Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@02:04:48 GMT

افزایش ۴ برابری خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۶۹۸۶

افزایش ۴ برابری خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی معاون امور بازرگانی اداره کل تعاون روستایی خراسان جنوبی از افزایش چهار برابری خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از آغاز برداشت گندم از مزارع خراسان جنوبی تاکنون ۱۱ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید شده است.

مصطفی هاشمی امروز شنبه ۳۰ مرداد در  نشست خبری با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی ۹ پروژه حوزه تعاون روستایی همزان با هفته دولت، اظهار کرد: برای اجرای این پروژه ۶۸۶ میلیارد ریال هزینه شده است و برای ۵۱ نفر اشتغال مستقیم و ۵۸۶ اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، معاون امور بازرگانی اداره کل تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: امسال با توجه به فصل برداشت عناب، خرید توافقی این محصول را در شرکت تعاونی تولید مختاران آغاز کردیم؛  برداشت عناب از اواسط مردادماه آغاز و تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد.

هاشمی با اشاره اینکه در خراسان جنوبی ۱۵ مرکز بحث خرید گندم را انجام می‌دهد، بیان کرد: تا کنون ۱۱ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است که خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی چهار برابر افزایش یافت.

معاون امور بازرگانی اداره کل تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه توزیع کالاهای اساسی از طریق سامانه پست سام در حال انجام است، گفت: همچنین بحث توزیع و فروش اینترنتی کالاهای استراتژیک استان مانند زرشک، عناب و زعفران نیز در سامانه پست سام در دستور کار است.

افتتاح ۱۰ واحد گلخانه

رضا دره کی، سرپرست شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی نیز از افتتاح ۱۰ واحد گلخانه در سطح استان با هزینه کرد ۱۵ میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد.

وی اظهار کرد: در یکساله اخیر ۲۶ واحد گلخانه ای در سطح ۶.۵ هکتار به بهره برداری رسیده است و هزار و ۴۵۰ تن به تولیدات گلخانه ای استان اضافه خواهد شد.

سرپرست شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان ‌جنوبی با بیان اینکه برای احداث این واحدهای گلخانه ای ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، افزود: در راستای تکمیل زیرساخت های شهرک گلخانه ای شهرستان سربیشه از سال قبل عملیات اجرایی ۳.۵ کیلومتر خط انتقال گاز به مجتمع سربیشه و ۱۹ هکتار شبکه داخلی شروع و تکمیل شد و امسال در پروژه های افتتاحی هفته دولت قرار دارد.

وی بیان کرد: برای گازرسانی به مجتمع گلخانه ای سربیشه سه میلیارد ۴۳۶ میلیون تومان هزینه شده است.

دره‌کی با اشاره به اتمام اجرای شبکه داخلی گاز مجتمع گلخانه ای شهرستان نهبندان با اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، تصریح کرد: زیرساخت مجتمع های جدید گلخانه ای نیز از دو سال قبل آغاز شده است و پیمانکاران در حال فعالیت هستند که تاکنون بخشی از عملیات زیرساخت های شامل تسطیح معابر و شبکه هدایت آب های سطحی در مجتمع نهبندان در فاز دو سطح ۳۰ هکتار، مجتمع آیسک در سطح ۴۰ هکتار و مجتمع ماژان در سطح ۳۰.۵ هکتار انجام شده است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شهرک گلخانه شهرستان سربیشه خرید تضمینی گندم خراسان جنوبی تعاون روستایی گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۶۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان در گفتگو با خبرنگار صدا وسیمای استان افزود: سال گذشته یک‌میلیون و ۳۵۹ هزار تن سیمان در خراسان جنوبی تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش داشته است.

آریافر افزود: سال ۱۴۰۲ نیز یک میلیون ۲۷۱ هزار تن سیمان در دو کارخانه سیمان قاین و باقران تولید شد.


وی گفت: در کارخانه‌های سیمان استان تاکنون برای حدود ۷۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.


مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان افزود: سیمان استان علاوه بر تأمین نیاز داخل، به کشور افغانستان نیز صادر می‌شود.


آریافر افزود: سال گذشته ۵۰۲ هزار تن سیمان به ارزش ۱۵ میلیون دلار صادر شده است.


همچنین در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کاری و واحد‌های نمونه خراسان جنوبی، واحد کارگری سیمان قاین به عنوان واحد نمونه استان معرفی شد.


در این جشنواره از شرکت سیمان قاین به عنوان واحد نمونه استان تقدیر شد.تولید سیمان در خراسان جنوبی ۷ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • افزایش کشت گلخانه ای در شهریار
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی