Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع سالیانه انجمن آمادگی جسمانی (این انجمن صبح امروز با اعلام وزارت ورزش تبدیل به فدراسیون شد) بعدازظهر امروز در محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مجمع سالیانه انجمن آمادگی جسمانی (این انجمن صبح امروز با اعلام وزارت ورزش تبدیل به فدراسیون شد) بعدازظهر امروز در محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مجمع از چهره‌های ماندگار آمادگی جسمانی از جمله اکبر مالکی، دکتر مسجدی و دکتر سالخورده تجلیل به عمل آمد. همچنین استان‌های برتر تهران، فارس و اصفهان در حوزه آمادگی جسمانی معرفی شدند و از مسئولان آنها تجلیل شد.

در ادامه افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی صحبت کرد و گفت: از انجمن به دلیل تلاش علمی و جهادی تقدیر می‌کنم و شهادت می‌دهم که یک فرد تلاشگر و علمی یا کمک سایر اعضای انجمن اقدامات مهمی را انجام داد. به عنوان مسئول فدراسیون ورزش‌های همگانی، در دو سال گذشته با مطالعاتی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که رویکرد ورزش کشور باید بهتر شود. با رویکرد ورزش همگانی، آینده و نشاط ملی محقق می‌شود و البته رویکردهای قهرمانی و حرفه‌ای بسیار ارزشمند هستند. کم توجهی به هر رویکرد پیامدهای تلخی را دارد.

وی افزود: آمار ورزش در کشور به طور میانگین 13 دقیقه است که این میانگین در دنیا 52 دقیقه است. وظیفه دولت آن است که موانع مشارکت مردم در ورزش را برطرف کند؛ اتفاقی که هنوز محقق نشده است. اینکه 33 درصد دانش‌آموزان دچار کم تحرکی و چاقی هستند  و بانوان زیادی کم تحرکی دارند، در آینده منجر به شرایط بدی می‌شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی با اشاره به اینکه در دنیا رویکردهای مختلفی وجود دارد، گفت: چرا افزایش فدراسیون‌ها نتوانسته جمعیت مخاطب را زیاد کند؟ متاسفانه جمعیت مخاطب ورزش کشور چهار درصد است. آیا با افزایش فدراسیون‌ها می‌توانیم مشارکت مردم را زیاد کنیم؟ من معتقدم باید موانع مشارکت مردم شناسایی شوند؛ کاری که وزارت ورزش و فدراسیون‌ها قادر به انجام آن نیستند و تصویب قوانین حمایتی، کار مجلس است.

ملایی عنوان کرد: ما این نگاه زیربنایی در ورزش را نداریم و این نگاه در خیابان سئول خفته است. وقتی برای دو باشگاه فوتبال، نه کشتی و وزنه‌برداری بیش از 600 میلیارد سرمایه‌گذاری می‌شود، آیا این تامین کننده سلامت و کاهش دهنده چاقی فرزندان ما است؟ دارت و طناب‌کشی که جدا شدند، الان کجا هستند؟ ما با مدال و قهرمانی مخالف نیستیم، اما معتقد هستیم که باید تعادل وجود داشته باشد و به ورزشی که آینده کودکان را می‌سازد، باید توجه کنیم.

وی با بیان اینکه هشتاد درصد بانوان دچار کم تحرکی هستند و شرایط بدی تا 1405 رخ خواهد داد،گفت: چرا وزیر ورزش و معاون این حوزه یکبار به فدراسیون ما نیامدند؟ آیا شعار دولت این بود؟ ما نگران سلامت مردم هستیم و انتظار داریم تصمیماتی که گرفته می‌شود ، حتما تضمین کننده توسعه و نشاط شود.

ملایی افزود: شما همین انجمن را سال‌های آینده ببینید که صدایی جز قهرمانی بیرون نخواهد آمد و به حرف من خواهید رسید.

ملایی تاکید کرد: نشستن قاتل پنهان مردم است و باید برایش فکری کرد و وزارت ورزش و سایر وزارتخانه‌ها و دولت در این مسیر اقدام کنند.

وی درباره جدا شدن انجمن و تبدیل آن به فدراسیون گفت: این تصمیم با نگاه ما منطبق نیست و تصمیم نابخردانه است  و به آنهایی که تصمیم را گرفته‌اند هشدار می‌دهم و حتما باید در این دنیا و آن دنیا پاسخگو باشد.

ملایی: شالوده‌ فدراسیون همگانی را به چالش کشیدند/ وزیر جواب ما را نداد؛ کلهر قطع ارتباط کرده است

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ورزش همگانی ورزش همگانی آمادگی جسمانی وزارت ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن یزدانی در المپیک پاریس برابر قاتل تیلور؛ اشتباه یا احترام؟

حسن یزدانی با تصمیم فدراسیون کشتی، بدون انجام دیدار انتخابی به المپیک پاریس می‌رود.

طرفداری | دیوید تیلور با انجام مسابقات انتخابی از رسیدن به المپیک بازماند اما حسن یزدانی بدون انجام مسابقه قرار است نماینده ایران باشد.

دیوید تیلور در مسابقات انتخابی المپیک، برابر آرون بروکس پدیده کشتی آمریکا شکست خورد تا به پاریس نرسد. اتفاقی که کشتی جهان را در شوک فرو برد و البته بروکس هم با شایستگی سهمیه المپیک را کسب کرد.

کامران قاسم‌پور برای المپیک خودش را به وزن ۸۶ کیلوگرم رساند تا بین او و یزدانی یک نفر به پاریس برود اما فدراسیون کشتی اعلام کرد حسن یزدانی مستقیم به المپیک می‌رود و دیگر بعید است این تصمیم عوض شود.

ظاهرا فدراسیون کشتی با این تصمیم خواسته به حسن یزدانی و عناوین او احترام بگذارد اما سوال این است که چرا فدراسیون کشتی آمریکا چنین دیدی در مورد تیلور نداشت و چرخه انتخابی را به درست‌ترین شکل ممکن انجام داد؟

به هر روی باید دید حسن یزدانی این‌بار برابر بروکس چه نتیجه‌ای کسب می‌کند و می‌تواند قهرمان المپیک پاریس شود یا خیر.

 

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • حسن یزدانی در المپیک پاریس برابر قاتل تیلور؛ اشتباه یا احترام؟
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی