Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای حیدری ۳۰ مردادماه در نشست شورای سیاستگذاری امور مساجد چهارمحال و بختیاری با حضور نماینده ولی‌فقیه با اشاره به نقش بی‌دلیل مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و نیز سازماندهی، بصیرت‌افزایی و انسجام‌بخش بودن مساجد در جریان دفاع مقدس، گفت: مساجد محل تربیت رزمندگان اسلام بوده و شهدای عزیزمان همگی از بچه‌های مسجد بودند؛ امنیت محلات در شهر‌ها و روستا‌ها نیز به برکت مساجد و ارکان آن نظیر بسیج، تحقق می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار چهارمحال و بختیاری با ذکر اینکه مساجد در مصونیت‌بخشی به مردم و تامین سلامت نیز نقش‌آفرین هستند، ادامه داد: شاهد بودیم که محلات مسجدمحور با اعتماد مردمی در مقابله با کرونا بسیار موفق بودند؛ نقش مساجد در ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی نیز حائز اهمیت است و مردم نیز نسبت به مسجد خوشبین هستند و اعتماد می‌کنند.

بیشتر بخوانید

مقدمات طرح مسجد تراز اسلامی در چهارمحال‌ و بختیاری فراهم است

وی بیان کرد: در کشور سودان پنج میلیون حافظ قرآن کریم وجود دارد و کمترین جرائم و پرونده‌های دادگستری جهان اسلام مربوط به این کشور است؛ با توجه به مطالبه رهبر معظم انقلاب در مورد تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن و نیز نقش مساجد در این راستا، اهمیت کار آشکار می‌شود. 

حیدری با تأکید بر اینکه دشمن این نقاط قوت فرهنگی و مذهبی ما را نشانه گرفته است، افزود: دشمن کار و هزینه فراوانی متقبل می‌شود تا مساجد خلوت شوند و کار‌ها از محوریت مسجد خارج شوند. 

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به کارکرد مسجد در ایجاد انسجام و وحدت، گفت: می‌طلبد متولیان مسجد اعم از اوقاف، امور مساجد، ستاد اقامه نماز و دیگر نهاد‌ها در جهت ایجاد انسجام در کار‌ها تلاش کنند و هیئت‌امنا، بسیج و امام جماعت نیز به این انسجام و وحدت برسند.

حیدری تأکید کرد: تقویت مسجد باید مورد توجه قرار گیرد و ایفای نقش مسجد در گرو حضور و نقش‌آفرینی پررنگ ائمه جماعات است، پرچمداران مساجد امامان جماعت هستند و نباید بگذاریم مسجد به‌عنوان پایگاه و نقطه قوت نظام اسلامی تضعیف شود. نقش‌آفرینی مسجد و ارکان آن سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود. 

وی نقش مسجد در ترویج و تحقق جهاد تبیین را یادآور شد و بیان کرد: در این راستا، اولا‌ً وحدت رویه باید وجود داشته باشد و دیگر آنکه مسجد در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی نیز نقش بیافریند، مسجد از وجود نیرو‌های جوان و باذوق بهره‌مند است که می‌توانند در راستای تحقق این مهم کوشا باشند. 

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مسجد باید فضایی جذاب و در عین حال نظیف و پاکیزه داشته باشد، تصریح کرد: نقش مساجد در مناسبت‌ها و ایام مختلف و نیز برپایی نماز جماعت و برنامه‌های گوناگون بر همگان آشکار است و می‌طلبد این دست برنامه‌ها با یک برنامه‌ریزی خوب، سبب جذب مردم شوند. 

وی پویایی مساجد برای خلق درآمد پایدار را مهم ارزیابی کرد و توضیح داد: اگر یک درآمد پایدار برای مسجد وجود داشته باشد، شاهد نقش‌آفرینی بهتر این مکان مقدس خواهیم بود؛ همچنین کمک‌های خیران به مساجد باید بیش از پیش جذب شوند و متولیان مساجد در این راستا وظیفه دارند چرا که مشارکت خیران در ساخت و توسعه مساجد چشمگیر بوده است، مردم به مساجد اعتماد دارند و به‌صورت ویژه کمک می‌کنند که مصداق این موضوع را در کمک‌های مؤمنانه با محوریت مساجد و گروه‌های جهادی مشاهده کردیم. 

