Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیری خراسانی روز یکشنبه در مجمع سالیانه و عمومی هیئت‌های ورزش‌های روستایی و عشایری و بازی‌های محلی استان با اشاره به اینکه کمبود اعتبار، موضوع اصلی هیات‌های ورزشی است، گفت: دی ماه سال ۱۳۹۹وقتی ریاست فدراسیون را بر عهده گرفتم، بودجه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود که با پیگیری‌های انجام گرفته در سال ۱۴۰۰ این مهم به رقم سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید که از این میزان ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تخصیص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه این فدراسیون ساختمان قدیمی دارد که اغلب بودجه نیز به هزینه‌های جاری و نگهداری این مکان صرف می‌شود، افزود: با پیگیری‌ها و بواسطه تبصره ۱۴ مجلس شورای اسلامی بودجه این فدراسیون به ۱۵ میلیارد تومان افزایش یافت که رشد حدود ۹ و نیم برابری دارد و این اتفاق مهمی محسوب می‌شود.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی بااشاره به اینکه با توجه به پتانسیل‌های حوزه ورزش همگانی در قالب سلامتی و تندرستی و چه در قالب ورزش قهرمانی و حرفه‌ای هر استانی به طور مثال بودجه ۳۰ میلیارد تومانی نیز کفاف نخواهد داد، ادامه داد: این فدراسیون با بودجه کنونی نمی‌تواند به تمام برنامه‌های ترسیم شده خود برسد و از طرفی طبق ماده ۹۴ برنامه ششم توسعه طی امسال ۲۷ صدم درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده بر اساس بند الف آن توزیع استانی را در بر می‌گیرد به ادارات کل توزیع می‌شود.

او با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد اعتباراتی تخصیصی از سوی وزارتخانه از قبل ابلاغیه آن، صادر شده است، افزود: خوشبختانه با بودجه کنونی مطمئن هستیم در مجمع عمومی که در سال آینده برگزار خواهد شد کمک حداقل ۱۰ برابری به استان‌ها انجام خواهد گرفت.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی با بیان اینکه تعداد زیادی از هیات‌های ورزشی پتانسیل درآمدزایی دارند، ادامه داد: اما شرایط این فدراسیون متفاوت بوده و حاکمیتی است و از طرفی توزیع اعتبارات سخت‌تر از قبل شده است و بر این مبنا باید به دنبال طراحی روش‌های جدید برای جذب و کسب سرمایه رفت.

او با بیان اینکه در زمان حاضر به این فدراسیون تکلیف شده است که در سال ۱۴۰۱، باید ۶۰۰ میلیون تومان درآمدزایی داشته باشد، افزود: بر این مبنا هیئت‌های استانی و شهرستانی نیز به سمت جذب سرمایه حرکت کنند و حتی کار‌های به ظاهر کوچک در عملکرد اعلام شود.

امیرخراسانی بابیان اینکه یکی از معضلاتی که تکلیف آن در وزارتخانه مشخص نمی‌شود نام ورزش روستایی بومی و محلی است، گفت: اگر قرار است این فدراسیون نیز همانند رشته‌های دیگر ورزشی دیده شده پس اعتبار داده شود و اگر غیر این است، از دیگر فدراسیون تخصصی دیگری درخواست شود که در مناطق روستایی چه کاری انجام داده اند.

او با اشاره به اینکه در وزارت کشورقرارگاه محرومیت زدایی و توسعه و آبادانی در روستا‌ها شکل گرفته است، افزود: این فدراسیون با تفاهم نامه‌ای که این قرارگاه منعقد کرده امیدواریم اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

این مسئول با بیان اینکه امسال برای ارزیابی هیات‌های استانی فرم و شاخص‌های مشخص تری ارسال شده است، ادامه داد: ورزش روستایی یعنی توسعه ورزش‌های کلاسیک در مناطق روستایی و عشایری و به دنبال آن ورزش‌های سنتی، بازی‌های بومی و محلی مد نظر است.

او با بیان اینکه متأسفانه در برخی موارد، ورزش‌های سنتی را ورزش‌های روستایی عنوان می‌کنند، گفت: هرچند زادگاه اغلب ورزش‌های سنتی در روستا‌ها بوده، ولی به این معنی نیست که ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی باید در روستا‌ها باشد بلکه در شهر‌ها نیز باید گسترش یابد و برای نسل کنونی لذت بخش باشد.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی افزود: در حال حاضر کشور‌های دیگر لیگ برتر باز‌های بومی و محلی را برگزار می‌کنند، که چنین چیزی در کشورمان نمود ندارد، این در حالی است که رهبری به ترویج و احیای بازی‌های بومی و محلی تأکید ویژه‌ای دارند.

او با اشاره به اینکه قویترین مردان روستایی و عشایری کشور در هفته تربیت بدنی طی امسال به میزبانی استان البرز برگزار خواهد شد، افزود: بحث چوب کشی در سطح لیگ در حال برگزاری است که هفته آخر شهریور ۲ مدرس خارجی دعوت خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ورزش و جوانان ورزش های بومی و محلی ورزش روستایی و بازی های بومی بازی های بومی و محلی ورزش های سنتی میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۵۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی

انتخابات فدراسیون ژیمناستیک قرار است با اساسنامه ارسالی به فدراسیون جهانی برگزار شود اما با این وجود باز هم ابهاماتی وجود دارد.

به گزارش تابناک ورزشی، انتخابات فدراسیون ژیمناستیک که حدود سه سال (۳۴ ماه) است که بدون رییس اداره شده و بلاتکلیف است، قرار است ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ و با همان کاندیداهای ثبت نام شده در دوره قبل انجام شود.

زهرا اینچه درگاهی، حبیب نوظهوری و عابد حقدادی کاندیداهای حاضر در این مجمع انتخاباتی خواهند بود.

ایسنا در مورد این انتخابات پر حرف و حدیث نوشته است؛ موضوع مهم در انتخابات این فدراسیون استفاده از اساسنامه‌ای است که در سال ۱۳۹۶ به تصویب فدراسیون جهانی رسیده است. در اساسنامه ترجمه شده توسط فدراسیون ژیمناستیک که ممهور به مهر مترجم رسمی قوه قضاییه است تفاوت‌هایی با اساسنامه مصوب فدراسیون های آماتوری ورزش کشور که به تصویت هیات دولت رسیده است، مشاهده می‌شود.

در اساسنامه به تصویب رسیده و ارسالی به فدراسیون جهانی، مدیران عامل باشگاه های شرکت کننده در بالاترین سطح مسابقات باشگاهی مردان کشور، مدیر عامل پنج باشگاه برتر بالاترین سطح مسابقات باشگاهی زنان کشور، نمایندگان فدراسیون ورزش دانش آموزی، دانشگاهی، کارگری و نیروهای مسلح بدون حق رای مجاز، رییس سازمان ورزش شهرداری اضافه شده است.

همچنین تعداد ورزشکاران به ۳ مرد و ۳ زن، تعداد مربیان و داوران به یک زن و یک مرد، افزایش پیدا کرده است. همچنین یک نفر از اتباع ایرانی حاضر در مجامع مدیریتی بین المللی ژیمناستیک به اعضاء مجمع اضافه شده و در پایان ۳ کارشناس خبره که به پیشنهاد هیات رییسه و تایید رییس مجمع انتخاب می شوند – که حداقل یکی از آنها باید از زنان باشد- به اعضاء مجمع اضافه شده است.

اینها بخشی از تفاوت‌های این دو اساسنامه است اما جدا از تفاوت هایی که در این دو اساسنامه وجود دارد شنیده شده تاکنون حتی برای انتخابات پیش رو طبق اساسنامه اختصاصی فدراسیون ژیمناستیک عمل نشده است.

به طور مثال طبق بند ۵ ماده ۱۶ این اساسنامه، تنها رؤسای هیأت‌های استانی حق رأی در مجمع فدراسیون را دارند اما برای ۷ سرپرست هیأت استانی که همگی به تازگی توسط مسئول و سرپرست فعلی فدراسیون منصوب شده‌اند دعوتنامه حضور در مجمع ارسال شده است.

همچنین برخی دیگر از هیات‌ها که حتی سرپرست هم ندارند در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

طبق تبصره ۴ ماده ۱۶ این اساسنامه، باشگاهای برتر حاضر در آخرین مسابقات لیگ کشور عضو مجمع هستند اما هیچ یک از این باشگاها که در سال ۱۴۰۲ در لیگ‌های هنری، ترامپولین، آکروژیم و لیگ ریتمیک ۱۴۰۱ به عنوان آخرین رویداد حضور داشته و حائز رتبه‌های برتر شده‌اند به مجمع دعوت نشده‌اند، اما باشگاه‌های حاضر در سال‌های ۱۴۰۰ (۱۲ رای) و بعضی باشگاه‌های فاقد مجوز و رتبه در مسابقات لیگ‌های کشور دعوت شده‌اند.

با این شرایط بنظر می‌رسد وزارت ورزش و معاون قهرمانی آن باید پیش از برگزاری مجمع به این مسائل رسیدگی کنند تا با شکایت احتمالی برخی کاندیداها، دوباره انتخابات فدراسیون ژیمناستیک لغو نشود.

دیگر خبرها

  • خوش‌آمد پورموسوی به ملوان و امیدواری به پیروزی
  • فردا بازی سختی برای بازیکنان است/ علی عدنان انضباط نداشت
  • رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است