Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه با ایجاد فدراسیون آمادگی جسمانی، مهم‌ترین بخش انجمن فدراسیون ورزش‌های همگانی از این فدراسیون جدا و ماهیت آن به چالش کشیده شده است، گفت: امیدوار هستیم وزارت ورزش و جوانان این تصمیم خود را بازبینی کند.

به گزارش ایسنا، افشین ملایی در حاشیه برنامه‌ای تحت عنوان مجمع سالیانه انجمن آمادگی جسمانی در خصوص تبدیل این انجمن به فدراسیون آمادگی جسمانی، اظهار کرد: امروز شنیدیم که انجمن آمادگی جسمانی فدراسیون ورزش‌های همگانی به فدراسیون آمادگی جسمانی تبدیل شده است و از این اتفاق شوکه شدیم به دلیل اینکه در ۲ سال گذشته یکی از رسالت‌هایی که فدراسیون ورزش‌های همگانی به دنبال آن بود خصوص نتایج اسفبار کم تحرکی ملی بود و جامعه‌ای که در مسیر کم‌تحرکی قرار گرفته است باید سیاست‌های هوشمندانه‌ای را مدنظر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد وزارت ورزش و جوانان در یک اقدام غیرکارشناسی و شتابزده با دلایلی که هنوز برای ما مشخص نیست و تحلیل کارشناسی فدراسیون ورزش‌های همگانی این است که ماهیت اساسی فدراسیون ورزش‌های همگانی مبتنی بر آمادگی جسمانی آحاد مردم است.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی با اشاره به اینکه جدا کردن انجمن آمادگی جسمانی از فدراسیون ورزش های همگانی اصل از ماهیت یک سازمان است، عنوان کرد: به نظر می‌رسد با جدا شدن این انجمن، امکان توسعه فاکتورهای آمادگی جسمانی به شکل رسمی در قالب رویدادها و مباحث آموزشی عملا و قانون از فدراسیون ورزش‌های همگانی سلب می شود.

ملایی با اشاره به تاثیرات کم تحرکی و سلامت عمومی جامعه به ویژه در رده کودکان، بانوان و افراد کهنسال، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسید در دوران کرونا اقدامات هوشمندانه تری از سوی وزارت ورزش و جوانان و معاونت توسعه همگانی این وزارتخانه شاهد باشیم و این تصمیم لطمه سنگینی به آینده ورزش همگانی کشور وارد می کند.

وی با بیان اینکه برای خودم متاسفم هستم که در فدراسیونی فعالیت می‌کنم که شالوده آن را به چالش کشیده‌اند، اظهار کرد: دیوار هستم وزیر ورزش و جوانان به عنوان فردی که تحصیلات آکادمیک دارد به پیامدهای این تصمیم توجه داشته باشد و قبل از اینکه وضعیت سلامت جامعه بدتر شود و حرکتی که خانواده ورزش همگانی طی دو سال گذشته با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری داشته است از بین برود چاره اندیشی کنند و با چنین تصمیمات غیرکارشناسی انگیزه به وجود آمده از بین نرود.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی با اشاره به اینکه امیدوار هستم وزارت ورزش و جوانان در فرصت پیشرو با تعقل و تدبیر بیشتر و کارشناسی عمیق‌تر بیشتر نسبت به تصمیماتی که آینده سلامت جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد، تصمیمات خود را بازبینی کند.

ملایی با بیان این‌که طی سه ماه گذشته هیچ گونه اطلاعی در خصوص تشکیل فدراسیون آمادگی جسمانی به ما داده نشده است، گفت: فدراسیون ورزش‌های همگانی در فرآیند تصمیم‌گیری ایجاد فدراسیون آمادگی جسمی نقشی نداشته است.

وی با اشاره به این‌که براساس اسناد بالادستی شرایط شکل‌گیری فدراسیون آمادگی جسمانی وجود ندارد و نمی‌توان انجمن آمادگی جسمانی را به فدراسیون تبدیل کرد، افزود: سبک تصمیم‌گیری صورت گرفته از سوی وزارت ورزش و جوانان و نگاه بالا به پایین و خود رای بودن در تصمیم‌گیری‌ها در دنیای امروز پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد: بهتر بود وزارت ورزش از فدراسیون ورزش‌های همگانی دعوت به عمل می‌آورد، هیچ‌گونه دعوت رسمی و مشخصی از سوی وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون ورزش‌های همگانی صورت نگرفته است و متاسفانه معاون توسعه ورزش همگانی با ما قطع رابطه کردند و نه تلفن‌های ما را جواب می‌دهند، نه در جلسات ما حضور دارند و نه فدراسیون ما در جلسات وزارت ورزش سهمی دارد.

ملایی با بیان این‌که دو مرتبه نامه‌نگاری با وزیر ورزش و جوانان از سوی فدراسیون ورزش‌های همگانی صورت گرفته است، گفت: تا این لحظه پاسخ این مکاتبات داده نشده است و متاسفانه گویا جریان‌هایی وجود دارد که مانع از تندرستی و بهبود وضعیت سلامت جامعه شود.

وی با اعلام این‌که اصلی‌ترین انجمن فدراسیون ورزش‌های همگانی از این فدراسیون جدا شده و فدراسیون ورزش‌های همگانی با چالش بزرگی مواجه شده است که اساسا ماهیت فعالیت این فدراسیون را با چالش مواجه کرده است، عنوان کرد: متاسفانه فضای حاکم بر فدراسیون‌های ورزشی قهرمانی است و هر رشته‌ای که از فدراسیون ورزش‌های همگانی جدا شده رویکرد قهرمانی پیدا کرده است بروید و ببینید فدراسیون کبدی در چه مسیری قرار گرفته است و پس از جدایی کبدی از فدراسیون ورزش‌های همگانی در مسیر قهرمانی در مسابقات جهانی قرار گرفته است همچنین بروید وضعیت دارت و طناب‌کشی را ببینید. متاسفانه رشته‌هایی که از فدراسیون جدا شده‌اند به سمت قهرمان‌پروری روی آوردند و ظرفیت‌ها برای افزایش مشارکت مردم در حوزه ورزش همگانی از بین رفت.

ملایی با بیان اینکه با رویکرد ورزش همگانی، آینده و نشاط ملی محقق می‌شود و البته رویکردهای قهرمانی و حرفه‌ای بسیار ارزشمند هستند اما کم توجهی به هر رویکرد پیامدهای تلخی را دارد، گفت: آمار ورزش در کشور به طور میانگین ۱۳ دقیقه است که این میانگین در دنیا ۵۲ دقیقه است.

وی افزود: وظیفه دولت این است که موانع مشارکت مردم در ورزش را برطرف کند؛ اتفاقی که هنوز محقق نشده است و اینکه ۳۳ درصد دانش‌آموزان دچار کم تحرکی و چاقی هستند  و بانوان زیادی کم تحرکی دارند، در آینده منجر به وضع شرایط بدتری می‌شود.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی با اشاره به اینکه در دنیا رویکردهای مختلفی وجود دارد اما چرا افزایش فدراسیون ها نتوانسته جمعیت مخاطب را زیاد کند؟ بیان کرد: متاسفانه جمعیت مخاطب ورزش کشور ۴ درصد است و باید پاسخ دهیم که آیا با افزایش فدراسیون ها می‌توانیم مشارکت مردم را زیاد کنیم؟ بنده معتقدم باید موانع مشارکت مردم شناسایی شوند، کاری که وزارت ورزش و فدراسیون‌ها قادر به انجام آن نیستند و تصویب قوانین حمایتی، کار مجلس شورای اسلامی است.

ملایی ادامه داد: ما این نگاه زیربنایی در ورزش را نداریم و این نگاه در خیابان سئول خفته است. وقتی برای ۲ باشگاه فوتبال، نه کشتی و وزنه‌برداری بیش از ۶۰۰ میلیارد سرمایه‌گذاری می‌شود، آیا این تامین کننده سلامت و کاهش دهنده چاقی فرزندان ما است؟ ما با مدال و قهرمانی مخالف نیستیم اما معتقد هستیم که باید تعادل وجود داشته باشد و به ورزشی که آینده کودکان را می سازد، باید توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد بانوان دچار کم تحرکی هستند و شرایط بدی تا ۱۴۰۵ رخ خواهد داد، گفت: چرا وزیر ورزش و معاون این حوزه یکبار به فدراسیون ما نیامده اند؟ آیا شعار دولت این بود؟ ما نگران سلامت مردم هستیم و انتظار داریم تصمیماتی که گرفته می‌شود حتما تضمین کننده توسعه و نشاط شود.

ملایی با تاکید بر اینکه نشستن قاتل پنهان مردم است و باید برای آن فکری کرد و وزارت ورزش و سایر وزارت و دولت در این مسیر اقدام کنند، اظهار کرد: جدا شدن انجمن و تبدیل آن به فدراسیون با نگاه ما منطبق نیست و تصمیمی نابخردانه است و به آن‌هایی که تصمیم را گرفته اند هشدار می‌دهم و اگر تصمیمی گرفته می‌شود که در آن به منافع مردم توجه نشده است، حتما باید در این دنیا و آن دنیا پاسخگو بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فدراسیون ورزش های همگانی فدراسیون ورزش های همگانی فدراسیون ورزش های همگانی فدراسیون آمادگی جسمانی انجمن آمادگی جسمانی وزارت ورزش و جوانان ورزش همگانی فدراسیون ها مشارکت مردم کم تحرکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۴۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن یزدانی در المپیک پاریس برابر قاتل تیلور؛ اشتباه یا احترام؟

حسن یزدانی با تصمیم فدراسیون کشتی، بدون انجام دیدار انتخابی به المپیک پاریس می‌رود.

طرفداری | دیوید تیلور با انجام مسابقات انتخابی از رسیدن به المپیک بازماند اما حسن یزدانی بدون انجام مسابقه قرار است نماینده ایران باشد.

دیوید تیلور در مسابقات انتخابی المپیک، برابر آرون بروکس پدیده کشتی آمریکا شکست خورد تا به پاریس نرسد. اتفاقی که کشتی جهان را در شوک فرو برد و البته بروکس هم با شایستگی سهمیه المپیک را کسب کرد.

کامران قاسم‌پور برای المپیک خودش را به وزن ۸۶ کیلوگرم رساند تا بین او و یزدانی یک نفر به پاریس برود اما فدراسیون کشتی اعلام کرد حسن یزدانی مستقیم به المپیک می‌رود و دیگر بعید است این تصمیم عوض شود.

ظاهرا فدراسیون کشتی با این تصمیم خواسته به حسن یزدانی و عناوین او احترام بگذارد اما سوال این است که چرا فدراسیون کشتی آمریکا چنین دیدی در مورد تیلور نداشت و چرخه انتخابی را به درست‌ترین شکل ممکن انجام داد؟

به هر روی باید دید حسن یزدانی این‌بار برابر بروکس چه نتیجه‌ای کسب می‌کند و می‌تواند قهرمان المپیک پاریس شود یا خیر.

 

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد
  • حسن یزدانی در المپیک پاریس برابر قاتل تیلور؛ اشتباه یا احترام؟
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد
  • آمادگی‌ چپ‌پای تراکتور چالش جدی ذوب آهن!
  • همایش پیاده روی در یاسوج