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی نیز وظیفه دارند که در طرح‌های مختلف از قبیل طرح تفصیلی شهرها، طرح هادی روستاها، ساخت محله‌های جدید، مسکن مهر، نهضت ملی مسکن، انبوه‌سازی و دیگر حوزه‌ها، احداث مساجد را در اولویت قرار دهند؛ همه در راستای رونق و ترویج و شکوفایی مساجد موظفند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محلات مسجد محور امور مساجد چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۵۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند

مسئول اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان گفت: درآمد پایدار برای موقوفات زنجان با اجرای طرح‌های موفق سرمایه‌گذاری ممکن است.

مهدی نیکویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: دو نمونه از طرح‌های موفق سرمایه‌گذاری و احیای موقوفات استان زنجان که توسط این اداره طراحی و با کمک ادارات اجرایی شهرستان‌ها به مرحله اجرا رسیده است، در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه ارائه شد.

وی با اشاره به طرح سرمایه‌گذاری عمرانی نهضت ملی مسکن در اراضی موقوفه قیدار نبی (ع) شهرستان خدابنده افزود: با الحاق ۲۰۰ هکتار از اراضی موقوفه به وسعت شهر قیدار ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی امکان‌پذیر می‌شود.

مسئول اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان گفت: با توافقات صورت گرفته با نسبت ۳۵ درصد سهم موقوفه و ۶۵ درصد سهم مسکن و شهرسازی، روند الحاق به‌زودی شروع شده است و پس از آن اقدامات اولیه ساخت‌وساز نهضت ملی مسکن در این زمین‌ها آغاز خواهد شد.

نیکویی ادامه داد: این طرح علاوه بر ایجاد رونق در صنعت ساختمان باعث تأمین مسکن ارزان برای جوانان و خانواده‌ها با سطح درآمد کم و متوسط شده و همچنین ارزش افزوده موقوفه نیز به صورت فوق‌العاده افزایش پیدا می‌کند و باعث درآمد پایدار برای موقوفه شده و حتی در کاهش رشد قیمت مسکن در این شهرستان نیز مؤثر است.

وی ادامه داد: طرح دوم ارائه شده در این نمایشگاه ساخت ۵۲ واحد مسکونی در شش بلوک در اراضی وقف شده توسط مرحوم عبدالرزاق شهر آببر شهرستان طارم است که در سالیان گذشته با مبلغ ناچیزی به اجاره کشت‌وزرع واگذار می‌شد.

مسئول اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان گفت: همچنین به زودی با واقع شدن در بافت شهر، متروکه مانده بود، با انتشار فراخوان عمومی موفق به جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی شدیم و با تأمین اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان از تیرماه ۱۴۰۰ ساخت‌وساز شروع شده است و اکنون با پیشرفت ۹۵ درصدی به یاری خدا در سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: دو واحد از ۵۲ واحد برای موقوفه اختصاص داده شده و ۵۰ واحد نیز به مردم واگذار خواهد شد، نگاه اوقاف در این طرح اختصاص این واحدها با کمترین سود و نزدیک به قیمت تمام شده به خانواده‌های طارمی است تا وقف توانسته باشد قدمی در تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد بردارد.

نیکویی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲، هشت طرح سرمایه‌گذاری با ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان تومان به برای تأیید نهایی به سازمان مرکزی ارسال کردیم که در صورت تصویب به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد و بیش از ۲۱ طرح شاخص با موضوع عمران، آبادانی و سرمایه‌گذاری در امامزادگان و بقاع متبرکه استان به ارزش نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از سه سال پیش تاکنون در حال پیگیری و نتیجه‌دهی است.

کد خبر 748735

دیگر خبرها

  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • جذب منابع پایدار با رویکرد حفظ و جذب مشتریان محقق می‌شود
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری