Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:39:01 GMT

هبلکس چیست؟

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۵۲۲۵

هبلکس چیست؟

دلیل محبوبیت بلوک هبلکس چیست و آیا می‌توان به جای بلوک سفالی و سیمانی از هبلکس استفاده کرد؟ آجر هبلکس چیست و چه برتری نسبت به آجر سفالی دارد و در مقایسه با بلوک سیمانی مزیت دیوار هبلکس چیست؟ در ادامه به این سوالات پاسخ می‌دهیم و جزئیات بیشتری از هبلکس و مزیت‌های آن را بررسی خواهیم کرد. بلوک هبلکس در واقع بلوک‌ هایی از بتن سبک اتوکلاو شده است که در جهان با نام بلوک AAC شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایران طی سال‌های گذشته، بلوک‌ های AAC در آبیک قزوین و مشهد تولید می‌شده که به نام‌های سیپورکس و هبلکس رضوی معروف بوده و این روزها کارخانه هبلکس اردکان نیز محصولاتی با استانداردهای جهانی روانه بازار کرده است. برای استعلام قیمت هبلکس اردکان و سایر کارخانه ‌ها با کارشناسان عمران مدرن با شماره‌ی ۰۲۱۶۵۰۲۳۱۰۹ تماس بگیرید یا به سایت عمران مدرن به نشانی omranmodern.com مراجعه کنید و در بخش بلوک دیواری، محصولات مرتبط با هبلکس را بررسی کنید.

بلوک هبلکس چیست؟

هدف از اختراع بلوک هبلکس چیست و  این بلوک از چه زمانی وارد ایران شد؟ سال ۱۳۴۲ اولین بار آنچه با نام بلوک هبلکس در ایران شناخته می‌شود توسط دکتر اکسل اریکسون، دانشمند و معمار سوئدی در شهر استکهلم تولید شد. بتن سبک هوادار اتوکلاو شده که به اختصار AAC نامیده می شود، نوعی بتن گازی سبک با ساختار متخلخل است. حدود ۱۰ سال بعد، پای کارخانه‌ های تولید کننده‌ی بلوک AAC به ایران باز شد و سال ۱۳۵۶ کارخانه‌ سیپورکس سوئد در آبیک قزوین و سال ۱۳۷۱ کارخانه‌ی یونی پل لهستان در ایران شروع به کار کردند و بلوک ‌های AAC را با نام تجاری هبلکس در ایران تولید کردند.

جالب است بدانید که معضلات استفاده از چوب به عنوان مصالح ساختمانی، انگیزه اصلی تولید هبلکس در سوئد بود. چوب، عایق حرارتی مناسبی است و ساختاری محکم و کاربردی آسان دارد اما به شدت اشتعال پذیر است؛ در برابر موریانه و پوسیدگی و کپک مقاوم نیست و هبلکس در تمامی این موارد عملکرد بهتری دارد.

بهترین مصالح برای جایگزینی با بلوک هبلکس چیست؟

در سال‌های اخیر هبلکس به سرعت جایگزین بلوک های سفالی و سیمانی شده و در بسیاری از موارد آجر هبلکس به آجر رسی ترجیح داده می‌شود. تیم عمران مدرن تلاش دارد تا با کیفیت‌ترین و ارزان ترین بلوک هبلکس را در هر نقطه از ایران برای سازندگان تامین کند.

مزیت بلوک های هبلکس چیست؟

مزیت بلوک هبلکس چیست و چرا انتخاب اول بسیاری از سازندگان است؟ هبلکس با توجه به متریال ساخت و شیوه‌ی تولید در دسته مصالح دوستدار محیط زیست قرار می‌گیرد. در ادامه مزیت‌های این بلوک را بررسی می‌کنیم:

کارایی بهتر و ساخت سریع تر

بلوک های هبلکس حدود ۵۰ درصد سبک تر و ۱۰ برابر بزرگتر از آجرهای سنتی هستند. این ویژگی، نصب دیوار را آسان‌ می‌کند و انعطاف بالای بلوک‌ ها باعث می‌شود تا تنظیمات برش آسان‌تر شود. بلوک های هبلکس دارای اتصالات کمتر و ابعاد ثابت هستند و وزن سبک‌ آن هزینه ‌های حمل و نقل را کاهش می‌دهد.

عایق حرارتی و مصرف انرژی

هزینه های گرمایش و سرمایش با بلوک هبلکس تا حدود ۲۵٪ کاهش می یابد. هبلکس دارای تخلخل بالایی است و هوای محبوس در آن عایق حرارتی ایده‌آلی ایجاد می‌کند.    

مقاوم در برابر آتش

بلوک هبلکس در برابر حریق مقاوم است و بسته به ضخامت بلوک تا ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد و در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی تا ۶ ساعت در برابر آتش مقاوم است.

مقاومت در برابر آفت

با توجه به اینکه بلوک هبلکس از مواد معدنی ساخته شده، به صورت زیستی تجزیه نمی‌شود و طول عمر زیادی دارد و در برابر پوسیدگی مقاومت بالایی دارد و ضد کپک و موریانه است.

سازگار با محیط زیست و مقرون به صرفه

هبلکس از مواد غیر سمی ضایعات کارخانه ‌ها ساخته می‌شود و طی فرآیند تولید آن زباله‌ بسیار کمی تولید خواهد شد. برخی ضایعات فرآیند تولید را می‌توان بازیافت کرد. مزیت استفاده از خاکستر بادی به جای سیمان در بلوک هبلکس چیست؟ برای تولید خاکستر بادی نه تنها از ظرفیت‌های منابع طبیعی استفاده نمی‌شود بلکه این ماده درواقع پسماند برخی کارخانه ‌ها است که تبدیل به محصولی سومند خواهد شد. علاوه بر این با توجه به وزن سبک هبلکس، هزینه حمل و نیروی انسانی برای نصب به حداقل می‌رسد و هزینه‌ های اضافی مربوط نصب تاسیسات کاهش می‌یابد.

عایق صدا و ضد رطوبت

تخلخل بالا، خاصیت عایق صدا را برای این بلوک ‌ها تضمین می‌کند و منافذ ماکرو داخل بلوک ‌های هبلکس مانع جذب آب می‌شود.

آجر هبلکس چیست؟

استفاده از آجر هبلکس به جای آجر رسی یا سفالی انتخاب بسیاری از مهندسان است. تفاوت آجر رسی با آجر هبلکس چیست؟ در جدول زیر به این سوال پاسخ می‌دهیم:

تفاوت آجر رسی با آجر هبلکس چیست؟

دیوار هبلکس چیست؟

مصالح متفاوتی برای ساخت دیوار وجود دارد. در بخش قبلی، برتری دیوار هبلکس را نسبت به دیوار آجری بررسی کردیم. در جدول زیر، مزیت دیوار هبلکس را نسبت به دیوار با بلوک سیمانی مرور خواهیم کرد:

تفاوت دیوار با بلوک سیمانی و دیوار هبلکس چیست؟

در جدول زیر دیوار سیمانی با دیوار هبلکس مقایسه شده است:

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

برچسب‌ها سوئد مصالح ساختمانی رپرتاژ آگهی لهستان ایران صنعت ساختمان سازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوئد مصالح ساختمانی رپرتاژ آگهی سوئد مصالح ساختمانی رپرتاژ آگهی لهستان ایران صنعت ساختمان سازی ی تولید بلوک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۵۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثانیه شمار اخطار اصلاح آگهی های مسکن دیوار و شیپور روشن شد!

تین نیوز

طی روزهای اخیر مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از انسداد بخش املاک سکوهای دیوار و شیپور تا هفته آینده در صورت عدم فراهم آوردن احراز هویت مالک و کد پستی ملک خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، روز گذشته ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از حذف آگهی های مسکن دو پلتفرم دیوار و شیپور خبر داد و اعلام کرد بعضاً دلالان و سوداگران از این بستر استفاده کرده و املاکی را که اصلاً وجود خارجی ندارند را در این سکوها آگهی می کنند.

در همین راستا فرشید ایلاتی کارشناس مسکن گفت: عده ای دلالان و سودجویان در این پلتفرم ها اقدام به انتشار آگهی های جعلی مسکن می کردند که این روند موجب به صورت گسترده و با هماهنگی دلالان برای قیمت سازی انجام می شود؛ زین پس اگر املاکی می خواهد در این پلتفرم های خانه یاب تبلیغ شود ابتدا باید در سامانه املاک و اسکان باشد تا مشخصات و هویت مالک تأیید شود.

این کارشناس مسکن در ادامه تاکید کرد: از اردیبهشت ماه سال گذشته که سامانه املاک و اسکان به طور جدی روی کار آمد و دستورالعمل ثبت آگهی به متولیان املاکی ها و پلتفرم ها ارسال شد اما نسبت به این قوانین توجهی نداشتند و هم اکنون پس از یک سال بنا شد، دو پلتفرم دیوار و شیپور مسدود شود تا روند آگهی های خود را اصلاح و مجدد به فعالیت ادامه دهند.

وی گفت: سکوهای آگهی مسکن این دو پلتفرم تا هفته آینده با مجوز شورای امنیت و دستگاه های امنیتی از دسترس خارج می شوند.

آگهی های مسکن در دو پلتفرم شیپور و دیوار حذف می شود؟

ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به انتشار آگهی املاک در سکوهای دیوار و شیپور، اظهار کرد: بعضاً دلالان و سوداگران از این بستر استفاده کرده و املاکی را که اصلاً وجود خارجی ندارند را در این سکوها آگهی می کنند.

وی با بیان این که این کار به صورت گسترده و با هماهنگی دلالان برای قیمت سازی انجام می شود، افزود: با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود.

وی با تاکید بر این که املاکی که قرار است آگهی شود باید در سامانه املاک و اسکان باشند، تاکید کرد: اگر این سکوها تا هفته آینده این بخش وب سرویس را انجام ندهند، بخش املاک آنها با مجوز شورای امنیت و دستگاه های امنیتی مسدود خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • (عکس) واکنش معنادار دروازه‌بان آلومینیوم به شکست پرسپولیس
  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم
  • ثانیه شمار اخطار اصلاح آگهی های مسکن دیوار و شیپور روشن شد!
  • موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی
  • ساخت بلوک بتنی سبک ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎده ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺎﻧبی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻼﻣﯿﻦ
  • تصاویر تازه از پرواز موشک‌های ایران بر فراز فلسطین اشغالی