Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری بی بی سی، به دنبال جاری شدن سیلاب‌ پس از باران ‌‎های شدید روزهای اخیر در برخی از ولایت ‎‌های افغانستان، «خسارات مالی و جانی فراوانی» بر جای مانده است.

سیلاب در ولایت‌ های شرقی کشور از جمله لوگر، غزنی و میدان وردک باعث تخریب منازل و زمین‌ های کشاورزی و دام‌ ها شده و شماری کشته و زخمی نیز برجا گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلیپ‌ های ویدیویی که از سیلاب در شهرستان خوشی ولایت لوگر و شهرستان مالستان ولایت غزنی مشاهده شده است، نشانگر خسارات گسترده در این مناطق است.

امروز نیز دولت موقت طالبان در افغانستان از جامعه جهانی، کشورهای اسلامی و نهادهای خیریه و بشردوستانه بین‌ المللی برای کمک به سیل‌ زدگان اخیر درخواست کمک فوری کرد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان در پیام ویدیویی گفت که سیلاب‌ های اخیر در ولایت‌ های مختلف کشور تعدادی از هموطنانش را کشته و زخمی کرده و نیز خانه‌ های زیادی را ویران کرده است.

سخنگوی طالبان در این خصوص گفت: از جامعه بین المللی به ویژه کشورهای اسلامی، نهادهای خیریه و بشردوستانه می‌ خواهیم تا به خاطر کمک به متضررین سیلاب‌ های اخیر اقدام عاجل نموده و در این مرحله حساس از هیچ گونه کمک و همکاری با آنان دریغ نورزند.

مسئولان وزارت مبارزه با حوادث غیرمترقبه طالبان هم اعلام کردند که پس از باران‌ های شدید روز گذشته در شهر پل‌ علم، مرکز این ولایت و شهرستان های خوشی و محمد آغه، سیلاب پس از عصر دیروز شنبه افزایش یافته است که خسارات مالی زیاد داشته و شماری نیز جانشان را از دست داده‌ اند.

رسانه‌‎ های محلی به نقل از عمر منصور، سخنگوی والی لوگر نیز گزارش دادند که در شهرستان خوشی این ولایت «حدود ۳۰۰۰ خانه ویران و ۲۰۰۰ دام تلف شده و صدها خانواده از مناطق سیل‌ زده به مناطق امن منتقل شده‌ اند.

جمعیت هلال احمر افغانستان می‌ گوید در شهرستان خوشی ولایت لوگر، کارکنان و داوطلبان این نهاد در منطقه، مشغول بیرون کشیدن اجساد و نجات شهروندان گیر افتاده در آب هستند.

هلال احمر افغانستان می‌ گوید در بین خانواده‌ های سیل‌ زدگان کمک هایی را توزیع کرده اند.

کد خبر 5569139

منبع: مهر

کلیدواژه: ذبیح الله مجاهد افغانستان وقوع سیلاب روسیه ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق فلسطین اوکراین جنگ اوکراین ترکیه سوریه ایران تایوان رجب طیب اردوغان افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۶۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری | درخواست برخی چهره‌های حامی اغتشاشات برای بازگشت به ایران

به گزارش هشمهری آنلاین به نقل از فارس، یک منبع آگاه از ابراز پشیمانی برخی چهره‌های فعال که در ایام اغتشاشات «زن، زندگی، آزادی» به خارج از ایران رفته بودند، خبر داده است.
به گفته این منبع آگاه برخی از این چهره‌ها همچنین درخواست‌های را مستقمیا و یا با واسطه برای بازگشت به ایران مطرح کرده‌اند.
عدم توفیق در موضوعات کاری، حس فریب خوردن از اپوزیسون خارج نشین و اختلافات و از هم گسیختگی ضدانقلاب، سبب ناامیدی، پشیمانی، احساس سرخوردگی و برخی بیماری‌های روحی در این چهره‌ها شده است.

کد خبر 847550 برچسب‌ها اغتشاش خبر ویژه

دیگر خبرها

  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • فوری | درخواست برخی چهره‌های حامی اغتشاشات برای بازگشت به ایران
  • ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!
  • ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!
  • متعهد به برق رسانی یکسان در افغانستان هستیم
  • مسدود شدن راه های مواصلاتی در ۴ ولایت افغانستان
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات