Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@13:42:04 GMT

شهرستان بافق جزء ۱۰ شهرستان معدنی کشور است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۶۳۹۸

شهرستان بافق جزء ۱۰ شهرستان معدنی کشور است

صمیمی، فرماندار بافق، گفت: ۲۶ معدن در شهرستان بافق وجود دارد که بیشتر در زمینه استخراج سنگ آهن با خلوص بالا فعالیت می کنند و به همین دلیل شهرستان بافق جزء ۱۰ شهرستان معدنی کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمد علی صمیمی صبح امروز در نشست مشترک با فرمانداران تفت، بافق و بهاباد گفت: در حال حاضر شهرستان بافق با ۶۰هزار نفرجمعیت و حدود ۸هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع وسعت، بعد از شهرستان اردکان، دومین شهرستان  پرمساحت  استان یزد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: ۲۶ معدن در شهرستان بافق وجود دارد که بیشتر در زمینه استخراج سنگ آهن با خلوص بالا فعالیت می کنند و به همین دلیل شهرستان بافق جزء ۱۰ شهرستان معدنی کشور است.   فرماندار بافق با اشاره به اینکه این شهرستان  چند سالی است در حوزه تولید سنگ آهن و صادرات جایگاهی خوبی را به خود اختصاص داده، عنوان کرد: چند سالی است که راهبردهای متفاوتی برای معادن تعریف شده که یکی از این راهبردها تکمیل زنجیره فولادی است.   صمیمی گفت: در حال حاضر۲ واحد آهن اسفنجی در شهرستان از توید بسیار خوبی برخوردار هستند که یکی از این واحد ها درسال جاری  و واحد دیگر در سال ۱۴۰۲ با حضور مسئولان کشوری به بهره برداری می رسد.   وی افزود: شهرستان بافق جزء ۵ راه ریلی استان و کشور است و حدود ۱۰ درصد عملکرد ریلی کشور را به ویژه در حوزه صادرات، حمل بار و پایانه بار، انجام می دهد.   فرماندار بافق با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری شهرستان بافق جزء شهرستان های گردشگر استان یزد عنوان کرد: آستان مقدس امامزاده عبد الله بافق، منطقه کویری -گردشگری  روستاهای باجگان، قطروم و شادکام در این شهرستان جزء روستاهای هدف گردشگری دراین شهرستان هستند.   وی اظهار کرد: انتخاب شهرستان بافق به عنوان شهر حصیر بافی و فعالیت جمعی از بانوان این شهرستان در این عرصه از دیگر اقدامات انجام شده است.   صمیمی عنوان کرد: بافق  با۲ هزار هکتار سطح نخلیلات، رتبه نخست تولید رطب در استان را کسب کرد که ۷هزار و ۵۰۰ تن  رطب تولی شده از نوع کبکاب است.   فرماندار بافق از تولید سالانه  ۱۱میلیون تولید قطعه  ماهی تیلاپیا در شهرستان بافق خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر ۱۹ مرکز پرورش و تولید تیلاپیلا در مساحت ۱۸۰ هکتار در شهرستان بافق وجود دارد و تحقیقات در زمنیه تولید و پرورش اینگونه از آیزیان آب شور به نتیجه رسیده است.   صمیمی گفت: در حوزه پرورش شتر شهرستان بافق از ظرفیت بسیار بالایی برخورد دار است و نزدیک به یک هزار هکتار مرتع و بارانداز با حمایت ستاد فرماندهی امام (ره) و با سرمایه گذاری شهرک ها در حال آماده سازی است.که بافق را به عنوان مرکز پرورش شترمعرفی کنند.تا صنعت شتر از پرورش تا تولید اجرا و گسترش یابد.   وی گفت: در راستای برنامه طرح یزد نوین در شهرستان بافق در زمینه تولید انرزی خورشیدی، صنایع دانش بنیان و تولید فولاد آلیاژی اقداماتی انجام شده و تا کنون ۴۴ پروژه با سرمایه گذاری ۸۸ میلیارد تومان در دست اقدام است.   انتهای پیام/  

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان بافق فرماندار بافق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۶۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است

حسین ایثارگر روز یکشنبه در حاشیه بازدید از هنرستان طالقانی و شماری از دیگر مدارس شهر ششتمد، گفت: یکی از الزامات توسعه، مهارت آموزی است و توجه به این مقوله، زمینه رشد تولید و اشتغال پایدار را در جامعه فراهم کرده و از نگرانی های جامعه در مسیر ایجاد اشتغال برای نسل جوان می کاهد.

وی با بیان اینکه یکی از مسیرهای پیشرفت کشور توجه به مهارت است، اظهار کرد: لازم است در کنار توجه به مباحث علمی و تئوری، آموزش های مهارتی و نیازمحور نیز مورد توجه آموزش و پرورش و دانش آموزان قرار گیرد.

فرماندار ششتمد گفت: در کنار رشته های نظری، باید هدایت دانش آموزان به رشته های مهارتی و تولیدی نیز مورد توجه قرار گیرد تا بخشی از نیاز بازار کار به نیروی انسانی از این طریق تامین شود.

ایثارگر افزود: ایجاد برخی واحدهای صنعتی در حوزه فرآوری معدنی و صنایع دیگر در شهرستان ششتمد در دست انجام است که تربیت نیروی کار ماهر در این حوزه ها می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی با تشکر از تلاش های جامعه فرهنگی، افزود: معلمان با تربیت نسل آینده در مسیر آگاهی و روشنی بخشی جامعه و توسعه و بالندگی کشور ایفای نقش می کنند.

شهرستان ششتمد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد، چهار هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز دارد که در ۹۱ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • چرخش از سنگ‌آهن به سمت سنگ طلا!
  • استان بوشهر رتبه ۱۳ کشور در کنکور سراسری را دارد
  • آموزش و پرورش زیرساخت کشور را می‌ سازد
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • توصیه به مصرف آب چاه به جای آب معدنی اشتباه است
  • غرفه ذوب آهن اصفهان پربازدید ترین در بین صنایع فولادی
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی