Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@09:06:16 GMT

بازدید خبرنگاران قمی از پروژه‌های ورزشی قم

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۴۴۷۳

بازدید خبرنگاران قمی از پروژه‌های ورزشی قم

ایسنا/قم جمعی از خبرنگاران از پروژه‌های ورزشی در حال ساخت و بهسازی استان قم بازدید کردند.

با توجه به گذشت یک سال از استقرار دولت حاضر و فعالیت های عمرانی و ورزشی و اجتماعی و فرهنگی و در آستانه هفته دولت فرصت مغتنمی است تا گزارشی از فعالیت دستگاه های مختلف ارایه شود. د راین راستا از مدت ها پیش، فعالیت های ورزشی استان زیر ذره بین خبرگزاری ایسنا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین زمینه امروز ۳۰ مردادماه و به همت اداره کل ورزش و جوانان استان قم، جمعی از خبرنگاران از پروژه‌های ورزشی در حال ساخت و بهسازی استان قم بازدید کردند و مدیرکل ورزش و جوانان، معاونین و پیمانکاران نیز در حاشیه این بازدیدها به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.

 خانه جوان دروازه ری، پروژه ۴۵۰۰ نفری پردیسان، ورزشگاه جهان پهلوان تختی و استخر شهدای هفت‌ تیر از جمله مجموعه‌هایی بود که توسط خبرنگاران مورد بازدید قرار گرفت.

پروژه مجموعه ورزشی ۴۵۰۰ نفری

اولین پروژه ای که با حضور مدیرکل و خبرنگاران استان مورد بازدید قرار گرفت، پروژه ورزشگاه ۴۵۰۰ نفری پردیسان بود که از جمله مهمترین چالش های ورزش قهرمانی در استان قم است زیرا سالها، تمام فعالیت های قهرمانی قم در سالن ۲هزار نفری شهید حیدریان که در بافت متراکم ترافیکی و جمعیتی است انجام می شود. از این رو ایجاد یک ورزشگاه جدید که سالها پیش هم در قم کلید خورده ولی بیش از شش سال متوقف شده بود، بسیار لازم و ضروری به نظر می رسد که هم استانداردهای برگزاری مسابقات ملی و حتی جهانی را داشته باشد و هم از جایگاه های ترددی و ظرفیت حضور مردمی و همچنین خودرویی برخوردار باشد.

در همین رابطه ابراهیم ثانی خانی، مدیرکل ورزش و جوانان قم، در رابطه با مجموعه فعالیت های صورت گرفته برای احیای روند بازسازی و تکمیل این پروژه مهم ورزشی قم عنوان کرد: پروژه ۴۵۰۰ نفری پردیسان سال‌ها مسکوت مانده بود که با توجه به درخواست‌های مکرری که مردم داشتند در سفر ریاست جمهوری به قم بودجه قابل ملاحظه‌ای به آن تخصیص داده شد.

وی با اشاره به اینکه آغاز به کار این پروژه از احداث سقف شروع شده است که تا پایان شهریورماه احداث آن تکمیل می‌شود، اضافه کرد: با توجه به اینکه که تیم‌های فعال در این پروژه افزایش یافته‌اند انتظار می‌رود این مجموعه زودتر از موعد مقرر پایان یابد.

پارکینگ ۵ هزار متری ورزشگاه

دومین بازدید خبرنگاران، بازدید از فضای پارکینگی مجموعه ورزشی ۴۵۰۰ نفری بود که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان همراه بود. ثانی خانی در خصوص این پروژه نیز گفت: ایجاد یک مجموعه ورزشی در سطح مجموعه ورزشی ۴۵۰۰ نفری قم نایزمند امکانات و بسترهای لازم است که یکی از این بسترها، فضای پارک خودروها است.

وی گفت: در همین زمینه پارکینگی به وسعت ۵ هزار مترمربع برای این مجموعه ورزشی در نظر گرفته شده است که تا کنون بخش زیادی از آن به پایان رسیده است که به زودی مابقی امور آن نیز تکمیل شده و به بدنه مجموعه ورزشی ملحق خواهد شد که مشکلی نیز از حیث تامین جایگاه پارک ماشین ها که از نگرانی های مهم ورزشکاران، تماشاگران ورزشی و همچنین ساکنین منطقه بود مرتقع شود.

ورزشگاه تختی؛ ورزشگاهی مختص بانوان قمی

پروژه دیگری که مورد بازدید قرار گرفت پروژه بازسازی و بهینه سازی مجموعه ورزشی تختی با محوریت بانوان قم بود.

مدیرکل ورزش و جوانان قم با تاکید بر این نکته قطعا این ورزشگاه به پایگاه مهم ورزشی بانوان قمی مبدل می شود، گفت: تاکید داریم که این مجموعه ورزشی با تمام زیرساخت هایش به سازی شده ودر اختیار بانوان قمی قرارگیرد تا بانوان قم بتوانند در فضای کاملا امن و به راحتی به تمرین و آموزش ورزش های مختلف بپردازند. در این زمینه این قول را می دهیم که این ورزشگاه تا تمام امکانات در خدمت بانوان خواهد بود و کسی نمی تواند آن را از این حیطه خارج کند.

وی در ادامه در نیز تصریح کرد: با توجه به عرق مذهبی و دینی که داریم اختصاص ورزشگاهی در داخل شهر به بانوان امری مهم و ضروری بود که به حمدالله انجام شد.

وی اظهار کرد: برای فاز اول این پروژه ۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و به مرور زمان نیز بخش‌های دیگر اجرایی می‌شود.

خانه جوان ( دروازه ری)

چهارمین پروژه ای که مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت، پروژه ساخت خانه جوان قم بود که به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان قرار است در چهار منطقه قم این خانه ایجاد شود.

ثانی خانی در رابطه با فرهنگسرای جوان دروازه ری عنوان کرد: این مجموعه کاربری فرهنگی دارد و برای آن بودجه‌ای هشت میلیاردی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این مجموعه به امور مربوط به جوانان می‌پردازد، ادامه داد: اشتغال، ازدواج، فرزند آوری و افزایش جمعیت از جمله مسائلی است که در فرهنگسرای جوان به آن پرداخته می‌شود.

استخر هفتم تیر

بازدید از روند به سازی و تکمیل ساختاری مجموعه ورزشی هفتم تیر آخرین برنامه بازدید خبرنگاران قمی بود که در این پروژه با آخرین فعالیت های مرتبط به به سازی استخر و بخش های مختلف این مجموعه آشنا شدند.

استخر هفتم تیر از قدیمی ترین استخردهای سرپوشیده قم است که سالها به شکل مخروبه و بلا استفاده باقی مانده بود ولی به گفته مدیرکل ورزش و جوانان قم قرار است که با توجه که وسعت عظیم این مجموعه به یک پایگاه مهم ورزشی قم مبدل شود که از جمله آنها می توان به ورزش های عمومی و قهرمانی شنا و قایقرانی، تنیس و... اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اداره ورزش و جوانان سالن های ورزشی مدیرکل ورزش و جوانان بازدید خبرنگاران مجموعه ورزشی مورد بازدید قرار گرفت ۴۵۰۰ نفری بانوان قم استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۴۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد شکنی ورزشکار کردستانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان حسین کریمیان مددجوی ندامتگاه سنندج موفق شد در مدت ۶ ساعت و ۸ دقیقه و ۳۴ ثانیه تعداد ۳ هزار و ۳۰۰ حرکت صحیح را انجام دهد.

بهمنی رئیس زندان مرکزی سنندج گفت: با شناسایی علایق و استعداد ایشان در زمینه ورزش زورخانه‌ای بخصوص شنوی پهلوانی و میل گیری امکاناتی برای تمرین روزانه برای ایشان فراهم نمودیم.

مجتبی محمدی افزود: با دعوت از اداره ورزش وجوانان، هیئت‌های ورزشی وادارات مجموعه ثبت رکورد‌های ورزشی استان وتمامی شرایط را برای حضور اقای کریمیان در ثبت این رکورد فراهم کردیم.

حسین کریمیان در مدت حبس با شرکت در کلاس‌ها ودوره‌های آموزشی توانست ۲۳ بار قرآن کریم را ختم کند.

دیگر خبرها

  • ورزشی‌های نهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • این سردردها نشانه چیست؟
  • در هوای بهاری چطور ورزش کنیم؟
  • ورزشی‌های هفتم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • باغ جنت به یک باغ پارک بزرگ ورزشی تبدیل می شود
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • رکورد شکنی ورزشکار کردستانی