پرداخت کردیم تا سند اجاره به نام تعاونی صادر شود، با این حال اکنون شهرداری مجوز ساخت مسکن را به ما نمی‌دهد، درحالی که این زمین‌ها داخل بافت مسکونی بوده و

لازم است که زمین‌ها با عنوان سند ملکی زراعی و نه در قالب موقوفی زراعی قیمت‌گذاری شود

 

 

برای پیگیری این مسائل به سراغ جواد بهزادی یکی از هیئت امنای تعاونی مسکن راه‌آهن مشهد رفتیم، که وی اظهار کرد: زمین ۱۵ هکتاری امامیه مشهد تحت ۳ فاز در منطقه مرغوب مشهد قرار دارد، که با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان به اداره موقوفات و واریز ۸۰ درصد از بودجه دریافتی از اعضای تعاونی به حساب دو کشاورز مستقر در زمین‌ها در سال ۸۳، دریافت اعتبارنامه را مطرح کردیم که متولی موقوفه دریافت همان مبلغ ۳۰۰ میلیونی به قیمت روز را از ما درخواست کرد، که طبق شاخص بانک‌ مرکزی با دریافت ۵ میلیون از اعضا، مبلغ حدود ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را پرداخت کردیم، که بالاخره توانستیم اعتبارنامه اجاره زمین‌ها را دریافت کنیم.

لزوم همکاری شهرداری با تعاونی برای تغییر کاربری

وی عدم توافق با شهرداری را مطرح کرد و گفت: شهرداری برای تغییر کاربری از زراعی به مسکونی بیش از ۶۰ درصد مساحت زمین را درخواست کرده است، درحالی که چنین درخواستی منطقی نبوده و حق مرغوبیت و غیره را از ما درخواست کرده است که امیدواریم طی جلسات پیش‌رو به نتایج مثبتی برسیم تا پس از سال‌ها بتوانیم زمین‌های تحت اختیار را تفکیک و ساخت و ساز کنیم.

بنابرآنچه‌ مطرح شد، پرداخت‌های مکرر هیئت امنای تعاونی به اداره موقوفه، کشاورزان صاحب حق نسق و متولی موقوفه در طی ۱۸ سال موجب نارضایتی کارکنان اداره راه‌آهن مشهد شده که تعداد زیادی از ایشان بازنشسته شده‌اند، بنابراین لازم است که شهرداری مربوطه با توافق عادلانه با تعاونی موجب تسریع تغییر کاربری زمین‌های مزروعی به مسکونی و تخصیص آن‌ها به اعضای تعاونی شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بازنشسته بازنشستگان راه آهن راه آهن راه آهن مشهد تغییر کاربری سوت زنی میلیون تومان اعضای تعاونی متولی موقوفه راه آهن مشهد زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۳۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید اسدپور در شیراز

مراسم استقبال از پیکر شهید سیدعلاءالدین اسدپور؛ از شهدای دوران دفاع مقدس امروز، ۱۲ اردیبهشت‌ در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، پیکر شهید سید علاءالدین اسدپور در میان استقبال مردم وارد فرودگاه شهید دستغیب شیراز شد. این شهید متولد 20 تیر 1349 بود که در عملیات بیت‌المقدس 7 در تاریخ 23 خرداد 67 در منطقه شلمچه در سن 18 سالگی به شهادت رسید.

پیکر شهید اسدپور که بعد از تفحص به عنوان شهید گمنام اعلام شده بود، با آزمایش‌های دی‌ان‌ای شناسایی و امروز به زادگاه منتقل شد. 

پیکر این شهید امروز با استقبال مردم و مسئولان از طریق فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب وارد شیراز شد و مادر شهید اسدپور پس از 37 سال دوری، فرزند خود را در آغوش کشید.

محفل انس با قرآن کریم با حضور 120 قاری و آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امشب، 12 اردیبهشت‌ با حضور پیکر شهید اسدپور در مسجد نصیرالملک شیراز برگزار خواهد شد.

پیکر شهید بزرگوار در نماز جمعه لپویی حضور می‌یابد و جمعه شب هم همزمان با نماز مغرب و عشاء مراسمی با حضور پیکر این شهید بزرگوار در مسجد امام حسن (ع) شهر زرقان برگزار خواهد شد.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید اسدپور روز شنبه، 15 اردیبهشت‌ همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) از ساعت 15 از مرکز بخش رحمت آباد از توابع شهرستان زرقان آغاز شده و به سمت زادگاهش روستای آغلجو ادامه می‌یابد و در نهایت پیکر شهید در گلزار شهدای روستای کورکی به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • بازداشت یک مشاور املاک جاعل در اردبیل
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • کارکنان برق بخش آبپخش تقدیر شد
  • فوق العاده خاص کارکنان حوزه سلامت به زودی پرداخت می‌شود
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید اسدپور در شیراز
  • کارکنان دولت حق دریافت هدیه را نخواهند داشت
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید در شیراز
  • انتظار ۹ ساله ساکنان مسکن ویژه تهرانسر برای صدور سند مالکیت
  • مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست
  • اعلام اتصال انتهای بولوار دکترحسابی به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) در مشهد