Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@15:26:02 GMT

صمیمت؛ هدف اصلی برگزاری المپیادهای دانشجویی

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۷۰۵۱

صمیمت؛ هدف اصلی برگزاری المپیادهای دانشجویی

ایسنا/اصفهان رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، با اعلام اینکه در المپیادهای دانشجویی فضای صمیمی‌ که در بین دانشجویان شکل می‌گیرد، حائز اهمیت است، گفت: درکنار یکدیگر بودن به اندازه ورزش قابل توجه است.

هاشم داداش‌پور، عصر امروز (یکشنبه، ۳۰مردادماه) در مراسم افتتاحیه سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، درباره هدف برگزاری این المپیاد، اظهار کرد: بررسی‌های ما در این دوسال اخیر شیوع بیماری کووید، نشان داد استرس و ترس ناشی از کرونا به شدت سلامت روح و روان دانشجویان را تحت تاثیر قرار داده، ما تلاش کردیم تا با طراحی المپیادهای مختلف شور و نشاط را به فضای آموزشی بازگردانیم، به همین علت المپیادهای متعددی را برنامه‌ریزی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای اینکه فضایی پویا و با نشاط بسازیم، اولویت راهکارهای‌مان را شرایط جسم و روان دانشجویان قرار دادیم که درمانگر آن، ورزش است. همچنین باتوجه به شرایط و مشکلات دانشجویان شاهد و ایثارگر، همدلی در بین دانشجویان نیز مورد تاکید بود. درکنار یکدیگر بودن به اندازه ورزش قابل توجه است، در این المپیاد فضای صمیمیتی که شکل خواهد گرفت، بیشتر از فضای رقابتی ما را خوشحال می‌کند.

معاون وزیر علوم گفت: همچنین در فضای ایثار، همه ما فداکاری پدران‌مان را دیده‌ایم  و اگر فضای ایثار شکل نمی‌گرفت، وضعیت جایگاه کنونی ما مشخص نبود. به همین علت پاسداشت فرهنگ شهادت و رسالت پدران‌مان مورد تاکید است و شعار ما با سه عنصر تاثیرگذار آمیخته شده، اما امیدواریم فداکاری را قربانی رقابت نکنیم.

دانشجویان کشور، پرچم‌داران عرصه فرهنگ و ورزش

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان نیز در این مراسم، اظهار کرد: امروزه همه آزادی‌خواهان نگاهشان به بانوان و مردان آینده‌ساز ما خواهد بود، چرا که دانشجویان ما پرچمداران کشور محسوب می‌شوند. امروز نظام جمهوری اسلامی افتخار می‌کند که فرزندانی چون شما، پرچم‌داران کشور هستید.

مسعود احمدی‌نیا افزود: به گفته مقام معظم رهبری جهاد تبیین باید توسط دانشجویان تبیین شود. خانواده‌های شهدا باید در جامعه امروز مطالبه‌گری انجام دهند و دانشجویان باید قدر خودشان را بدانند، زیرا گوهران گرانی هستند که مانند ندارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان خطاب به حاضران در این مراسم، گفت: امروز ما به برکت خون شهدا توانسته‌ایم در این مکان حضور پیدا کنیم، در کشور ما بیش از هفت هزار شهید بانو تحویل جامعه داده‌ایم و بانوان امروز نماد و نمایندگان آن‌ها هستند. باید تلاش‌کنیم تا نگاهمان را به سمت ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری سوق دهیم و  در عرصه جهاد باید میدان‌دار اهداف انقلاب اسلامی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: هر جلسه‌ای که با نام شهدا آمیخته باشد، نور شهدا در آن‌جا جاری است. باید مراقب باشید در این شرایط که دشمنان در کمین ما نشسته‌اند، خودتان را ارزان نفروشید که در حق خود جفا کرده‌اید، زیرا ما می‌توانیم یادگاران خوبی برای شهدا باشیم. از اینکه شهر شهیدان میزبان این المپیاد است، جای تحسین دارد، اصفهان نمادی از آزادی بوده و امروزه همه آزادی‌خواهان نگاهشان به بانوان و آقایان آینده‌ساز ما خواهد بود.

احمدی‌نیا اظهار کرد: باید برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ سلطه، مجاهدت نشان دهیم و استکبار را از بین ببریم، باید سعی کنیم تا دستاوردهای انقلاب را پاس داریم تا هیچ‌کس اجازه توهین به انقلاب اسلامی را نداشته باشد و این حضور پررنگ را در همه ابعاد بپذیرند.

به گزارش ایسنا، سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسات عالی کشور از فردا دوشنبه، ۳۱ مرداد تا ۶ شهریور به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان در بخش پسران و دانشگاه اصفهان در بخش دختران در هفت رشته فوتسال، والیبال، شنا، دومیدانی، تنیس روی میز، بدمینتون و شطرنج برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه اصفهان المپیاد ورزشی دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۷۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود

محمد آدیگوزل‌زاده، دبیر برگزاری کنگره شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در دهم خرداد خبر داد و اظهار کرد: این کنگره مهم‌ترین راه خنثی‌سازی تهدیدات دشمنان در محیط‌های دانشگاهی بوده و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب نیز همواره تأکید دارند؛ باید شهدا را به‌عنوان الگوی جوانان معرفی کرد.

وی افزود:‌ در هفته‌های اخیر در راستای اجرای برنامه‌های«سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران» به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، اقدامات مؤثری صورت گرفته ازجمله یادواره‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی و دیدار با خانواده معظم شهدای دانشگاه که با مدیریت کنگره در سطح استان در حال اجرا است.

دبیر برگزاری کنگره شهدا عنوان کرد: اقدامات مختلفی از قبیل ساخت یادمان شهدای استان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، فضاسازی، دیوارنگاره‌ها، نصب عکس شهدا، نامگذاری اماکن به نام شهدا، تبلیغات شهری به مناسبت کنگره شهدا انجام و پیش‌بینی شده و به همین منظور هماهنگی‌هایی درباره ساخت تیزر تبلیغاتی اجلاسیه، تولید و پخش مستند روایی از شهدای استان تهران، ضبط مستند شفاهی خانواده شهدا و منسوبین و پادکست زندگینامه شهدا در دست اقدام است.

آدیگوزل‌زاده بیان کرد: جلسات استانی با مجموعه اعضای دست‌اندرکار این کنگره بزرگ در حال انجام بوده و آمادگی لازم برای برگزاری«سومین کنگره دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران» در روز دهم خرداد وجود دارد. بخش زیادی از اسناد و آثار شهدا در راستای اجرای کنگره جمع‌آوری و مستندسازی و تعداد زیادی از زندگینامه‌ها و آثار شهدا تبدیل به کتاب شده است.

وی تأکید کرد: پیش از این تولیداتی با محور شهدا شامل ابعاد مختلف زندگی و وصیت‌نامه‌های شهیدان تولید و در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده؛ البته با برگزاری این کنگره ۲۰ مستند از مجموعه ۷۰ شهید گرامی، تولید و آماده پخش است و به نحو ویژه‌تری تولیدات در حوزه شهدا استمرار می‌یابد.

 دبیر برگزاری کنگره شهدا گفت: همه ارکان و تولیدات کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران همانند دو دوره قبل با محور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام بوده و این یکی از دستاورد‌های بزرگ کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی است. پیش از این نیز شورای سیاست‌گذاری و کمیته‌های این کنگره ازجمله کمیته مالی، فرهنگی، تدارکات و پشتیبانی، فناوری و فضای مجازی، روابط عمومی و تبلیغات، انتظامات و نظارت و بازرسی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. همچنین به‌زودی اهم فعالیت‌های کمیته اجرایی اعلام و در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم یکی از آرمانهای اصلی انقلاب است
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی
  • دانشگاهیان سراسر کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا