Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:08:49 GMT

بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۵۶۹۳

بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

صالح آباد- سرپرست فرمانداری صالح آباد گفت: ۲۱ طرح عمرانی با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار همزمان با هفته دولت در این شهرستان افتتاح خواهد شد.

محمد علیمردانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افتتاح ایستگاه هواشناسی و یک تالار پذیرایی و مجموعه ورزشهای آبی در شهر صالح آباد و بهره برداری از مرکز جامع سلامت روستای اسماعیل آباد در مرکز دهستان صالح آباد از جمله مهمترین طرح های قابل افتتاح هفته دولت در این شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بهره برداری از ۲۵ واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و طرح های آبرسانی و هادی روستایی از دیگر طرحهای هفته دولت است همچنین در این هفته عملیات ساخت یک زمین ورزشی چمن مصنوعی و ساختمان بهزیستی شهرستان نیز آغاز خواهد شد.

تربت‌حیدریه- مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه با یادآوری نهضت مدرسه سازی به عنوان یکی از شاخصه‌های مهم برنامه دولت سیزدهم گفت: با اختصاص ۲۳۷ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال اعتبار طی کمتر از یک سال اخیر توسعه و تجهیز مدارس این شهرستان شتاب گرفت.

حجت صالحی امروز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صرف نظر از مدارسی که طی یک سال اخیر در تربت حیدریه تجهیز یا تعمیر شد عملیات اجرایی ۶ مدرسه جدید در نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان آغاز یا پایان یافت. 

وی اشاره ای به میزان اعتبارات جدید نکرد اما ادامه داد: طی یک سال اخیر اقدامات عمرانی دیگری نیز در حوزه توسعه و تجهیز مدارس تربت حیدریه صورت گرفته است که از آن جمله می توان به ساخت ۲ فضای چمن مصنوعی، چهار سرویس بهداشتی روستایی، استانداردسازی سیستم گرمایشی ۳۶ مدرسه و ساخت ۲۳ سرویس بهداشتی در مدارس شهری اشاره کرد.

صالحی گفت: باوجود تلاش های صورت گرفته هنوز آموزش و پرورش تربت حیدریه با کمبود مدرسه مواجه است به طوری که برای سال تحصیلی جدید ۳۰ تا ۳۵ کلاس کمبود خواهیم داشت ضمن این که ۱۱ مدرسه این شهرستان نیازمند مقاوم و بهسازی است.

گناباد- فرماندار گناباد گفت: بررسی ریشه ای و رفع مسایل و مشکلات جوانان این شهرستان نیازمند تدوین سند راهبردی و توسعه و داشتن چشم انداز برای اجرای موثر برنامه هاست.

به گزارش ایرنا رضا نصیری روز یکشنبه در نخستین جلسه شورای ورزش و جوانان گناباد افزود: باید با تدوین سند توسعه و راهبردی متناسب با ظرفیتهای موجود و بررسی ریشه ای مسایل و مشکلات جوانان و متناسب با ظرفیتهای منطقه در زمینه های توسعه کمی و کیفی ورزش قهرمانی و همگانی و سایر مسایل این قشر در سالهای آینده و از جمله سه سال باقی مانده دولت سیزدهم برنامه ریزی هدفمند داشت.

وی ضمن تاکید بر لزوم تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان گناباد گفت: در این ستاد باید مسایل و تنگناهای این قشر را با حضور مسوولان و صاحبنظران و  دست اندرکاران ذیربط حوزه ها و بخشهای بانکی، فرهنگ و هنر، مهارت آموزی، کارآفرینی، ازدواج، تشکیل خانواده ، سواد رسانه و آسیبهای اجتماعی به صورت ریشه ای بررسی و راهکارهای مقتضی برای رفع آنها اتخاذ کرد.

مشهد- دکتر محسن مرادی رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در نخستین نشست کمیته استانی دومین جشنواره شعر مولود کعبه گفت: با توجه به برگزاری موفق نخستین جشنواره شعر مولود کعبه در سال گذشته و حضور قابل توجه دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و نیز تاکید دکتر محمد مهدی طهرانچی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، دومین جشنواره به صورت بین المللی برگزار می‌شود.

دبیر استانی جشنواره شعر ملی مولود کعبه نیز در این نشست گفت: آشنایی بیشتر دانشگاهیان با سیره و معارف امام علی (ع)، ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) در زبان و ادبیات فارسی و تولید آثار فاخر ادبی در موضوع مکتب اهل بیت از اهداف این جشنواره است.

حجت الاسلام رضا عباس پور افزود: احکام اعضای ستاد استانی دومین جشنواره صادر و اهداف آن ترسیم و قالب‌های شعری جشنواره نیز مشخص شده و جوایز جشنواره و شرایط شرکت در جشنواره نیز تعیین شده است و به زودی در فراخوانی نحوه ارسال آثار جشنواره اطلاع رسانی می‌شود.

وی ادامه داد: زمان برگزاری جشنواره نیز ۱۶ بهمن همزمان با سالروز ولادت حضرت علی (ع) خواهد بود.

برچسب‌ها مدارس مشهد دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه محمدمهدی طهرانچی گناباد صالح آباد مدرسه سازی دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس مشهد دانشگاه آزاد اسلامی مدارس مشهد دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه محمدمهدی طهرانچی گناباد صالح آباد مدرسه سازی دولت سیزدهم دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه صالح آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز شنبه اولین محفل شعر ارادت رضوی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی در شهرستان هویزه با اجرای زیارت خاصه امام رضا (ع) توسط خادمان بنیاد امام رضا (ع) مستقر در استان خوزستان آغاز شد.

در این مراسم شعرخوانی توسط علی ختروشی، سید امین موسوی، زکی سواری، محمد جواد ساعدی منش، علیرضا کوتی و علی سواری اجرا شد.

از سال گذشته جشنواره شعر عربی صرفاً محدود به یک اختتامیه نیست و با تدبیری که صورت گرفت در چندین شهرستان خوزستان برگزار می‌شود.

امسال نیز در ۶ شهرستان برنامه‌هایی تحت عنوان شب شعرهای رضوی برگزار می‌شود که به اختتامیه جشنواره بین‌المللی شهید رضوی منتهی می‌شوند.

کد خبر 6089943

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • تحقق ۱۲۹ مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی
  • (تصاویر) احیای سنت گلاب گیری حرم رضوی در باغ دولت‌آباد یزد
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد
  • احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی