Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس گفت: در طی دهه گذشته ظلم مضاعفی به دانشجویان متأهل شده است. چرا که تنها هفت درصد از خوابگاه‌های دانشجویی به دانشجویان متأهل اختصاص یافته است. - اخبار استانها -

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزویندرباره کمبود خوابگاه برای دانشجویان متأهل در کشور اظهار داشت: در طی دهه گذشته ظلم مضاعفی به دانشجویان متأهل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که گزارشی که ما در فراکسیون جمعیت و خانواده از وزارت‌های علوم و بهداشت گرفتیم، نشان می‌دهد که تنها هفت درصد از خوابگاه‌های دانشجویی به دانشجویان متأهل اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: این به معنای ظلم به دانشجویی است که خواسته دینش را تکمیل کند و همچنین به معنی فرار از گفتمان خانواده‌محور، جدایی از گفتمان دینی تشکیل خانواده و ازدواج است و نشان می‌دهد که دانشگاه‌ها در حوزه ازدواج و جمعیت بر محور اسلام حرکت نکردند و دانشگاه‌های ما امروز باید این عقب‌ماندگی را جبران کنند.

محمدبیگی با بیان اینکه در حوزه تخصص اعتبارات قانون جوانی جمعیت به وزارت علوم مشکلی داریم، گفت: مشکل این است که قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت علوم دیر تشکیل شد که برای همین موضوع 1.5 ماه پیش شخصاً نزد وزیر رفتم و اظهار گله‌مندی کردم و به ایشان گفتم اگر قرارگاه را تشکیل ندهید، مجبورم در صحن علنی مجلس گزارش بدم و حتی به عنوان ماده 234 یا سؤال اساسی موضوع را مطرح کنم.

وی ادامه داد: مسئولان وزارت علوم اعتقاد داشتند که تأمین خوابگاه‌ها برای متأهلان سخت است و به راحتی میسر نمی‌شود.از وزیر علوم خواستم که این وزارتخانه آیین‌نامه تدوین کند و قرارگاه جوانی جمعیت را تشکیل بدهد. مدیران دانشگاه‌ها هم باید در تعامل با وزارت‌خانه از وزیر بخواهند که سرعت تشکیل قرارگاه یا ستاد جوانی جمعیت را بالا ببرد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس در ادامه با اشاره به تشکیل آخرین جلسه ستاد ملی جمعیت در 26 مردادماه جاری گفت: متأسفانه به دلیل عدم ارسال نیازمندی بسیاری از وزارت‌خانه‌ها و گزارش‌هایی که برای طرح در ستاد ملی جمعیت نرسیده بود، این وزارتخانه‌ها از جمله وزارت علوم نتوانستند بودجه بگیرند.

کلنگ‌ ساخت 48 واحد خوابگاه دانشجویان متأهل در قزوین به زمین خوردباید 10 درصد از درآمد اختصاصی دانشگاه‌ها صرف ساخت خوابگاه متاهلی شودمشکل دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با جابه‌جایی خوابگاه برطرف می‌شود

محمدبیگی یادآور شد: وزارتخانه‌ها در صورتی می‌توانند بودجه بگیرند که اعلام کنند چقدر بودجه برای اجرای بندهای مختلف قانون جوانی جمعیت نیاز دارند. بر همین اساس از دانشگاه‌ها می‌خواهیم که نیازمندی‌های خودشان را برای اجرای قانون جوانی جمعیت در ابعاد مختلف آموزشی، فرهنگی و زنان را برای سازمان‌های برنامه و بودجه استان خود ارسال کنند.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس خوابگاه دانشجویی خوابگاه متأهلین مجلس خوابگاه دانشجویی خوابگاه متأهلین دانشجویان متأهل جوانی جمعیت دانشگاه ها وزارت علوم خوابگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۵۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ علی اکبر محمدی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اظهار کرد: تاسیس صندوق وزارت بهداشت  با هدف ایجاد انگیزه در میان دانشجویان متأهل در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت و قانون حمایت ازخانواده صورت گرفت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: همچنین صندوق در راستای حمایت از دانشجویان متأهل و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ همه درخواست های ودیعه مسکن، وام ازدواج و تولد فرزند ویژه دانشجویان دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را بدون محدودیت پوشش داد.

وی بیان کرد: یک هزار و ۲۱۶ نفر به مبلغ ۷۷۱ میلیارد و ۹۶۱ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۳۱۳ ریال ودیعه مسکن و همچنین یک هزار و ۹۹۵ نفر به مبلغ ۴۹۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال وام ازدواج و ۳۸۰ نفر به مبلغ و ۲۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال وام تولد فرزند دریافت کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد