Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازرگان صبح امروز یکشنبه در مجمع سالیانه و عمومی هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان زنجان، گفت: ۹۷۰ روستای دارای سکنه در زنجان وجود که ۴۳ درصد از جمعیت استان را در بر می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه امکانات روستا‌ها در مقایسه با شهر ناچیز است، افزود: متاسفانه ناهنجاری‌های اجتماعی همانند اعتیاد جوانان روستایی را گرفتار کرده و بر این اساس حوزه ورزش و سلامت در روستا‌ها باید بیش از گذشته فعالیت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه روستائیان قشر مظلوم، قانع و بامحبت جامعه هستند، ادامه داد: می‌طلبد نگاه ویژه‌ای به روستا‌ها داشته باشیم، بنابراین از ظرفیت‌های حوزه ورزش باید برنامه‌هایی برای گروه‌های هدف داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه متأسفانه در ترکیب تیم‌های اعزامی به مسابقات کشوری و یا جهانی از نوجوانان و جوانان روستایی آنگونه که باید و شاید استفاده نمی‌شود، گفت: متولیان حوزه ورزش استان باید این بستر را برای علاقمندان به ورزش روستایی فراهم کنند و به نوعی می‌توان گفت استعداد‌هایی مورد غفلت واقع شده است.

بازرگان با بیان اینکه استان زنجان بیش از ۶۰ پروژه نیمه‌تمام در حوزه ورزش دارد، افزود: برای اتمام این پروژه‌ها بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است، از این رو دیگر نباید انتظار ایجاد پروژه جدید داشت.

او  ادامه داد: استعداد‌ها و توانمندی‌هایی در روستا‌ها وجود دارد و همین امر موجب شده است رسالت در حوزه روستایی سنگین‌تر شود، به همین خاطر باید برای دیده شدن استعداد جوانان روستایی تلاش کنیم.

بازرگان با اشاره به گستردگی قومیت و فرهنگ‌های مختلف ایرانی، این مسئله را یک فرصت عنوان کرد و گفت: باید به دنبال احیای فرهنگ گذشته بوده، ظرفیت‌ها را شناسایی و برنامه‌های متناسب با آن منطقه و روستا به درستی پایش و اجرا کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه در فضای روستا‌ها می‌توان این فرهنگ اصیل را زنده نگهداشت و به عبارتی آن را احیاءکرد، افزود: برگزاری جشنواره‌ها در روستا، کار بسیار ارزشمندی است که نسل جوان و جدید این مملکت را با سنت‌ها و ورزش‌های بومی و محلی آشنا می‌کند.

او با تأکید بر اینکه نباید احیای ورزش‌های بومی و محلی به فراموشی سپرده شود، گفت: هیئت‌های بومی و محلی استان باید بیش از پیش پای کار باشند چراکه بخش بزرگی از جمعیت استان در روستا‌ها واقع شده و توجه به این امر مهم ضروری است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان ادامه داد: جامعه در وضعیتی قرار دارد که همانند گذشته نمی‌توان شاهد اعتبارات خوب بود، از این‌رو باید استفاده از ظرفیت خیرین مورد توجه باشد و این مهم در روستا‌ها به کار گرفته شود.

به گفته این مسئول، برگزاری مسابقات و جشنواره مشترک با قومیت‌های پراکنده با ریشه واحد در سطح کشوری می‌تواند به توسعه این بخش کمک فراوانی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ورزش های محلی ورزش و جوانان ورزشکاران زنجانی بومی و محلی استان زنجان روستا ها حوزه ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۵۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان  از تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان شهرستان نهبندان خبرداد.
عباس سارانی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان ۴۰۰ میلیارد ریال است، گفت: این طرح پیشرفت ۵۴ درصدی داشته و تاکنون ۱۰۸ میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.
وی، با اشاره به در دست اجرا بودن ۵ طرح تغذیه مصنوعی در نواحی مرزی استان شامل بندان و چاهداشی نهبندان، آهنگران زیرکوه، گزیک درمیان و مشوکی سربیشه، افزود: برای تکمیل این طرح‌ها ۴هزار و۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور تخصیص یافته است.

دیگر خبرها

  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان