Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر کرامتی ظهر یکشنبه در همایش چالش باقیمانده آلاینده‌های شیمیایی در محصولات کشاورزی و بررسی علل و راهکارهای ارتقای سلامت محصولات و توسعه صادرات بخش کشاورزی با اشاره به اهمیت تولید محصول سالم و گواهی شده، اظهارکرد: ترویج فرهنگ استفاده از محصولات گواهی شده به دلیل داشتن حداقل آلاینده‌ها یا کمتر از حد مجاز و مطابق با استانداردهای مربوطه، نداشتن آفت کش‌ها و سموم، به همراه داشتن عناصر مغذی و قابلیت ردیابی توسط نهادهای نظارتی، سلامت جامعه و به دنبال آن رونق صادرات محصولات کشاورزی را در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه باید مرکز تحقیقات و دانشگاه به صورت جدی در زمینه سموم و نهاده‌های مورد استفاده ورود کنند، افزود: ما برای تأمین محصولات سالم به مردم مسئول و پاسخگو هستیم و این موضوع به صورت جدی باید مورد توجه قرار گیرد.

کرامتی با تاکید بر رصد جدی و مستمر سموم مورد استفاده از محصولات کشاورزی گفت: در بخش تولید در کنار رصد سموم مورد استفاده باید آموزش و ترویج مورد توجه قرار گیرد و تلاش کنیم دانش‌های روز در این زمینه به کارشناسان این بخش و به تبع آن به کشاورزان در مزارع و باغات و گلخانه‌ها انتقال یابد.

وی با اشاره به آسیب جدی در بخش صادرات محصولات کشاورزی به دلیل سموم مورد استفاده عنوان کرد: رقبای ما در بخش بین الملل به صورت جدی وارد این مباحث شده‌اند و ما نیز باید این موضوع را مورد توجه جدی قرار دهیم..

وی افزود: هرچند افزایش کمی تولیدات، سهم بسزایی را در افزایش امنیت غذایی ایفا می‌کند، اما اطمینان از کیفیت و سلامت محصولات بخش کشاورزی برای مصرف کنندگان از اهمیت زیادی برخوردار است و تولید محصولات گواهی شده می‌تواند به عنوان گامی مهم در این عرصه محقق شود.

کرامتی تاکید کرد: صادرات اصل مهمی در رونق کشاورزی پایدار است و برای بهتر شدن وضعیت و توسعه شرایط مطلوب‌تر این موضوع، با صدور گواهی سلامت محصول کشاورزی تولید داخل بدون دغدغه در داخل و خارج به مصرف می‌رسد.

کد خبر 5568907

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی سموم کشاورزی بوشهر ویروس کرونا اربعین حسینی هفته دولت گرگان کرمانشاه آزادگان جنگ تحمیلی خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اربعین 1401 روز خبرنگار شیوع کرونا اردبیل دولت سیزدهم محصولات کشاورزی مورد استفاده گواهی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۴۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲

بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ با ارزآوری ۶.۲ میلیاردلاری تراز تجاری این بخش را ۲ میلیارد دلار افزایش داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم  بر اساس آمار به دست آمده از موسسه پژوهش های برنامه ریزی اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی؛ در سال 1402 نسبت به سال 1401 صادرات محصولات کشاورزی افزایش 8.4 درصدی در وزن و افزایش 19.4 درصدی در ارزش داشته است.

واردات نیز کاهش 1.1 درصدی در وزن و کاهش5.6 درصدی در ارزش داشته است که این مساله حاکی از بهبود 2 میلیارد دلاری تراز تجاری محصولات کشاورزی ایران در سال گذشته است.

رشد 15.5 درصدی تراز محصولات کشاورزی کشور

این آمار حاکی از آن است که تراز محصولات کشارزی کشور در سال 1402 به نسبت مدت مشابه سال قبل، 15.5 درصد در ارزش و 5.3 درصد در وزن افزایش داشته است که  افزایش داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید