Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@13:59:28 GMT

واکنش نظارتی به روند اخیر کریپتو چگونه بود؟

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۵۹۹۳

واکنش نظارتی به روند اخیر کریپتو چگونه بود؟

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ وزرای دارایی G7 و روسای بانک مرکزی، در نشستی در آلمان در ماه می، جایی که بانک جهانی، صندوق بین‌المللی پول، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و هیئت ثبات مالی (FSB) به آنها پیوستند، بیانیه‌ای مبنی بر نیاز به سرعت بخشیدن به ابتکارات نظارتی جهانی در مورد ارزهای دیجیتال، صادر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این متن آمده است: «با توجه به آشفتگی اخیر در بازار دارایی‌های دیجیتال، G7 از هیئت ثبات مالی می‌خواهد، با هماهنگی نزدیک با قانون‌گذاران استاندارد بین‌المللی، توسعه و اجرای سریع مقررات منسجم و جامع صادرکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های رمزنگاری شده را با هدف نگهداری دارایی‌های رمزنگاری شده، از جمله استیبل کوین‌ها، با استانداردهای مشابه بقیه سیستم‌های مالی، پیش ببرد». 

FSB، نهاد بین‌المللی که بر سیستم مالی جهانی نظارت می‌کند، در فوریه یک جریان کاری برای بررسی مسائل نظارتی و نظارتی ایجاد شده توسط دارایی‌های کریپتو «بدون پشتوانه» مانند بیت‌کوین ایجاد کرد. این مکمل کار موجود FSB در مورد مسائل مطرح شده توسط استیبل کوین‌ها و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و سایر پلتفرم‌هایی است که دارایی‌های رمزنگاری شده بر روی آنها معامله می‌شود.

کمیته بازل، در مورد نظارت بانکی در ماه ژوئن دومین سند مشاوره‌ای را در ژوئن منتشر کرد که بانک‌ها چگونه باید با قرار گرفتن در معرض دارایی‌های رمزنگاری شده خود، با ارسال درخواست تا پایان سپتامبر، رفتار کنند. این کمیته خاطرنشان کرد که "تحولات اخیر اهمیت داشتن یک چارچوب احتیاطی حداقل جهانی را برای کاهش خطرات دارایی‌های رمزنگاری شده بیشتر برجسته کرده است". رئیس کمیته، پابلو هرناندز د کاس (Pablo Hernandez de Cos) که همچنین رئیس بانک اسپانیا نیز هست، در سخنرانی قبلی خود به یک شوخی معروف سه سال پیش اشاره کرد که دارایی‌های رمزنگاری شده را اینگونه توصیف می‌کرد: «هر چیزی که درباره پول نمی‌فهمید، همراه با هر کاری که انجام می‌دهید، در مورد کامپیوتر نمی‌فهمم». او گفت که درک بانک‌ها از دارایی‌های رمزنگاری شده از آن زمان به بعد عمیق‌تر شده است، اما با این وجود، «هیئت منصفه هنوز برای تعیین بهترین روش برای استفاده از وعده‌ها و مزایایی که اغلب به آنها اشاره می‌شود، در عین کاهش خطرات و حفظ ثبات مالی، آماده است». او گفت که رشد سریع این دارایی‌ها خطراتی را برای بانک‌ها و به طور کلی ثبات مالی ایجاد می‌کند که «رویکرد آینده‌نگر» برای تنظیم و نظارت بر آنها را می‌طلبد.

سارا پریچارد (Sarah Pritchard)، مدیر اجرایی بازارها در اداره رفتار مالی بریتانیا، در سخنرانی خود در کنفرانس سالانه CityUK در پایان ژوئن، بر فرصت‌های مرتبط با دارایی‌های رمزنگاری شده تمرکز کرد. اما او افزود که این مقام با دولت و دیگران کار می‌کند تا «به بررسی استانداردهای نظارتی برای مدیریت خطرات برای مصرف‌کنندگان بپردازد و در عین حال یکپارچگی بازار و رقابت در حمایت از دیجیتالی‌سازی خدمات مالی و بازارها را تقویت کند». همچنین ماه گذشته، نیکیل راثی (Nikhil Rathi)، مدیر اجرایی FCA، در سخنرانی در اداره بازارهای مالی هلند (AFM) در مورد خطرات تکیه بر هوش مصنوعی در بازار ارزهای دیجیتال هشدار داد . او گفت: «این باور که اجازه دادن به الگوریتمیا، برای کنترل عرضه و تقاضای کریپتو می‌تواند از نوسانات بازارهای تحت کنترل انسان‌های بی‌ثبات جلوگیری کند، اخیراً با اتفاق ترا لونا، به چالش کشیده شد. استیبل کوین این پروژه در نهایت چیزی غیر از این بود که در معرض نوسانات چشمگیری بود، همانطور که در مورد ارزهای دیجیتال دیگر دیده می‌شود».

همچنین چارلز رندال (Charles Randall)، رئیس FCA، در ماه می به یک گروه حضار حقوقی در دانشگاه کوئین مری در لندن، درباره پروژه این مرجع "برای وارد کردن رمزارزهای سوداگرانه به مقررات" گفت. با وجود افراد مشهوری مانند کیم کارداشیان و لری دیوید (Larry David) که مایل به گرفتن پول برای ترویج ارزهای دیجیتال سوداگرانه هستند، چگونه می‌توانیم اشتیاق مردم را برای انجام کاری که ممکن است، به زندگی مالی آنها آسیب جدی وارد کند، میار کنیم؟ او درخواست کرد. چالشی مانند رمزارز مستلزم یک همکاری خوب بین دولت، پارلمان و قانونگذاران است.

در ایالات متحده، جنت یلن وزیر خزانه داری در ماه می به کمیته امور بانکی، مسکن و شهرسازی سنا گفت که اگر چه دارایی‌های دیجیتال "ممکن است فرصت‌هایی برای ارتقای نوآوری و افزایش کارایی ارائه دهند" اما ممکن است، خطراتی را برای سیستم مالی ایجاد کنند و مقررات نظارتی را افزایش داده و هماهنگ کنند. توجه لازم است». طبق گزارش بلومبرگ، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در حال بررسی این موضوع است که آیا Terraform Labs، شرکت ثبت شده در سنگاپور که رمزارز ترا USD و لونا را ایجاد کرده است، قوانین ایالات متحده در مورد نحوه بازاریابی پروژه خود را نقض کرده است یا خیر؟

بخش اجرای SEC در ماه می، نام واحد سایبری خود را به واحد دارایی‌های کریپتو و سایبری تغییر داد و اندازه آن را تقریباً دو برابر کرد. گری جنسلر، رئیس SEC، گفت: «از آنجایی که سرمایه‌گذاران بیشتری به بازارهای رمزنگاری شده دسترسی پیدا می‌کنند، اختصاص منابع بیشتر برای محافظت از آن‌ها اهمیت فزاینده‌ای دارد. از زمان تأسیس آن در سال 2017، این واحد بیش از 80 اقدام اجرایی مربوط به پیشنهادها و پلتفرمیای دارایی‌های رمزنگاری شده تقلبی و ثبت نشده انجام داده است».

دو سال پیش، اتحادیه اروپا پیشنهادی را برای مقررات مربوط به بازار دارایی‌های کریپتو (MiCA) ارائه کرد که انتظار می‌رود، در پایان سال آینده اجرایی شود. این سازمان به اداره بازارهای اوراق بهادار و اروپا (ESMA) و سازمان بانکداری اروپا (EBA) اختیارات نظارتی بر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دارایی‌های رمزنگاری شده مانند تجارت، وام و نگهداری می‌دهد. ورنا راس (Verena Ross)، رئیس ESMA، در ژوئن نوشت: «اگر چه ارتباط بین دارایی‌های رمزنگاری شده و بازارهای مالی اصلی هنوز محدود است، تحولات سریع و ماهیت فرامرزی بازارهای دارایی‌های رمزنگاری شده، پتانسیل افزایش ریسک را برای اهداف ESMA در ثبات مالی، بازارهای منظم و حمایت از سرمایه‌گذاران افزایش می‌دهد». 

او افزود: «مشکلات اخیر با کاهش سریع ارزش برخی از ارزهای دیجیتال تنها خطرات و نیاز به پیشبرد سریع یک رژیم قانونی قوی در سراسر اتحادیه اروپا را تشدید کرده است. سقوط ترا، که ارزش خود را در عرض چند روز از بین برد، نباید ساده انگاشت. سرمایه‌گذاران اروپایی بیشتر و بیشتری برای سرمایه‌گذاری پس‌اندازهای مادام‌العمر خود به این بازار روی می‌آورند و ما باید از یک چارچوب نظارتی مناسب و نظارت مؤثر اطمینان حاصل کنیم. بنابراین، ما معتقدیم که بسته مالی دیجیتال کمیسیون اروپا، که شامل مقررات بازارهای دارایی‌های رمزنگاری شده (MiCA) است، یک گام رو به جلو است».

در بخش بعدی این مقاله به واکنش خود صنعت رمزارزها نسبت به روند اخیر و آینده کریپتو می‌پردازیم. برای خواندن بخش قبلی روی لینک مستقیم کلیک کنید.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر رمز ارز اخبار ارز دیجیتال اخبار مرتبط توقیف رمزارز برای جریمه های معوق ترافیکی ۱۴۰۱/۵/۲۷ افزایش ۶۰ درصدی کلاهبرداری ‌های صنعت کریپتو ۱۴۰۱/۵/۲۵ وزیر اقتصاد: فضای رمز ارزها موقعیت خوبی است / نهادهای مخالف رمزارزها حالا قانع به… ۱۴۰۱/۵/۲۵ مردم چقدر رمزارزها را می‌شناسند؟ ۱۴۰۱/۵/۲۵ بیت کوین در ۶ سال آینده به ۳۰۰ هزار دلار می رسد! ۱۴۰۱/۵/۲۴ خلاء قانونی، دلیل مخالفت بانک مرکزی با سرمایه گذاری در ارز دیجیتال / ماجرای ممنوعیت… ۱۴۰۱/۵/۲۱ آخرین ویدیو ها راهکار آمریکا برای کاهش هزینه انسولین ۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۱۶:۲۵ ونیز؛ شهری رویایی روی آب ۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۱۲:۲۶ باوجدان ترین کاسب ایران + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۱۱:۵۵ کتک کاری جواد عزتی و پژمان جمشیدی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۱۱:۱۴ صنعت دفاعی به عنوان یک صنعت پیشران سایر رشته های فنی و‌مهندسی را توسعه می‌دهد/صنعت دفاعی ایران در آینده نزدیک به مکمل اقتصاد کشور تبدیل خواهد شد ۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۱۰:۲۷ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۸:۳۰ یک میلیارد دلار ارز قابل حصول در انبارها رسوب شد! ۱۸:۳۰ واکنش نظارتی به روند اخیر کریپتو چگونه بود؟ ۱۷:۵۶ باور نمی کنید این رفتار چقدر مضر است + نشانه های مثبت گرایی سمی ۱۷:۵۱ صادرات پسته تقریبا به صفر رسید ۱۷:۳۴ جملاتی که می تواند همسر عصبانی را آرام کند ۱۷:۳۱ چرا بیت کوین هنوز به کف قیمتی خود نرسیده است؟ ۱۷:۱۵ واردات ماشین آلات معدنی کارکرده سیاست درستی است؟ ۱۶:۵۷ ادعای شوکه کننده یک محقق در مورد آیفون! ۱۶:۴۹ ۵۰ هزار میلیارد سرمایه شهرداری تهران مسدود شد ۱۶:۳۸ آزمون وکالت باید هر سه ماه و براساس نمره تراز برگزار شود / دیگر تاخیر ۵ساله در برگزاری آزمون صدور مجوز نخواهیم داشت! ۱۶:۲۵ راهکار آمریکا برای کاهش هزینه انسولین ۱۶:۲۲ راز سجده زیارت عاشورا و احکام آن ۱۶:۱۸ بوئینگ و ایرباس به ایران بازمی‌گردند؟/ شروط احیای قرارداد هواپیماهای برجامی ۱۶:۱۷ پرداخت وام ازدواج کدام زوجین تا هفته آینده انجام می شود؟ ۱۶:۱۰ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و ارز سی مرداد ماه / ادامه روند نزولی دلار و سکه ۱۶:۰۰ ممکن است مجبور شویم بین بد و بدتر، بد را انتخاب کنیم ۱۵:۵۹ سقوط آزاد قیمت پژو پارس ادامه دارد / کاهش ۵ میلیونی قیمت کوییک + جدول قیمت ۱۵:۴۸ اموال مازاد و دارایی‌های بانک ها در بازار سرمایه عرضه می شوند؟ ۱۵:۴۶ نورنیوز: دولت معتقد است نتیجه مذاکرات مهم است نه اطلاع از جزئیات ۱۵:۴۲ ۲۰ درصد خودروهای تولیدی در بورس کالا عرضه می شوند؟ ۱۵:۴۲ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: روسری ها پایین تر رفته و موها بیرون آمده، گاهی شلوار هم پوشیده نمی شود ۱۵:۳۷ صادرکنندگان فرش،‌ واردکننده خودرو می شوند ۱۵:۳۵ کدام نمادها مجاز به تغییر دامنه نوسان شدند؟ ۱۵:۲۲ تفاوت واتس اپ با واتس اپ بیزینس چیست؟ ۱۵:۲۰ شهردار منطقه ۱۱: ایمن سازی ساختمان آزاد و غرامت کسبه بر عهده مالک است ۱۵:۱۷ فروش کالاهای غیراستاندارد در فروشگاه‌های اینترنتی جرم است ۱۵:۱۰ از برکناری مدیرعامل تا حذف سهمیه‌بندی برای خرید محصولات فولادی ۱۵:۰۳ چه کسی با انتقال پیکر ابتهاج به ایران مخالفت کرد؟ ۱۵:۰۱ نهادهای بالادستی از عملکرد بیمه مرکزی در شوک هستند ۱۴:۵۷ محمدجواد حق شناس: باید منتظر نهایی شدن توافق برجام حداکثر در هفته آینده باشیم ۱۴:۵۴ مصوبه کنکوری لغو نمی‌‎شود/ دروس عمومی از کنکور ۱۴۰۲ حذف شد؟ ۱۴:۵۰ توزیع آب شرب در برخی محله های همدان + عکس ۱۴:۴۸ هشدار عضو شورای شهر: ساختمان باملند ناایمن است ۱۴:۴۳ عضو کمیسیون امنیت ملی: ایران تلاش برای رفع تحریم سپاه را کنار نگذاشته است ۱۴:۳۴ آخرین آمار کرونا در ایران / ۵۵ نفر فوت شدند ۱۴:۳۱ موضع گیری دولت روسیه درباره قتل «داریا دوگین» ۱۴:۲۶ سند خیابانی برای ادعای جنجالی اش رو شد! ۱۴:۱۸ لاکچری شدن مجالس ترحیم در تهران؛ کنسرت در قبرستان! ۱۴:۰۲ وحیدی: مشکل ضد امنیتی در شهرکرد نداریم ۱۳:۵۹ موجودی آب کدام سدهای کشور افزایش یافته است؟ ۱۳:۵۸ دبیر ستاد امر‌ به‌ معروف اصفهان: مربی غیرمسلمان برای دختر مسلمان خلاف شرع است ۱۳:۵۶ کشف بیش از ۹ هزار دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز ۱۳:۵۵ رییسی: مجدانه پیگیر رفع مشکلات کشور و مردم خواهیم بود ۱۳:۵۵ درمان فوری و خانگی آبسه دندان ۱۳:۴۵ چند راه ساده برای افزایش اعتماد به نفس ۱۳:۴۵ قیمت مصوب تخم مرغ در شهریور ماه اصلاح می‌ شود ۱۳:۴۳ وزیر فرهنگ: موظف هستیم زمینه سعادت مردم را فراهم کنیم ۱۳:۳۷ سردار سلامی: قصد دارند جوانان لباسی بپوشند که غربی ها می خواهند ۱۳:۳۶ چرا مردم به شما خیره می شوند؟ ۱۳:۳۵ میوه های تابستانی چاق کننده هستند؟! اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رمز ارز اخبار ارز دیجیتال ارزهای دیجیتال ارز دیجیتال دارایی ها ثبات مالی بیت کوین بانک ها ۱۴۰۱ ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۵۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد

به گزارش قدس آنلاین، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه پنجاهمین نشست مجمع سالانه ۲۰۲۴ بانک توسعه اسلامی اظهار کرد: دستورکار سال آینده بانک توسعه اسلامی برای پروژه‌هایی که تأمین مالی آن توسط بانک در کشورهای اسلامی انجام می‌شود، مورد تأیید اعضا قرار گرفت و پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه پنجره تأمین مالی جدی با نرخ ترجیحی برای کشورها ایجاد شود، مورد تایید اعضا قرار گرفت.

وی افزود: قرار شد که بار مالی ناشی از این پنجره مالی توسط کشورهایی که جزو سهامداران این بانک هستند و جمع‌بندی اقتصادی مناسبی در حوزه اقتصاد کلان دارند، تأمین شود و در نتیجه بتوانیم شاهد این باشیم که در سال آینده بانک توسعه اسلامی برای نخستین بار از روش‌های تأمین مالی ترجیحی هم به عنوان یک پنجره تشویقی و ترجیحی استفاده کند.

وزیر اقتصاد در توضیح بیشتر تأمین مالی ترجیحی متذکر شد: یکی از روش‌هایی که بانک‌های توسعه بین‌المللی و چندجانبه، برای کمک ویژه به پروژه‌های خاصی که مورد تأکید بانک است یا نیازهای ویژه‌تری دارند، استفاده کردن از ظرفیت پنجره ترجیحی است، با نرخ‌های ترجیحی برای آن پروژه‌های مورد تأکید بانک که این شرایط تا به امروز در بانک توسعه اسلامی وجود نداشت که امسال این پیشنهاد ارائه شد و اکثریت اعضا نیز با این پیشنهاد موافق هستند.

وی ادامه داد: ما هم در بیانیه رسمی جمهوری اسلامی ایران به بانک توسعه اسلامی؛ هم موافقت خودمان را با این پنجره و هم شرایطی که پیشنهاد داده بودیم در ارتباط با مسأله تأمین مالی و اینکه به چه بخش‌هایی که پروژه‌های عمدتاً دانش‌بنیان و پروژه‌های حوزه فقرزدایی بسته به اولویت‌های توسعه‌ای کشورهای اسلامی هستند که بتوان در زمینه‌های مختلف از پنجره تأمین مالی ترجیحی استفاده کرد را مطرح کردیم که با استقبال اعضای ۵۷ کشور عضو بانک توسعه اسلامی هم مواجه شد.

وزیر اقتصاد بیان کرد: دیدگاه‌های خود را در خصوص حل و فصل موضوع مردم مظلوم فلسطین در این اجلاس بیان کردیم و همچنین بنا شد که اعضای اجلاس بتوانند در خصوص اینکه صندوق ویژه‌ای برای کمک مالی برای حل و فصل مسائل اقتصادی مردم فلسطین تصمیم گیری کنند که بعد از تصمیم گیری نتایج آن به اطلاع مردم کشورمان خواهد رسید.

لزوم توجه به توسعه راه‌حل‌های فین تک تامین مالی اسلامی

خاندوزی همچنین طی سخنانی در پنجاهمین نشست مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی (ISDB) گفت: بسیار قدردان و مفتخرم که میبینم گروه ISDB در پنجاهمین سالگرد تاسیس خود یک موسسه مالی معتبر در سطح جهانی است که نقشی محوری در شکوفایی و همبستگی امت اسلامی و منطقه ایفا کرده است. این میزان از موفقیت و اثربخشی بدون رهبری عالی رئیس و مدیران بانک همکاری عالی اعضای هیأت عامل و کادر مجرب گروه بانک با ایثار و ابتکار فراوان محقق نمی‌شود؛ من از همه آنها تشکر میکنم.

وی تصریح کرد: با توجه به مسیر آینده قبل از هر چیز با مردم مظلوم غزه که در غیر انسانی ترین شرایط زندگی میکنند در برابر رژیم نامشروع اشغالگر مقاومت می‌کنند و تلاش می‌کنند که کشور خود را بازیابند و در صلح و عزت زندگی کنند صمیمانه ابراز همدردی و پیشنهاد میکنم در بیانیه پایانی این مراسم ظلم و رفتار غیر انسانی رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و کمک‌های بلاعوض فوری به برادران و خواهران مسلمان آسیب دیده مان اختصاص داده شود تا از رنج آنها بکاهیم و به آنها کمک کنیم تا خانه ها و زیر ساخت‌های خود را بازسازی کنند؛ این پیشنهاد به خوبی با موضوع جلسات همبستگی و کامیابی مطابقت دارد.

خاندوزی همچنین گفت: علاوه بر مسائل ژئوپلیتیکی کل جهان و در قلب آن کشورهای عضو ISDB با چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی متعددی احاطه شده‌اند. در این زمینه من میخواهم از همسویی مجدد ۲۰۲۵-۲۰۲۳ استراتژی گروه بانک توسعه اسلامی قدردانی و تأکید کنم که گروه بانک توسعه اسلامی باید جهت گیری استراتژیک خود را مجدداً طوری تنظیم کند تا به طور مؤثر به چالش های توسعه ای مختلف پیش روی کشورهای عضو توجه کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: نسخه‌های اصلاح شده آتی استراتژی گروه بانک توسعه اسلامی مانند همیشه باید سیاستهای اصلاحی مؤثر را مجدداً فرموله کنند و اصل حکمرانی و تضمین پایداری مالی اقتصادی و زیست محیطی را به گونه ای که بر چالشها غلبه کنند، تقویت نمایند.

خاندوزی پیشنهاد کرد که سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه راه حلهای فین تک (فناوری مالی) تأمین مالی اسلامی برای بهبود دسترسی به خدمات مالی و دستیابی به بستری برای تسهیل مبادلات مالی بین کشورهای اسلامی به دلیل مزایای زیاد آن به صورت جدی مورد توجه بانک قرار گیرد.

وی ادامه داد: بی تردید گروه بانک توسعه اسلامی به عنوان یک بانک پیشرو در امت اسلامی قادر خواهد بود که نقش اساسی ایفا کند و جمهوری اسلامی ایران نیز با به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات خود آمادگی خود را برای همکاری با بانک و کشورهای عضو اعلام می‌دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد