Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@20:39:04 GMT

سفیر امارات طی روزهای آتی به تهران برمی گردد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۶۴۹۹

سفیر امارات طی روزهای آتی به تهران برمی گردد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از الجزیره، وزارت خارجه امارات امروز یکشنبه اعلام کرد که سفیر این کشور در ایران طی روزهای آینده مأموریت خود را در تهران شروع خواهد کرد.

بر همین اساس، خبرگزاری رسمی امارات اعلام کرد: در چارچوب تمایل رئیس کشور امارات جهت تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران و در راستای اجرای تصمیم قبلی مبنی بر بالا بردن سطح روابط دیپلماتیک به درجه سفیر و تماس تلفنی که ۲۶ ژوئن ۲۰۲۲ میان شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه و حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسامی ایران در این مورد، وزارت امور خارجه تصمیم گرفت سیف محمد الزعابی به عنوان سفیر دولت امارات طی روزهای آینده به تهران برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه امارات عنوان کرد: این اقدام در چارچوب هماهنگی با وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران و طبق موازین و عرف دیپلماتیک جاری میان کشورها صورت می گیرد.

وزارت خارجه امارات ادامه داد: الزعابی مأموریت دیپلماتیک خود را طی روزهای آینده در سفارت امارات در جمهوری اسلامی ایران شروع خواهد کرد و این اقدام در راستای پیشبرد روابط دو جانبه و همکاری با مسئولان جمهوری اسلامی ایران صورت خواهد گرفت که به نوبه خود در تحقق منافع مشترک میان دو کشور همسایه در منطقه سهیم خواهد بود.

پیش از این انور قرقاش وزیر مشاور رئیس امارات عربی متحده گفته بود که درحال انجام فرآیند اعزام سفیر به جمهوری اسلامی ایران هستیم. قرقاش تاکید کرد: ابوظبی سفیر خود را به تهران می‌فرستد و می‌خواهد روابط خود را با ایران بازسازی کند.

در پی قطع روابط ایران و عربستان در سال ۱۳۹۴، امارات متحده عربی نیز به تبعیت از ریاض سطح روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با تهران کاهش داد و این روابط از سطح سفیر به کاردار تنزل پیدا کرد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ایران امارات جمهوری اسلامی ایران وزارت خارجه طی روزهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۶۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد

به گزارش علم و فناوری آنا از سازمان ملی استاندارد، مهدی اسلام پناه در این دیدار که در حاشیه نشست اسمیک، برگزار شد با اشاره به امضای موافقتنامه شناسایی متقابل در حوزه استاندارد و ارزیابی انطباق بین دو سازمان که سوم اردیبهشت جاری به امضا رسیده است، تاکید کرد: لازم است برنامه اجرایی برای عملیاتی شدن تفاهمات در اولین فرصت تنظیم و امضا شود.

وی با اشاره به اراده روسای جمهور و مسئولان دو کشور برای ارتقاء همکاری‌ها و افزایش حجم مبادلات تجاری، گفت: در منطقه، صرفا دو جمهوری اسلامی وجود دارد و آن هم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است و این امر مسئولیت ما را در برادری دینی و مشارکت جدی‌تر در همکاری‌های دو جانبه بیشتر می‌کند.

نمایندگان پاکستان که در اجلاسیه هیئت مدیره اسمیک به عنوان (vice chairman) حضور داشتند، ضمن تاکید بر ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف استانداردسازی و پذیرش متقابل استاندارد‌های یکدیگر امضای برنامه اجرائی را اقدامی فوری و ضروری قلمداد کردند.

همچنین طرفین برای همکاری در حوزه حلال نیز مذاکره و به تفاهم رسیدند.

هیئت ایرانی که به سرپرستی اسلام پناه در این رویداد شرکت دارد، علاوه بر هیات پاکستانی با سایر هیئت‌های شرکت کننده دیدار‌های جداگانه‌ای را با هدف گسترش همکاری‌ها و ارتقا سطح فنی دو طرف برگزار و در این خصوص مذاکراتی نیز انجام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران
  • امیرعبداللهیان: همه خدمه کشتیِ توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • سفیر ایران: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم؛ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد