Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت جهاد کشاورزی اقدام به تدوین سند خودکفایی قند و شکر با تاکید بر کشت پاییزه و افزایش بهره‌وری در این بخش کرده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در سیاست‌های ابلاغی امام خامنه ای  رهبر فرزانه انقلاب  به خودکفایی در تولید کالاهای اساسی در کشور اشاره شده است؛ یکی از اقداماتی که دولت سیزدهم در راستای این سیاست های بالادستی انجام داده اصلاح قیمت چغندر قند با هدف حمایت از تولید تحقق خوداتکایی در تولید شکر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میانگین افزایش قیمت خرید تضمینی چغندر قند در سال‌های گذشته کمتر از 20 درصد بود اما در سال 1401-1400 قیمت خرید تضمینی چغندر با افزایش 37 درصدی نسبت به سال گذشته، 1700 تومان برای هر کیلوگرم تعیین شد.

علاوه بر این در راستای کاهش هزینه‌‏های چغندر کاران، مقرر گردید به ترتیب 300 و 400 تومان در هر کیلوگرم برای کشت‌های پاییزه و بهاره چغندر به عنوان کمک هزینه حمل به قیمت خرید تضمینی اضافه شود, یعنی به عبارتی کمک هزینه حمل چغندر در کشت‌های پاییزه و بهاره به طور میانگین نسبت به سال زراعی گذشته افزایش 40 درصدی دارد.

تدوین سند خودکفایی قند و شکر

با توجه به سرانه مصرف شکر در کشور  که حدود 30 کیلوگرم  برای هر نفر  در سال است، میزان نیاز به شکر سالانه معادل 2.5 تا 3.5 میلیون تن برآورد می‌شود.

بر اساس آمارها در سال 1399 میزان تولید شکر 1 میلیون 600 هزار تن و واردات آن 1 میلیون تن بوده است. باتوجه به اینکه، بررسی ظرفیت‌های طبیعی کشور نشان دهنده آن است که امکان خودکفایی قند و شکر در کشور وجود دارد، وزارت جهاد کشاورزی اقدام به تدوین سند خودکفایی قند و شکر با تاکید بر کشت پاییزه و افزایش بهره‌وری در این بخش کرده است.

با اجرای این طرح ضمن خودکفایی در تأمین شکر، در هر هکتار به اندازه سه برابر شکر علوفه به دست می‌آید که موجب رونق تولید شیر و گوشت کشور خواهد شد.

هدایت کشاورزان جهت عقد قرارداد با کارخانجات قند جهت کشت چغندر در قالب قرارداد و جلوگیری از کشت آزاد آن از جمله اقدامات در این راستا است.

قیمت خرده‌فروشی هر کیلو شکر فله 20هزار تومان تعیین شدشکر هست، مدیریت نیست/ فروش شکر 18هزارتومانی به‌قیمت 25هزار تومان160 هزار تن برنج و شکر با قیمت مصوب توزیع می‌شودقیمت شکر 18 هزار تومان درب کارخانه تعیین شد

 سال 1403 در تولید شکر خودکفا می شویم

پیمان حصادی مجری طرح گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی نیز از افزایش 60 درصدی قیمت تضمینی چغندرقند نسبت به سال گذشته خبر داده است.

وی همچنین با بیان اینکه عقب ماندگی طرح خودکفایی شکر طی سه سال آینده جبران می‌شود، اظهار داشت: با احداث کارخانه در جنوب، سال 1403 خودکفایی در تولید شکر محقق می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی کالاهای اساسی تولید شکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۵۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه امروز 8 اردیبهشت 1403

به گزارش صدای ایران، امروز شنبه 8 اردیبهشت 1403 قیمت طلا به شرح زیر است:

قیمت اونس طلا امروز
هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۳۸ (دو هزار و سیصد و سی و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۱۲ درصدی داشته است.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز
قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۴۹۹،۷۰۰ (سه میلیون و چهارصد و نود و نه هزار و هفتصد) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۹۹ درصدی داشته است.


قیمت مثقال طلا ۱۸ عیار امروز
همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۹۸ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۱۵،۱۶۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و یکصد و شصت هزار) تومان معامله شد.


قیمت سکه امامی امروز
قیمت سکه امامی به ۴۱،۹۰۰،۰۰۰ (چهل و یک میلیون و نهصد هزار) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۶ درصدی داشته است.


قیمت نیم سکه امروز
نیم سکه، امروز به ۲۴،۸۰۰،۰۰۰ (بیست و چهار میلیون و هشتصد هزار) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، بدون تغییر است.

قیمت ربع سکه امروز
ربع سکه در بازار داخلی هم ۱۴،۹۰۰،۰۰۰ (چهارده میلیون و نهصد هزار) تومان قیمت خورد.

آخرین نرخ سکه گرمی
همچنین هر سکه گرمی با کاهش ۱.۴۹ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۶،۷۰۰،۰۰۰ (شش میلیون و هفتصد هزار) تومان معامله شد.

دیگر خبرها

  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • قیمت دلار امروز 8 اردیبهشت 1403
  • قیمت طلا و سکه امروز 8 اردیبهشت 1403
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول