Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران؛ نشست صمیمی محسن منصوری استاندار تهران با تشکل ها و سازمان های مردم نهاد با حضور سید عباس جوهری معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران، عابد ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، خدمتکار مدیرکل اجتماعی استانداری تهران و سایر مسئولان برگزار شد. 

جوهری در این جلسه با اشاره به نقش مهم تشکل های مردم نهاد اظهار داشت: در استان تهران ۷۵۰ تشکل مستقیماً مجوز فعالیت خود را از استانداری دریافت کرده اند که در حوزه‌های مختلف آسیب های اجتماعی، خیریه ها، زنان، خانواده، سلامت، محیط زیست و غیره فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به صدور مجوز فعالیت تشکل های مردم نهاد توسط دیگر دستگاه ها از جمله اداره کل ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، شهرداری و غیره افزود: حدود ۴۰ هزار تشکل و سازمان مردم نهاد در استان تهران ثبت شده و فعالیت دارند که ظرفیت بی‌نظیری است. 

واگذاری کارها به مردم و حلقه های میانی اولویت دولت سیزدهم است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران عنوان کرد: بر اساس شواهد تاریخی، جمهوری اسلامی پرچمدار استفاده از ظرفیت‌های مردمی است و انقلاب اسلامی به مدد حضور و مشارکت مردم به پیروزی رسید و با راهنمایی امام خمینی(ره) و سپس مقام معظم رهبری این مسیر ادامه دارد. 

جوهری ادامه داد: اراده جمهوری اسلامی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است و اکنون پرچم داری این امر با دولت سیزدهم است که مزین به نام دولت مردمی است که در دولت سیزدهم واگذاری کارها به مردم و حلقه های میانی اولویت دارد.
  
وی همچنین خاطرنشان کرد: در قانون اساسی در چهار سطح تصمیم‌گیری، نظارت، مطالبه‌گری و اجرا برای مشارکت مردمی تبیبن قانونی وجود دارد که باید در حوزه‌های مختلف این ظرفیت‌ها را فعال کرد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران تشکل ها و سازمان های مردم نهاد محسن منصوری استاندار تهران مردم نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۴۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم رحیمی نیا، صبح دوشنبه در اولین جلسه شورای اداری این اداره کل در سال ۱۴۰۳، اظهار داشت: با توجه به اهمیت مشارکت مردم در حفظ و احیای منابع طبیعی، در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به سال جهش تولید با مشارکت مردم مزین شده، برنامه‌های ویژه‌ای برای مردمی‌سازی فعالیت‌های این حوزه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم با مشارکت فعال مردم، می‌توانیم گام‌های موثرتری در جهت توسعه پایدار و حفظ منابع طبیعی برداریم افزود: منابع طبیعی متعلق به مردم است و در همه فعالیت‌های حوزه منابع طبیعی مردم همراه و همگام هستند.

وی مشارکت در فعالیت‌های آبخیزداری، نهال‌کاری، حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، توسعه گیاهان دارویی و همچنین اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سال گذشته را برخی از اقدامات انجام شده در راستای مردمی‌سازی فعالیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در جنوب کرمان عنوان کرد.

رحیمی نیا، افزود: در راستای تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سال جاری در هر شهرستان یک نهالستان راه اندازی و تولید نهال بر اساس نیاز همان شهرستان صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه آبخیزداری و آبخوان داری ۲۰۵ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نیاز است، خواستار رایزنی رؤسای ادارات با فرمانداران جهت تأمین اعتبار در این خصوص شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، بر برگزاری دوره‌های آموزشی در مناطق بحرانی برای مردم و جوامع محلی در زمینه‌های مختلف منابع طبیعی، از جمله آبخیزداری، نهال‌کاری، حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و اطفا حریق تاکید و با اشاره به اینکه مردمی‌سازی فعالیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری فواید و اثرات مثبت متعددی دارد خاطرنشان کرد: طرح‌های آبخیزداری بر اساس طرح جامع مدیریت حوضه آبخیز اجرایی و بایستی اولویت با مناطق محروم و روستایی و با مشارکت مردم صورت پذیرد.

اجرای پروژه‌های بیولوژیک در پایین دست پروژه‌های پخش سیلاب، مدیریت چرای غیرمجاز و بی رویه دام، نظارت بر برداشت اصولی از مراتع، نظارت و صدور مجوزات حمل چوب به صورت روزانه، نظارت دقیق بر اجرای طرح‌های مرتعداری، صداقت در کار، تکریم و تسریع در کار ارباب رجوع و صرفه جویی در هزینه‌ها از دیگر موارد مطرح شده و مورد تاکید مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در این جلسه بود.

گفتنی است در پایان این جلسه حکم ابلاغ حسین مشایخی با حفظ سمت به عنوان دستیار مردمی سازی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان به وی اهدا شد.

کد خبر 6092125

دیگر خبرها

  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است