Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تلاش ما بر این است تا جلوی افت محسوس نمرات دانش‌آموزان را در پایه دوازدهم گرفته و به تقویت این پایه کمک کنیم.

محمود مشکی ۳۰ مرداد در جلسه بررسی ارتقای کیفی تحصیل دانش‌آموزان در پایه نهایی اظهار کرد: دروس نهایی به عنوان شاخص مهم و پشتوانه اصلی آزمون سراسری محسوب می‌شود که کسب نمرات خوب در این پایه می‌تواند دانش‌آموزان ما را در موفقیت بیشتر و راهیابی به دانشگاه‌های تراز اول کشور کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در یک فرآیند تدریجی ما افت نمرات کتبی دانش‌آموزان را در سه سال اخیر شاهد هستیم، به طوری که در سال گذشته میانگین نمرات دانش‌آموزان به ۱۱.۷۶ درصد و در خرداد امسال به کمتر از ۱۰.۶۱ دهم رسید که نشان از افت نمرات دانش‌آموزان در پایه دوازدهم است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل ضرورت ارتقای کیفی آموزش دانش‌آموزان را با همکاری ذینفعان و خانواده‌ها یادآور شد و گفت: تصمیم ما بر این است تا از ابتدای سال تحصیلی آینده شرایط تحصیلی کیفی دانش‌آموزان را مورد رصد و پایش قرار دهیم تا با رعایت عدالت آموزشی همه دانش‌آموزان شاغل در مدارس بتوانند از بهترین و مطلوب‌ترین شرایط تحصیلی بهره‌مند شوند.

مشکی افزود: بیش از سه‌ هزار و ۶۳۶ نفر از دانش‌آموزان ما در مدارس برخوردار و پنج هزار و ۹۹۱ از دانش‌آموزان استان در مدارس کم‌ برخوردار و متوسط تحصیل می‌کنند که ضروری است تقویت تحصیلی دانش‌آموزان را در مناطق محروم شاهد باشیم.

وی از تدارک بسته‌های محتوایی برای دروس نهایی دوره دوازدهم تا آغاز سال تحصیلی خبر داد و خاطرنشان کرد: با جمع‌بندی سؤال پنج سال اخیر در امتحانات نهایی به ویژه خرداد، سعی می‌کنیم بسته محتوایی مناسبی را برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم مهیا کنیم که در این زمینه نیازمند ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تهیه این بسته آموزشی هستیم.

مشکی از بنیاد احسان در کمک به تهیه این مجلد به ارزش ۶۰ میلیون تومان قدردانی کرد و ادامه داد: امیدواریم سایر نهادها نیز در این زمینه پیشقدم شده و بتوانیم بخشی از آمادگی دانش‌آموزان پایه دوازدهم را برای امتحانات نهایی مهیا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: استان اردبیل با داشتن ۲۶۰ هزار دانش‌آموز و ۱۹ هزار معلم در قالب ۱۹ ناحیه و منطقه آموزشی سعی دارد گروه‌های مختلف دانش‌آموزی را مورد توجه جدی قرار دهد.

مشکلی بیان کرد: ۱۰۴ هزار دانش‌آموز در دوره دوم متوسطه در استان تحصیل می‌کنند که در سال تحصیلی جدید تلاش می‌کنیم بعد از ۲.۵ سال شرایط کرونایی با مهر، مهربانی و نشاط سال تحصیلی و زنگ شروع مدارس را به صدا درآوریم.

وی آموزش از راه دور را دارای ویژگی انعطاف‌پذیری، فرآیند یادگیری و یاددهی کیفی و مناسب عنوان کرد و گفت: در کشور ما بیش از ۵۰ سال است که آموزش از راه دور آغاز شده و در حال حاضر نیز برای گروه‌های سنی بزرگسال و دانش‌آموزان جا مانده از تحصیل در مناطق مختلف آموزش از راه دور را انجام می‌دهیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل به تجربه موفق آموزش و پرورش در شرایط کرونایی با هدف توسعه آموزش از راه دور و فراگیر اشاره کرد و افزود: محور اصلی آموزش ما حضوری و چهره به چهره است ولی در برنامه‌های آموزش از راه دور نیز قطعا با بسته‌های پیش‌بینی شده به کمیت و کیفیت تحصیل توجه داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آموزش و پرورش افت تحصیلی دانش آموزان معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش آموزش از راه دور شبکه شاد دانش آموزان آموزش از راه دور آموزش و پرورش استان اردبیل پایه دوازدهم سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۶۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش به دنبال اجرایی‌ کردن سند تحول بنیادین از مدرسه است

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: توجه به سند تحول بنیادین در ساحت‌های تربیتی دانش‌آموزان پر اهمیت است، به همین منظور آموزش و پرورش به دنبال اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در کف مدرسه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، رسول شیدایی امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران توجه به برنامه‌های پرورشی را از اولویت‌های آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: اگر فرآیند تربیت درست انجام شود، آموزش هم خود به خود به صورت مطلوب انجام خواهد شد.

وی افزود: ایران قوی، نیازمند مدرسه قوی است و مدرسه قوی نیاز به معلم قوی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: توجه به سند تحول بنیادین در ساحت‌های تربیتی دانش‌آموزان پر اهمیت است؛، به همین منظور آموزش و پرورش به دنبال اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در کف مدرسه است.

شیدایی اضافه کرد: با توجه به شعار امسال، از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش مهارت‌آموزی دانش آموزان خواهد بود و هر سال ۳۰۰ ساعت آموزش مهارت‌های زندگی و مهارت‌های فنی در برنامه‌های مدرسه گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه توجه به برنامه‌های آموزش و پرورش به حوزه قرآن، عترت و نماز نیز از اولویت‌ها است، گفت: با توجه به اینکه تفاوت‌های تربیتی میان خانواده‌ها و دستگاه تعلیم و تربیت نیاز به بازسازی دارد؛ بنابراین اثرات شرکت در اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت می‌تواند در آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان اثر بالایی داشته باشد.

کد خبر 751780

دیگر خبرها

  • خبر مهم آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و معلمان
  • آموزش و پرورش به دنبال اجرایی‌ کردن سند تحول بنیادین از مدرسه است
  • ۲۵۰۰ دانش‌آموز نیازمند از کمک‌ هزینه تحصیلی بهره‌مند شدند
  • قیمت خرید کتاب‌های درسی اعلام شد+ تقویم زمانی سفارش
  • قیمت خرید کتاب‌های درسی اعلام شد+ تقویم زمانی سفارش کتاب‌های درسی
  • پسرها بیشتر از دخترها در معرض آسیب ناشی از جهشی درس خواندن هستند
  • آغاز ثبت نام کلاس اولی ها از فردا
  • محدوده ثبت نام در هر مدرسه به صورت شعاعی خواهد بود
  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • جزئیات نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان + شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی