Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگروه‌های تدوین آیین‌نامه دو طرح تاسیس شبکه آزمایشگاهی ایران و برگزاری دوره‌های پسادکترا به عنوان دو مصوبه بیست‌وهشتمین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناروی در دبیرخانه این شورا تشکیل شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست، شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) به عنوان نهادی فرابخشی به ریاست رییس‌جمهور مرجع تصمیم‌گیری در مورد مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌های پژوهش و فناوری کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شورا به عنوان نهاد فرابخشی سیاست‌گذار علوم، تحقیقات و فناوری کشور بر اساس ماده ۹۹ قانون برنامه سوم توسعه و مواد سه و چهار قانون تشکیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (مصوب مرداد ۱۳۸۳) تاسیس و با هدف ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در سیاست‌گذاری کلان اجرایی در حوزه علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شد و وظیفه اولویت‌بندی و انتخاب طرح‌های اجرایی بلندمدت سرمایه‌گذاری کلان در بخش‌های آموزشی و پژوهشی و فناوری، بررسی و پیشنهاد منابع مالی مورد نیاز در حوزه‌های علوم، تحقیقات و فناوری را بر عهده دارد.

در این شورا هفت وزیر، رؤسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بانک مرکزی، فرهنگستان‌ علوم، نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو ناظر و نمایندگان رؤسای دانشگاه‌ها، انجمن‌های علمی و تعدادی از صاحب نظران بخش‌های تولیدی و خدماتی دولتی و خصوصی عضویت دارند و انجام وظایف دبیرخانه‌ای این شورا طبق قانون به عهده معاونت پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

 

 

بر اساس خبر رسیده از دبیرخانه شورای عالی عتف، کارگروه تدوین آیین نامه تاسیس شبکه آزمایشگاهی ایران در دبیرخانه این شورا تشکیل جلسه داد. این جلسه با هدف تأسیس شبکه آزمایشگاهی، برنامه‌ریزی و سیاستگذاری برای شناسایی، هدایت، حمایت مادی و معنوی آزمایشگاه‌ها، ایجاد آزمایشگاه ­های تخصصی و اولویت دار به منظور طراحی سازوکار انگیزشی، جذب، حفظ، ارتقا، به‌کارگیری و پشتیبانی از آن‌ها در راستای افزایش بهره‌وری زیرساخت‌های آزمایشگاهی کشور، تسهیل دسترسی پژوهشگران و صنایع کشور به خدمات آزمایشگاهی و مدیریت تأمین نیازهای راهبردی کشور به خدمات و تجهیزات آزمایشگاهی برگزار شد.

در همین راستا به موضوعاتی؛ چون نحوه حضور، نحوه خروج و اختتام و مالکیت داده‌های موجود پرداخته و در ۶ بند بر سر آنها توافق شد.

همچنین در این اساسنامه به موضوعاتی همچون هدف، وظایف، شکل حقوقی، ارکان، ترکیب و وظایف هیأت امنا، ترکیب، وظایف، ریاست، دبیرخانه، نحوه تامین بودجه، نحوه اداره، محل تشکیل شورای شبکه آزمایشگاهی پرداخته شد و در ۱۴ ماده به اجماع رسید.

اساسنامه پس از طرح و نهایی شدن در کمیسیون های تخصصی شورای عالی عتف در جلسه شهریور کمیسیون دائمی به تصویب خواهد رسید.

این جلسه با حضور نمایندگان معاونت علمی و فناوری رییس جمهور؛ وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ علوم، تحقیقات و فناوری؛ جهاد دانشگاهی؛ دانشگاه آزاد اسلامی؛ و جهاد کشاورزی برگزار شد.

 

تشکیل کارگروه تدوین آیین‌نامه اجرایی برگزاری دوره‌های پسادکترا 

کارگروه تدوین آیین نامه اجرایی برگزاری دوره‌­های پسا دکترا در دبیرخانه شورای عالی عتف تشکیل جلسه داد. این جلسه با هدف اجرای آیین­نامه ارتقای توان پژوهشی و فناوری دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری، واحدهای تحقیق و توسعه، شرکت های دانش بنیان و مراکز صنعتی و توسعه پژوهش های بنیادی و اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی مقطع دکتری و افزایش میزان پاسخگویی به نیازهای کشور برگزار شد.

 

در این آیین نامه به تعریف مواردی همچون واحد استاد میزبان پسادکتری، پژوهشگر و دوره های پسادکتری، نحوه پرداخت حقوق پرداخته شده است. 

آیین نامه مذکور در ۱۳ ماده و ۱۷ تبصره مورد توافق قرار گرفت و پس از طرح و نهایی شدن در کمیسیون های تخصصی شورای عالی عتف در جلسه شهریور کمیسیون دائمی به تصویب خواهد رسید.

این جلسه با حضور نمایندگان وزارتخانه­ های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ علوم، تحقیقات و فناوری؛ دانشگاه آزاد اسلامی و صندوق پژوهشگران و فناوران در محل دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، پسا دکتری ، کمیسیون دائمی عتف

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری پسا دکتری کمیسیون دائمی عتف تحقیقات و فناوری شبکه آزمایشگاهی تدوین آیین نامه شورای عالی عتف برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۴۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت را به عنوان «رییس هیات اجرایی سی امین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی» منصوب کرد.

در این حکم آمده است:

دکتر یونس پناهی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت

«نظر به توانمندی های علمی و اجرایی جنابعالی، به موجب این ابلاغ، به عنــوان نایب‌رییس شــورای‌عالی و رییس هیأت اجرایی سی امین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی منصوب می شوید تا ضمن راه اندازی دبیرخانه جشنواره مذکور در آن معاونت، تدبیر سازوکار اجرایی، انتصاب دبیر جشنواره و سایر اقدامات مورد نیاز را پیگیری و عملیاتی کنید.

امید است با توجه به تجربیات ارزشمند و درایت جنابعالی، شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این دوره از جشنواره، با رویکرد توسعه تحقیقات مسأله محور و رعایت عدالت و شفافیت در فرآیندهای ارزیابی و اجرایی باشیم.»

کد خبر 6093038

دیگر خبرها

  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • آیین‌نامه حمایت از «نخبگان درون سازمانی» تدوین و اجرا می‌شود
  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • حکمرانی نخبگانی، سلسله مراتبی نیست بلکه یک شبکه است/ هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور حداکثری نخبگان در استان‌ها تشکیل شود
  • ضرورت تدوین کلان روندها برای طراحی آینده متناسب با زیست بوم ایران
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس‌جمهور خبر داد
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود