Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: کمباین‌سازی‌ها همزمان با تولید باید به ارتقای محصولات خود فکر کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست از وزارت جهاد کشاورزی، «مالک رحمتی» در مراسم امضای تفاهم‌نامه توسعه ناوگان کمباین غلات افزود: امنیت غذایی که ذیل اقتصاد مقاومتی و یکی از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است از اولویت‌های آستان قدس رضوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: کمباین‌های کشور مربوط به یک یا دو دهه گذشته هستند و ضروری است برای کاهش ضایعات و افزایش بهره‌وری، ارتقا پیدا کنند.

رحمتی در همین حال بر استفاده از دانش و فناوری‌های روز به منظور ارتقای کمباین‌های برداشت غلات تاکید و تصریح کرد: ما باید به صادرات این محصولات نیز فکر کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد با انعقاد این تفاهم‌نامه مشکل برداشت مکانیزه غلات حل شود و این کمباین‌ها به دانش روز مجهز شوند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما تجربه‌ای در بازسازی کمباین‌های کهنه داریم و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانیم با هزینه کمتر، بهره‌وری و کارایی بیشتر به دست آوریم.

وی بیان داشت: کمباین سازی ایران باید از ظرفیت‌های مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و مرکز دانش‌بنیان ریاست جمهوری استفاده کند و ما نیز به ارتقای کیفیت کمباین‌های فعلی کمک خواهیم کرد.

رحمتی به فعالیت‌های آستان قدس رضوی در حوزه بذر و نهال اشاره و تصریح کرد: ورود دانش و علوم پایه به بذر از اولویت‌های آستان قدس رضوی است و ما می‌توانیم بازوی کمکی برای وزارت جهاد کشاورزی در حوزه بذر باشیم.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: وزارت جهاد کشاورزی ، نان و غلات ، نان فانتزی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی نان و غلات نان فانتزی آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۴۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ محمد برزعلی افزود: پیش بینی می‌شود امسال در بیش از یک میلیون تُن گندم و ۱۱۰ هزار تُن کلزا و یکصد هزار تُن جو در استان برداشت شود.

علی اکبر مهقانی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان نیز از کشاورزان خواست: محصولات خود را فقط به مراکز مجاز تحویل دهند.

مریم برزنونی رئیس اداره فناوری و مکانیزه جهادکشاورزی گلستان هم با بیان اینکه سه هزار کمباین آماده برداشت محصولات کشاورزی در استان است، خاطرنشان کرد: پیش بینی سوخت کمباین‌ها از هم اکنون انجام شود.

وی تاکید کرد: حمل محصولات در ماشین‌های بدون کاور ممنوع است.

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد