Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس از قزوین، عزیزالله افضلی عصر امروز در بازدید از خبرگزاری فارس به مناسبت هفته خبرنگار اظهار کرد: ارتباط ویژه با خبرگزاری های استان قزوین برای انعکاس اخبار حوزه صمت به ویژه با خبرگزاری فارس که خبرگزاری شناخته شده به عنوان منبع رسمی اخبار استان و مورد اعتماد مردم است، در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم بخشی از خدمات دولت در این حوزه را به مردم منعکس کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: هرچند روابط عمومی سازمان صمت پرتلاش هستند و اطلاع رسانی انجام می شود اما شرایط و ضوابط و قدرت خاص را همچون رسانه ها ندارند و خبرگزاری همچون فارس سندی بر رد یا قبول یک خبر، گزارش و عملکرد محسوب می شود و می تواند در اطلاع رسانی نقش آفرین باشد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین ادامه داد: قزوین استانی صنعتی و کشاورزی است و تولید ناخالص ملی استان در زمینه صنعتی چندین برابر کشاورزی است و ارزش افزوده خوبی ایجاد می کند. 

جذابیت قزوین در حوزه سرمایه گذاری

افضلی بیان کرد: با توجه به اینکه بخش زیادی از در حوزه خدمات در سازمان صمت در قالب صنعت، معدن و بخش زیادی در حوزه خدمات، بازرگانی و تجارت تعریف شده می طلبد که اخبار خوبی از این حوزه ها منتشر شود. 

وی شاخصه اصلی و برجسته استان قزوین را همجواری با پایتخت و جذاب بودن برای سرمایه گذاری ذکر کرد و افزود: موضوعات زیست محیطی هم وجود دارد که تذکراتی  در سند آمایش صنعتی استان قزوین وجود دارد باید رعایت شود و شهروندان هم باید حقوق شهروندی را در مناسبات زیست محیطی رعایت کنند.

این مسئول ادامه داد: هدف گذاری سازمان صمت این است که از سرمایه گذارانی استفاده کند که هم محصولات دانش بنیان تولید کنند و و دانش بنیان صادراتی باشند و بتوانیم ارزش افزوده ویژه تری در استان ایجاد کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به سیاستهای در دستور کار امسال این سازمان طبق شعار مقام معظم رهبری اضافه کرد: در تولید دانش بنیان، جزو رتبه های برتر دنیا هستیم که این تولید باید به بخش صنعت وصل و ایجاد کار و مولد کند. 

افضلی خاطرنشان کرد: استان قزوین شرایط استقرار واحدهای صنعتی مناسب را دارد و دارای دانشگاه ها و نخبگان و جوانان خیلی خوبی است که می توانند دانش را به تولید تبدیل کنند که در بخش استارتاپ ها و کسب و کارهای نوین قزوین صاحب نام است و از فرصت ها با برنامه ریزی هایی که به محوریت معاونت اقتصادی استانداری قزوین شکل گرفته،  عملیاتی را به پیش میبریم که سرمایه گذار را ما انتخاب می کنیم چرا که میزان تقاضا در بخش سرمایه گذاری در استان بالاتر از استان های دیگر است. 

وی توسعه صنایع معدنی در استان  قزوین را از برنامه های امسال ذکر و اذعان کرد: نسبت به استقرار واحدهایی که می تواند در کنار بخش بهره برداری کانی های معدنی استان کمک کند، اقدام می کنیم که در بخش مرزی قزوین و زنجان، پلی متالهایی وجود دارد که پرظرفیت هستند و جهت ایجاد زنجیره تامین و تولید و ایجاد ارزش افزوده واقعی با محوریت صادرات، باید از آنها بتوانیم به نفع استان استفاده کنیم.

این مسئول قزوین را استان پرظرفیت با قدمت تجاری بالا دانست و افزود: از ظرفیت دانشگاه ها برای ایجاد کسب و کارهای جدید در بخش خدمات، خدمات مشاوره ای، دانش بنیانی و... استفاده کنیم. 

رئیس سازمان صمت با اشاره به استفاده از ظرفیتهای خالی واحدهای صنعتی ادامه داد: کسانی که تفکر و دانش دارند اما امکانات سرمایه ای ندارند می توانند از ظرفیتهای خالی موجود این واحدها استفاده کنند که استان قزوین جزو استانهای پیشرو در صدور پروانه تولید بدون کارخانه است. 

افضلی با بیان اینکه اصلاح ساختار نظام توزیع در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: در کسب و کارهای سنتی باید تغییرات رخ دهد و باید از برنامه پیش تعیین شده داریم تا با معضل مواجه نشویم. 

وی با اشاره به برنامه ریزی مفصل آموزش در واحدهای صنعتی برای مهارت پذیری کارگران با همکاری سازمان فنی و حرفه ای و تعاون، کار و رفاه احتماعی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به حجم صنایع موجود در استان، اگر مهارت آموزشی محقق نشود با کمبود کار در بخشهای مختلف مواجه خواهیم شد.
 
این مسئول بر انعکاس اخبار حوزه صمت و انتشار عملکرد و خدمت همچون گذشته و بیان نقاط ضعف و قوت از سوی خبرگزاری فارس تاکید و خاطرنشان کرد: با انعکاس اخبار در مردم امیدآفرینی ایجاد می شود و مسئولان هم علاوه بر نظارت و پیگیری، وظایف خود را به نحو احسن انجام می دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین صنعت تولید واحدهای صنعتی استان قزوین سازمان صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۶۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  محمدرضا عسگریان ؛فرماندار گلپایگان در کارگروه املاک و مستغلات شهرستان گفت: نظارت مستمر بر بازار مسکن موجب کاهش قیمت می‌شود و باید با همکاری یکدیگر و با ارائه راهکار مناسب به کاهش اجاره‌بهای مسکن در شهرستان کمک کنیم.
رئیس اتحادیه املاک و مستغلات شهرستان گلپایگان هم در این جلسه با بیان اینکه طی پنج ماه گذشته ۴۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده است؛ افزود: در طی این بازرسی ها واحدهای بدون پروانه اخطار دریافت کرده‌اند و 30 طرح شکایت از بنگاه‌ها ثبت شده است که ۹۰ درصد آن به صلح و سازش منجر شد.


احمد حمزه لو؛ از صدور ۱۴ پروانه کسب جدید، و ابطال هشت پروانه کسب در گلپایگان هم خبر داد وگفت: پس از 6 سال، قانون اصلاح نرخ‌نامه طی فرایند قانونی و با همکاری شورای نرخ‌گذاری و انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان و کمیسیون اقتصادی و نظارت اتاق اصناف انجام شد.
وی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد نرخ اجاره‌بهای مسکن در شهرستان افزایش یافته است، گفت: نرخ اجاره‌بهای مسکن از دوم اردیبهشت هر سال به دلیل تورم، قیمت تعمیر و تجهیز و عقب‌ماندگی عرضه از تقاضا افزایش پیدا می‌کند.

دیگر خبرها

  • بدمستی در برابر مست عشق
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ابلاغ مقررات تسهیل صدور پروانه تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • تسهیل در صدور پروانه شرکت های داروسازی
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • حذف موازی کاری از صنعت داروسازی/ تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی