Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@19:49:25 GMT

ایران اینترنشنال مامور جنگ اطلاعاتی موساد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۴۲۸۲

ایران اینترنشنال مامور جنگ اطلاعاتی موساد

خبرنگار صهیونیست وبگاه عبری «واللا» و وبگاه آمریکایی «آکسیوس» اذعان کرد موساد بطور منظم از شبکه سعودی موسوم به «ایران اینترنشنال» برای جنگ اطلاعاتی علیه ایران استفاده می‌کند.

به گزارش مشرق، باراک راوید خبرنگار صهیونیست وبگاه عبری «واللا» و وبگاه آمریکایی «آکسیوس» در توییتی شبکه سعودی موسوم به «ایران اینترنشنال» که مواضع ضد ایرانی‌اش شناخته شده است را ابزار دست موساد خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در پاسخ به توییتی در واکنش به نحوه پوشش اخبار مربوط به مذاکرات وین توسط این شبکه معاند، اذعان کرد «موساد بطور مرتب از این رسانه (ایران اینترنشنال) برای جنگ اطلاعاتی خود استفاده می‌کند».

او پیش‌تر هم به این مسئله اشاره کرده و در توییتی در خردادماه به نحوه خبررسانی این شبکه پرداخت. این خبرنگار مطرح صهیونیست در پیامی توییتری به زبان عبری نوشت: «ایران اینترنشنال» یک شبکه ایران نیست. این شبکه از ایران پخش نمی‌شود. این شبکه از لندن و با بودجه سعودی (!!!) فعالیت می‌کند و وابسته به مخالفان ایرانی بوده و گاهی نیز به عنوان خط جریان اسرائیل برای انتشار اطلاعات عمل می‌کند. رسانه‌های اسرائیلی با تشنگی گزارش‌های این شبکه را می‌بلعند و بدون اینکه این پیشینه را به اسرائیلی‌ها بدهند پخش می‌کنند. بسه دیگه».

 رسانه‌هایی مانند ایران اینترنشنال و BBC فارسی بارها ثابت کرده‌اند که منافع ایران برایشان هیچ ارزشی ندارد و صرفا مجری سیاست‌های ابلاغی دربار انگلیس و خاندان سعودی هستند. واقعیتی که «فرداد فرحزاد» سردبیر ایران اینترنشنال هم بارها به صراحت به آن اذعان داشته و گفته که «تنها برایش پول اهمیت دارد، نه منافع کشور».

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت اسرائیل رژیم صهیونیستی موساد خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت ایران اینترنشنال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۴۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،کتاب «آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» تالیف هژیر فتحی و با همکاری فائزه تقی‌پور منتشر شد.

روندهای طی شده دهه‌های اخیر نشان داده که میزان مصرف رسانه‌های سنتی که روزگاری رسانه‌های جریان اصلی جامعه بوده‌اند رو به افول نهاده و شبکه‌های اجتماعی مجازی منبع اصلی دریافت اطلاعات شده‌اند. تبدیل این شبکه های اجتماعی به عنوان منابع اصلی تولید و توزیع خبر، فضایی را شکل داده است که این روزها می توان ادعا کرد رسانه‌های سنتی دیگر مثل گذشته قادر نیستند دستورکار برای افکار عمومی تعیین کنند. در این وضعیت، رسانه‌های اجتماعی کارکرد تعیین دستورکارها و برجسته سازی موضوعات را بر عهده گرفته اند از این منظر متخصصان حوزه رسانه در خصوص ادامه این روند و آینده مواجه ای که شبکه های اجتماعی با رسانه های سنتی دارند، نگران باشند.

منظر آینده پژوهی در حوزه رسانه هم برای تحریریه رسانه ها و هم برای سیاستگذاران حوزه رسانه مفید و اثر بخش خواهد بود. در این کتاب کوشیده شد که سناریوهای محتمل آینده که در مواجهه شبکه های اجتماعی مجازی با رسانه های سنتی ایران رخ خواهد داد، با روش علمی شناسایی و تبیین شود تا هم فعالان حوزه رسانه به خصوص مطبوعات از آن بهره ببرند و هم متولیان رسانه ای کشور درک بهتری از جایگاه آینده شبکه های اجتماعی در فضای رسانه ای کشور داشته باشند.

کتاب حاضر حاصل پژوهشی است با روش آینده‌پژوهی در مقطع دکترا، با عنوان «آینده پژوهی شبکه های اجتماعی در مواجهه با رسانه های سنتی ایران از منظر روابط قدرت» که در آن سعی شده آینده های محتملی که شبکه های اجتماعی مجازی در مواجهه با رسانه های سنتی ایران دارند، شناسایی و تبیین شود. در این پژوهش، خبرگان رسانه ای، دانشگاهی و فضای مجازی به شناسایی مولفه های اثربخش در این مواجهه رسانه ای پرداختند که در نهایت به ترسیم سناریوهای آینده منجر شد. همچنین در فصل آخر نیز به موضوع روزنامه نگاری رباتی به عنوان روشی برای برون رفت رسانه های سنتی از منجلاب کمبود مخاطب و بهبود وضعیت این وسایل ارتباط جمعی در حوزه محتوا و مخاطب پرداخته شده است.

«آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» در ۱۸۰ و به قیمت ۱۸۰ هزار تومان در سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر شده است.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899353

دیگر خبرها

  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • ابراز همدردی خبرنگار ایران اینترنشنال با غم و اندوه صهیونیست‌ها
  • «آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» منتشر شد
  • کشف ۲۵۶ کیسه آرد خارج از شبکه در نهاوند