Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان همکاری اسلامی در پنجاه و سومین سالروز به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی توسط یک صهیونیست، با صدور بیانیه ای بر جایگاه قدس و مقدسات آن تاکید کرد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از خبرگزاری دولتی عرسبتان " واس "، سازمان همکاری اسلامی امروز در بیانیه خود بار دیگر بر حق حاکمیت ملت فلسطین بر سرزمین خود به پایتختی قدس تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این سازمان همچنین بر اهمیت حمایت از ماهیت عربی شهر قدس و حفظ وضعیت قانونی و تاریخی مقدسات اسلامی و مسیحی آن تاکید کرد.

سازمان همکاری اسلامی به شدت گرفتن اقدامات ضد بشری رژیم اشغالگر اسرائیل و تلاش هایش برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی و سیاست هایش در جهت تغییر ماهیت جغرافیایی و جمعیتی شهر قدس و جدا کردن آن از مناطق فلسطینی پیرامونش اشاره کرده و از آن به عنوان نقض آشکار قانون بین الملل و قطعنامه های ذیربط سازمان ملل دانست.

سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد: مسجد الاقصی - حرم قدسی شریف- با مساحت کامل آن بالغ بر ۱۴۴ هکتار محل عبادت مسلمانان به شمار می رود.

این سازمان از جامعه بین الملل خواست تا برای پایان دادن به تمامی اقدامات تجاوزکارانه رژیم اسرائیل وارد عمل شود و در جهت پایان دادن به اشغالگری این رژیم و احقاق حقوق ملت فلسطین گام بردارد تا مردم فلسطین بتوانند بر اساس قوانین بین الملل و قعطنامه های ذیربط سازمان ملل سرنوشت خود را تعیین کرده و کشور مستقل خود را به پایتختی قدس برپا دارند.

امروز (یکشنبه) پنجاه و سومین سالگرد به آتش کشیدن مسجد الاقصی توسط یک صهیونیست است؛ حادثه ای که در اثر آن رواق شرقی این مسجد به طور کامل در آتش سوخت و آسیب های دیگری نیز به آن وارد شد.

با گذشت ۷۴ سال از تاسیس رژیم صهیونیستی (۱۹۴۸) در سرزمین فلسطین و تلاش بی وقفه صهیونیست ها و گروه های افراطی یهودی جهت سیطره بر مسجدالاقصی و تلاش برای ایجاد معبد ادعایی در این مسجد مقدس مسلمانان و به رغم سکوت و همراهی برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، اما جریان مقاومت و جهاد برای آزادسازی سرزمین فلسطین ادامه دارد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سازمان ملل متحد ، مسجدالاقصی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان ملل متحد مسجدالاقصی سازمان همکاری اسلامی مسجد الاقصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۴۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب؛ این نشست نخست با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و سپس با سخنرانی تبیینی امام جمعه اهواز جلسه ادامه یافت. سپس مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خوزستان، معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان، دبیر شورای أمر به معروف و نهی از منکر و معاون امنیتی استاندار نیز به بیان نکاتی در این گردهمایی پرداختند.  در بخش های مختلف این گردهمایی، تمامی ائمه جمعه شهرستان های استان خوزستان حاضر در جلسه به بیان نکات، دغدغه‌ها و درخواست‌های خود پرداختند و در پایان، حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز در جمع بندی این نشست به سخنرانی پرداختند.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر
  • «وعده صادق» و تثبیت جایگاه ویژه ایران در نظام امنیتی غرب آسیا
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهر‌های انگلیس