Web Analytics Made Easy - Statcounter

با داشتن بیمه تکمیلی تمام هزینه‌های دارو، بستری، جراحی و غیره به سادگی جبران می‌شوند. هزینه‌های دندان پزشکی، چشم پزشکی و برخی دیگر خدمات سلامتی توسط بیمه‌های پایه پرداخت نمی شوند؛ اما با تکمیلی، بله! شرکت‌های بیمه مختلف هم برای طرح‌های بیمه تکمیلی خود، دوره انتظار متفاوتی درنظر می‌گیرند. این دوره انتظار برای این است که بیمه‌شده دست‌کم برای چند ماه متوالی حق بیمه پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر این دوره انتظار وجود نداشته باشد، شرکت‌های بیمه محبور می‌شوند از پرداختی‌های بیمه‌شده‌های قدیمی‌تر برای جبران هزینه‌های تازه‌واردها استفاده کنند. طبیعتا روال شدن چنین اتفاقی می‌تواند خدمت‌رسانی و تامین بودجه لازم برای پرداخت هزینه‌ها را مختل کند. اما آیا امکانی وجود دارد تا این دوره انتظار کوتاه‌تر شود؟  حالا در ادامه مزایای بیمه تکمیلی را برای شما نوشته‌ایم.

خرید انواع بیمه تکمیلی

بیمه تکمیلی انواع مختلفی دارد که بصورت کلی عبارتند از انفرادی، خانواده و گروهی؛ اما کدام برای شما مناسب است؟

بیمه تکمیلی انفرادی

یکی از ساده‌ترین و بهترین انواع بیمه تکمیلی، انفرادی آن است. از لحاظ میزان پوشش‌های انفرادی شباهت زیادی به دیگر انواع تکمیلی دارد؛ اما مهم‌ترین تفاوت آن نسبت به گروهی قیمت آن است. بیمه درمان انفرادی نسبت دیگر نوع های بیمه درمان هزینه کمتری را می‌تواند روی دست شما بگذارد. این موضوع نیز حائز اهمیت است که برای استفاده از بیمه انفرادی درمان نیاز به داشتن بیمه پایه نیست؛ برای مثال بدون داشتن بیمه پایه می‌توانید بیمه درمان تکمیلی شخص واحد دی را خریداری کنید.

بیمه تکمیلی خانواده

یکی دیگر از انواع بیمه تکمیلی، نوع خانواده آن است. این نوع بیمه تکمیلی هم هزینه‌های شما و هم خانواده شما را جبران کند برای استفاده از این پوشش‌های برای خود و خانواده تان هم می توانید از شرکت محل کارتان درخواست دهید، هم خودتان برای این کار دست بکار شوید.

بیمه تکمیلی خانواده یکی از انواع بیمه درمان است

بیمه تکمیلی گروهی

این بیمه مخصوص شرکت‌ها است و با استفاده از این نوع گروهی آن، مدیران می‌توانند پرسنل و کارمندان خود را تحت پوشش قرار دهند و هزینه‌های درمان آن‌ها را کاهش دهند. بیشتر بیمه های درمان تکمیلی در این نوع گروهی جای می‌گیرند. کارفرما می تواند اعضای سازمان شامل کارکنان رسمی، پیمانی، قراردادی و حتی کارکنان بازنشسته خود را بیمه تکمیلی نماید البته تعداد این افراد باید از حدی فراتر رود و همه آن افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی با شماره کارگاهی آن سازمان باشند.

در بیمه تکمیلی گروهی، علاوه بر اعضای سازمان می توان خانواده آن ها نظیر همسر، فرزندان، پدر، مادر و افراد تحت تکفل شان را تحت پوشش قرار داد. مزیت خرید بیمه تکمیلی  سازمانی  این است که شما هزینه کمتری را پرداخت می‌کنید. به همین دلیل اگر در شرکتی یا کارخانه ای مشغول بکار هستید، می‌توانید این امر را پیگیری کنید.

پوشش های بیمه تکمیلی

·         بیمه تکمیلی پوشش‌های بسیاری دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

·         هزینه بستری بیمارستان و جراحی مانند شیمی درمانی

·         هزینه‌جراحی تخصصی و مهم مثل مغز و قلب

·         هزینه خدمات پاراکلینیکی مثل سونوگرافی، اسکن، ام آر آی، اکو یا آندوسکوپی و ...

·         هزینه‌های دیگر خدمات تشخیصی از جمله: تست ورزش، تست تنفسی، نوار اعصاب و مغز

·         هزینه جراحی‌های مجاز سرپایی از جمله شکستگی‌ها و دررفتگی‌ها، گچ‌گیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون لیپوم، تخلیه کیست، لیزردرمانی و بیوپسی

·         هزینه خدمات مربوط به آزمایشگاه از جمله پاتولوژی، انواع رادیوگرافی، نوار قلب، فیزیوتراپی و غیره

·         هزینه‌های آمبولانس درون و برون شهری

دیگر پوشش‌های بیمه تکمیلی فردی، گروهی و خانواده

از دیگر پوشش‌های این بیمه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         هزینه‌ زایمان، هم طبیعی هم سزارین

·         هزینه‌  نازایی و ناباروری در شرایط مختلف و گوناگون

·         شیمی درمانی

·         هزینه‌ برطرف کردن مشکلات و درمان چشم و بینایی

·         ویزیت و دارو

·         هزینه مربوط به اورژانس

·         هزینه‌های دندان پزشکی مثل جرم گیری، پرکردن یا عصب کشی و ...

·         هزینه تهیه اعضای طبیعی بدن برای پیوند حداکثر به میزان تعهد پایه سالیانه

·         هزینه‌های مربوط به مشکلات جنین

هزینه های سرپایی و انتقال با استفاده از آمبولانس تحت پوشش بیمه تکمیلی است

بیمه درمان تکمیلی چه مزایایی دارد؟

زمانی که شما برای گرفتن خدمات پزشکی به درمانگاه و مراکز درمانی می‌کنید با انبوهی از خرج و مخارج مواجه می‌شوید. داشتن بیمه‌های پایه مثل تامین اجتماعی نمی‌تواند هزینه‌های شما را کسر کند؛ اما وجود بیمه تکمیلی نه تنها هزینه‌ها را کسر می کند، بلکه پوشش‌هایی دارد که بیمه پایه آن را پوشش نمی‌دهد.

مهم‌ترین مزیت بیمه درمان تکمیلی (سلامت)   پوشش حداکثری هزینه کارهای درمانی و سلامتی است. به صورت کلی می‌توان گفته که این بیمه نامه پوشش دهنده کامل هزینه‌های درمانی شما است.

شرایط سنی بیمه تکمیلی به چه شکل است؟

اگر می‌خواهید از بیمه تکمیلی استفاده کنید باید به شرایط سنی آن توجه کنید:

·         کسی که میخواهد تحت پوشش قرار گیرد، باید سنش بین ۱۸ تا ۷۰ باشد.

·         بهتر است فردی که می‌خواهد بیمه شود دارای بیمه پایه باشد. گرچه شرکت بیمه‌هایی مثل بیمه سامان یا دی بدون بیمه پایه نیز این کار را انجام می‌دهند.

·         اگر دارای فرزند هستید، بهتر است بدانید که فرزند پسر تا سن ۲۲، فرزند دختر تا سن ۱۸ می‌تواند از پوشش های بیمه تکمیلی خانواده بهره‌مند شود.

قیمت بیمه تکمیلی به چه عواملی بستگی دارد؟

به صورت کلی نمی‌توان قیمت دقیقی را برای بیمه تکمیلی اعلام کرد؛ اما مهم‌ترین عواملی که بر آن تاثیر دارد، به شرح زیر هستند:

·         سقف تعهد انتخابی

·         تعداد پوشش های درخواستی

به عبارت دیگر هرچقدر پوشش که فرد انتخاب می کند، بیشتر باشد هزینه آن نیز بالاتر می‌رود.

·         سن

هرچقدر که سن فرد بالاتر برود نا باید هزینه بیشتری را نیز پرداخت کند.

مدارک لازم برای خرید بیمه درمان چیست؟

برای خرید بیمه تکمیلی انفرادی یا خانوادگی مدارک زیر لازم است:

·         فرم تکمیل‌شده درخواست بیمه نامه درمان تکمیلی

·         فرم تکمیل‌شده پرسشنامه سلامت

·         صفحه اول شناسنامه و کارت ملی (در بیمه تکمیلی خانودگی ﺑﺮای ﺗﻤﺎم اﻋﻀﺎی ﺧﺎﻧﻮاده ﺟﺪاﮔﺎﻧﻪ نیاز است.)

·         کپی صفحه اول دفترچه بیمه

خرید بهترین بیمه تکمیلی

برای خرید بهترین بیمه تکمیلی راه‌های مختلفی وجود دارد. شما هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری می‌توانید اقدام کنید. حضور فیزیکی ممکن است هم زمان زیادی از شما بگیرد هم اینکه بدون مقایسه، بیمه یا پوشش اشتباهی را انتخاب کنید.

با مراجعه وبسایت های مختلف خرید و فروش بیمه مانند بیمه دات کام می‌توانید هم مقایسه کاملی را بین شرکت های بیمه انجام دهید هم بعصورت قسطی پرداخت خود را انجام دهید.

کد خبر 699501

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیمه تکمیلی درمان تکمیلی دوره انتظار داشتن بیمه بیمه درمان انواع بیمه بیمه پایه تحت پوشش هزینه ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۴۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند

ایرج خسرونیا، در آستانه برگزاری کنگره متخصصان داخلی ایران، اظهار داشت: امسال در مورد تازه‌های بیماری‌های دستگاه گوارش، تازه‌های بیماری‌های قلب و عروق، ریه، بیماری‌های عفونی و…، سخنرانی خواهیم داشت؛ همچنین پیرامون عوارض مزمن و کهنه بیماری کرونا و تازه‌های درمان آن نیز مباحث خوبی خواهیم داشت.

وی افزود: در شرایط پیش رو مهم‌ترین نگرانی بی توجهی به بهداشت فردی و اجتماعی است و اینکه مردم دیگر ترسی از بیماری کرونا ندارند و بهداشت را رعایت نمی‌کنند، ماسک نمی‌زنند و دخانیات مصرف می‌کنند؛ متاسفیم که بگوییم تعداد مصرف کنندگان سیگار و دخانیات نسبت به چهار دهه پیش بیشتر شده و به ویژه در زنان کشور گسترش بیشتری پیدا کرده است.

خسرونیا گفت: متأسفانه هر روز شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم و عوارض مصرف دخانیات، بیشتر از گذشته مشهود است.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با بیان اینکه هر سال تعداد فراوانی رزیدنت داخلی پذیرش می‌شود ولی همچنان از این بابت کمبودهایی داریم، افزود: بیشتر این متخصصان برای ادامه تحصیل به رشته‌های فوق تخصصی جذب می‌شوند یا اینکه مهاجرت کرده و یا از گردونه درمان به دلایل مختلف خارج می‌شوند.

خسرونیا گفت: عده فراوانی از پزشکان فارغ التحصیل، متأسفانه به اقدامات زیبایی برای مراجعان مطب خود روی آوردند این در شرایطی است که وجود متخصص داخلی در مسیر درمان و رسیدگی به بیماران در سراسر کشور همیشه پر اهمیت بوده است.

وی افزود: امروزه همکاران جوان فارغ التحصیل به رشته‌هایی که درآمد بیشتری خواهد داشت مانند فوق تخصص گوارش و یا قلب و عروق گرایش پیدا کردند و متأسفانه به رشته‌های عفونی و خون کمتر توجه می‌شود و متقاضی کمتری دارد.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ضمن ابراز نگرانی از اینکه مطب‌های متعددی تعطیل شده و بدین ترتیب در آینده نزدیک جایگزینی برای متخصصان و فوق تخصص‌هایی که از گردونه طبابت خارج شده و یا مهاجرت می‌کنند وجود نخواهد داشت، گفت: شاید در آینده‌ای نه چندان دور هموطنان برای درمان بیماری‌های صعب العلاج خود مجبور به خروج از کشور باشند.

خسرونیا ادامه داد: پزشکان از دیدگاه مردمی جز گروه‌های شغلی با درآمد خوب هستند ولی در واقع این‌طور نیست و فقط حدود ۱۰ درصد پزشکان درآمد خوبی دارند و از شغل خود راضی هستند؛ جالب اینکه تمامی مسئولان و سیاستگذاران کشور نیز برای درمان خود به همین ۱۰ درصد پزشک معروف و پردرآمد مراجعه می‌کنند و تصور می‌کنند همه مطب‌ها به همین اندازه شلوغ و پر مریض است.

رئیس سی و چهارمین کنگره علمی سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران افزود: یکی از مشکلات عدیده جامعه پزشکی مربوط به تعرفه است، به همین خاطر نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، مجلس شورای اسلامی و وزیر بهداشت نوشتیم، مبنی بر اینکه متخصصین طب داخلی فقط نسخه نویس هستند و درآمد دیگری ندارند پس باید مورد حمایت تعرفه‌ای قرار بگیرند که در ابتدا موافقت‌هایی صورت گرفت ولی در عمل شاهد حمایت از همکاران متخصص داخلی در کشور نبودیم.

خسرونیا افزود: تعرفه اعلامی کنونی امکان پاسخگویی هزینه‌های اداره مطب و معیشت پزشکان را نخواهد داد به همین خاطر عده‌ای از همکاران ما به ناچار مجبور به خروج از گردونه درمان هستند، مهاجرت می‌کنند و یا به شغل‌های جانبی و خدمات زیبایی برای مراجعان می‌پردازند.

استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی گفت: مالیات و درآمدهای دولت با میزان رشد تورم افزایش پیدا می‌کند، ولی متأسفانه تعرفه پزشکی از این روند تبعیت نمی‌کند و همیشه در محدوده ۲۰ یا ۳۰ درصد افزایش، ثابت و اصطلاحاً «فریز» شده است!

خسرونیا افزود: با تورم ۴۰ درصدی ولی سال گذشته تعرفه ۲۰ درصد افزایش یافت، امسال هم با وجود تورم و افزایش چند برابری هزینه‌های جاری زندگی و نگهداری مطب، مالیات، افزایش تعرفه ورود به محدوده طرح ترافیک و سایر مسائل، شاهد رشد چندانی در میزان تعرفه‌های پزشکی نیستیم؛ به خصوص پزشکان جوان که درآمد کمتری دارند مشکلات خیلی بیشتری خواهند داشت و موجب بی انگیزگی آنان خواهد شد.

وی با اشاره به مسائل فرهنگی جامعه گفت: از سوی دیگر برخی برنامه‌های نمایشی و سریال‌های تلویزیونی، جامعه پزشکی را به شیوه‌های مختلف مورد تمسخر قرار می‌دهد که این رفتار موجب توهین به این افراد خدوم و تحقیر جایگاه ارزشمند آنان در سلامت مردم خواهد شد.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به اینکه هزینه برگزاری کنگره‌ها در کشور به طور عجیب و فزاینده افزایش یافته به طوری که برگزاری یک همایش علمی در فضای دانشگاهی هزینه چندین میلیاردی به همراه دارد، افزود: برای چهار روز اجاره سالن همایش، حدود یک و نیم میلیارد تومان هزینه دریافت می‌شود که با احتساب هزینه‌های جانبی دیگر مبلغ کلانی خواهد بود؛ به اعتقاد من دولت باید حمایت لازم را جهت برگزاری همایش‌های علمی انجام دهد در غیر این صورت شاهد تعطیلی برخی از همایش‌های علمی خواهیم بود چون با این مبالغ دریافتی از پزشکان بابت ثبت نام، امکان گرداندن همایش‌ها و کنگره‌های دوره‌ای مقدور نخواهد شد.

سی و چهارمین کنگره علمی سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، ۲۵ تا ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