Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد راستینه سسخنگوی کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به نشست امروز این کمیسیون، گفت:‌ در جلسه امروز، ادامه رسیدگی به لایحه نظام جامع باشگاهداری در دستورکار اعضای کمیسیون قرار داشت که مواد 4 تا 7 این لایحه در این جلسه به تصویب رسید. 

وی افزود: در ماده 4، وظایف و ارکان در نظام جامع باشگاهداری در بخش سوم که مربوط به اتحادیه باشگاهی است، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت، اتحادیه‌های باشگاه‌ها در دو بخش عمومی و حرفه‌ای مورد تصویب قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: مهم‌ترین وظایف اتحادیه‌‌های باشگاهی براساس مصوبه اعضای کمیسیون فرهنگی ساماندهی امور باشگاه‌های ورزشی از نظر حقوقی، فرهنگی و نظام آمار و اطلاعات و سازوکارهای نظارتی، برنامه‌ریزی و پیگیری مطالبات صنفی اعضا در چارچوب ضوابط و مقررات، مشارکت در فرآیند صدور پروانه باشگاه، نظارت صنفی بر عملکرد باشگاه‌های ورزشی و ارائه گزارش‌های موضوعی به وزارتخانه و ارائه خدمات فنی و تخصصی با مشارکت فدراسیون‌ها و تشکیل کمیته‌های تخصصی ورزشکاران، مربیان، هواداران به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی عملکرد باشگاه‌ها تعیین شد.

راستینه خاطرنشان کرد:‌ همچنین در ماده 5 این لایحه مصوب شد که هر باشگاه حرفه‌ای مکلف است حداقل در دو محور تیم‌داری کند و چهار محور برای فعالیت‌های باشگاه‌های حرفه‌ای در نظر گرفته شد.

وی افزود: براساس این مصوبه، باشگاه‌های حرفه‌ای یا باید در یک ورزش سنتی مدال‌آور و واجد ارزش و یا در یک ورزش پایه و پرمدال و رسانه‌ای و یا در یک رشته ورزشی بانوان و یا در یک رشته‌ای که تیم‌داری می‌کند در رده سنی پایه نیز فعالیت داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت:‌ همچنین براساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد که باشگاه‌ها براساس مفاد اجرایی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به تأسی از مصوبه اولویت‌ها و اقدامات اساسی حوزه فرهنگی ورزش کشور، نظام‌نامه فرهنگی کشور را که در جلسه 781 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده، کلیه اقدامات فرهنگی خود را اجرایی کنند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس لایحه نظام جامع باشگاهداری کمیسیون فرهنگی باشگاه ها حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۵۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اعتبارات فرهنگی گفت: بر اساس شاخص‌های موجود، باید طی پنج سال حداقل ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی کشور اضافه شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد بودجه فرهنگی اظهار داشت: براساس تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، یک درصد از کل اعتبارات شرکت‌های دولتی و بانک‌ها باید در حوزه فرهنگ و هنر و دین هزینه شود؛ پیش‌تر مشخص نبود که یک درصد از هزینه نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی که حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان یا ۲۵ همت است، کجا هزینه می‌شود؛ لذا این را در اختیار سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی قرار دادیم و دیوان محاسبات را موظف به نظارت بر این دستگاه‌ها کردیم.

وی افزود: بر اساس شاخص‌های موجود، باید طی پنج سال حداقل ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی کشور اضافه شود. این افزایش اعتبار ممکن است بودجه فرهنگی را به شاخص سه درصد و حتی بیشتر، از بودجه عمومی کشور برساند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: همه مشکلات، ناشی از کمبود بودجه نیست، بلکه در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، موازی‌کاری‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌ها دچار مشکل هستیم. هزینه‌کرد برخی دستگاه‌های فرهنگی، خصوصاً در شاخص‌های فرهنگی خارج از کشور که هزینه‌های بسیار زیادی در پی دارد، تأثیرات مثبتی ندارد و حتماً باید یک سازماندهی مجدد در برخی از دستگاه‌های فرهنگی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر جلوی موازی‌کاری گرفته شود و هرکس در زمینه خاص خودش کار کند، قطعاً می‌توانیم یک بخش مهمی از اسراف‌های هزینه‌کرد بودجه را مدیریت کنیم.

دیگر خبرها

  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • جدول منابع و مصارف «حوزه انرژی» به تصویب رسید
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد