Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@13:46:14 GMT

هزار و ۱۰۰ تن مرغ مازاد در خراسان جنوبی خریداری شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۵۲۱۰

هزار و ۱۰۰ تن مرغ مازاد در خراسان جنوبی خریداری شد

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی روشن روز یکشنبه در نشست خبری افزود: همچنین در این مدت هزار و ۵۰۰ تن مرغ منجمد، ۳۲۰ تن گوشت قرمز منجمد و ۱۶۶ هزار تن نهاده توزیع شده است.

وی با اشاره به واردات سه میلیون و ۶۰۰ هزار تخم مرغ نطفه‌دار و تبدیل آن به جوجه و مرغ تصریح کرد: با توجه به اجرای طرح خرید دام حذفی از عشایر، در یک سال گذشته بیش از ۱۷ هزار رأس دام خریداری شد که پول آن نیز به‌طور کامل پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: در یک سال گذشته ۹۹۱ هزار و ۲۳۴ دلار محصولات تولیدی در صنعت دامپروری استان به کشورهای دیگر صادر شد.

محمد اصغرزاده افزود: این میزان در قالب ۱۷ محموله صادراتی شامل پشم گوسفند، پودر گوشت، پولت تخم‌ مرغ، تخم مرغ خوراکی، تخم مرغ نطفه‌دار گوشت و موی بز بوده است.

وی با اشاره به اقدامات دامپزشکی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون گفت: کشتارگاه صنعتی تیپ دو توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که برای ۱۹۴ نفر اشتغالزایی شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: با راه‌اندازی و افتتاح این مجموعه علاوه بر نیاز استان خراسان جنوبی، سایر استان‌های کشور نیز از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

وی از راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص بیماری آنگارا در استان خبر داد و گفت: موافقت رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مورد آزمایشگاه مرجع تخصصی بیماری‌های شتر شرق کشور نیز اخذ شده که در صورت تامین اعتبار دهه فجر امسال احداث آن با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال به اتمام می‌رسد.

اصغرزاده با اشاره به ساخت و افتتاح ساختمان مدیریت بحران با اعتبار چهار میلیارد ریال تصریح کرد: نخستین کشتارگاه شترمرغ با اشتغالزایی ۱۵ نفر نیز به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی توسط شبکه‌های دامپزشکی استان گفت: این گروه‌های جهادی شهریور امسال در چهار شهرستان مرزی استان آماده ارائه خدمات به دامداران و کشاورزان خواهند بود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: در یک سال گذشته ۵۹ هزار و ۱۵۴ مورد بازدید از مراکز تولید تا عرضه فرآورده‌های دامی انجام شد که معدوم شدن ۲۴ هزار و ۲۱۹ کیلوگرم انواع فرآورده را در پی داشت.

وی گفت: همچنین در یک سال گذشته واکسیناسیون بیش از پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نوبت دام سبک و سنگین، مبارزه و کنترل بیماری‌های واگیردار، انگلی و مشترک دام، طیور و آبزیان در استان انجام شده است.

برچسب‌ها سازمان دامپزشکی کشور خراسان جنوبی گوشت مرغ شرکت پشتیبانی امور دام کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی کشور خراسان جنوبی گوشت مرغ سازمان دامپزشکی کشور خراسان جنوبی گوشت مرغ شرکت پشتیبانی امور دام کشور یک سال گذشته خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۵۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پاسخ به این سوال که سال گذشته غرفه‌هایی که وابستگی دولتی داشتند، از وضعیت مطلوب جانمایی در نمایشگاه کتاب برخوردار بودند، گفت: ملاک اختصاص غرفه به ناشران تعداد قابل توجه اثر آنهاست. دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

احمدوند در پاسخ به این سوال که آیا رصدی انجام شده که چند درصد از مردم کتاب‌های خریداری شده نمایشگاه کتاب تهران را مطالعه می‌کنند، گفت: خواندن کتاب به عهده خود خریداران است. کتابی که خریداران وقت می‌گذارند، هزینه و خریداری می‌کنند، حتماً انتخابی پشتش بوده است. در پاسخ به آمار‌هایی که نشان می‌دهد سرانه مطالعه کشور اندک است، باید گفت که سرانه مطالعه کشورمان در مقایسه با کشور‌ها دیگر پایین نیست. ما نسبت به وضعیت مطلوب کشور خودمان فاصله داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • آمادگی حداکثری برای محافظت از گندم‌های خریداری شده در کشور
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • تسریع در جمع‌آوری و بازگشت اتباع خارجی غیرمجاز به کشور مبدأ
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند
  • تسریع در جمع آوری اتباع غیرمجاز در خراسان جنوبی
  • قضاوت داوران خراسان جنوبی در لیگ دسته دوم فوتبال کشور
  • فیلم/ بارش تگرگ‌های درشت در خراسان جنوبی
  • خسارت سیلاب آن روی سکه بارندگی‌ها