Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه ملی ملایر به راه اندازی یک دستگاه میکروسکوپ نیروی اتمی با تکیه بر توان یک دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه ملایر اشاره و بیان کرد: این دستگاه پس از ۱۲ سال توسط یک جوان فارغ التحصیل مقطع دکتری همین دانشگاه راه اندازی شد.

دکتر ابراهیم محمدی منش یکشنبه ۳۰ مردادماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به راه اندازی یک دستگاه میکروسکوپ نیروی اتمی، اظهار کرد: این دستگاه براساس نیاز تخصصی دانشگاه در سال ۲۰۰۹ از کشور آلمان خریداری و وارد دانشگاه شد اما پس از آن به علت اعمال تحریم ها، دانشگاه به مدت ۱۲ سال نتوانست آن را راه اندازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی منش با بیان اینکه این دستگاه به ارزش ۲۰ میلیارد تومان تنها دستگاه موجود در غرب کشور است، خاطرنشان کرد: کاربرد دستگاه میکروسکوپ نیروی اتمی عکس برداری از سطوح در اندازه اتم است و در رشته های فیزیک، شیمی، زیست شناسی و تمام تحقیقات بر پایه ذرات نانو کابرد دارد.

وی تاکید کرد: امسال یک جوان بومی و فارغ التحصیل مقطع دکتری در همین دانشگاه، این دستگاه را که ۱۲ سال بدون استفاده بود، راه اندازی کرد.

وی دانشگاه ملایر را دومین دانشگاه جامع استان دانست و مطرح کرد: دانشگاه ملایر براساس دقیق ترین آمار ۱۸۷ عضو هیات علمی شامل چهار نفر استاد تمام، ۴۰ نفر دانشیار، ۱۲۰ نفر استادیار و ۱۲ نفر مربی است.

محمدی منش از اشتغال به تحصیل ۶۰۰۰ دانشجو در دانشگاه ملایر خبر داد و بیان کرد: این دانشگاه دارای ۱۴ رشته در مقطع دکتری، ۴۴ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۳۸ رشته در مقطع کارشناسی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه ملایر ظرفیت پذیرش ۱۰۰۰ دانشجوی جدیدالورود در مقطع کارشناسی را دارد، افزود: در سال تحصیلی پیش رو دو رشته علوم قرآن و حدیث و برنامه ریزی درسی برای نخستین بار در مقطع کارشناسی در دانشگاه ملایر دانشجو می پذیرد.

کمبود ۱۰۰۰ نفری ظرفیت خوابگاهی دانشجویان دانشگاه ملایر

محمدی منش با اشاره به تعطیلی خوابگاه های خودگردان دانشگاه طی سال اخیر، اظهار کرد: به علت افزایش چند برابری اجاره بها و تبعات اجتماعی اجاره کردن منزل برای دانشجو، باید تلاش کنیم تا خوابگاه های خودگردان دوباره به چرخه بازگردند.

رئیس دانشگاه ملایر با تاکید بر اینکه این دانشگاه از نظر امکانات خوابگاهی خوابگاه های دولتی دانشگاه جزء پنج دانشگاه برتر کشور است، اضافه کرد: متاسفانه در زمینه خوابگاه های استیجاری وضع خوبی نداریم.

وی ظرفیت دانشگاه برای تامین خوابگاه دانشجویان را ۱۶۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: امسال باید ۳۰۰۰ دانشجو در خوابگاه ها اسکان داده شوند و با تامین خوابگاه ۳۲۰ دانشجو توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر، برای اسکان ۱۰۰۰ دانشجوی دختر و پسر مشکل داریم.

خوابگاه متاهلی دانشگاه مهر سال آینده به بهره برداری می رسد

وی تعداد دانشجویان، ویژه بودن شهرستان و رشته های متنوع را از جمله نقاط قوت دانشگاه برشمرد و اضافه کرد: دستور وزیر علوم برای استقلال کامل دانشگاه ملایر اخذ شده و مراحل اداری استقلال کامل آن در حال شکل گیری است.

محمدی منش از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای دانشگاه ملایر طی سفر ریاست جمهوری به استان همدان خبر داد و گفت: این اعتبار شامل ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی، تکمیل و تجهیز ساختمان دانشکده فنی و مهندسی، دیوار کشی دانشگاه و هشت میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل خوابگاه متاهلی دانشگاه است.

وی با اشاره به متوقف شدن پروژه مهمانسرای اساتید به مدت چند سال، تصریح کرد: این پروژه را با اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل اوراق به خوابگاه متاهلی با ۱۲ سوئیت تغییر کاربری دادیم.

رئیس دانشگاه ملایر از تخصیص مبلغ هشت میلیارد تومان اعتبار طی سفر ریاست جمهوری به استان همدان برای تکمیل و تجهیز این خوابگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: در صورت تخصیص اعتبار این پروژه تا مهرماه سال آینده به بهره برداری می رسد.

محمدی منش با اشاره به ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه، تاکید کرد: این خوابگاه پس از بهره برداری، نخستین خوابگاه متاهلی در کشور خواهد بود.

وی همچنین از اخذ مجوز توسعه گلخانه و کارگاه علوم دامی به چهار برابر وضع موجود طی سفر ریاست جمهوری به استان همدان خبر داد.

جذب دانشجوی بومی رونق شهر را به دنبال دارد

وی با تاکید بر وجود همه ظرفیت ها و زیرساخت های موجود دانشگاه در تامین نیازهای دانشجویان، تصریح کرد: تجهیزات همه رشته های دانشگاه، تمام نیازهای یک دانشجو را تامین می کند و دانشگاه ملایر چیزی از سایر دانشگاه های کشور کمتر ندارد.

محمدی منش با تاکید بر ضرورت تحصیل یک دانشجو در شهر محل سکونت خود گفت: جذب دانشجوی بومی از نظر مالی و فرهنگی  به نفع خانواده است چراکه علاوه بر حذف هزینه های اضافی تحمیل شده به خانواده ها، آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد.

رئیس دانشگاه ملایر با بیان اینکه جذب دانشجوی بومی بار مالی اضافی بر دولت تحمیل نمی کند، مطرح کرد: تحصیل دانشجو در محل سکونتش، سبب می شود دانشگاه از نیروی جوان بومی پر شده و چنین دانشجویانی، پس از اتمام تحصیل تلاش می کنند به شهر خود خدمت کنند.

وی جلوگیری از روند کاهش دانشجو را یکی دیگر از مزایایی جذب دانشجویان بومی برشمرد و گفت: یکی از فلسفه های برگزاری کنکور در دانشگاه ملایر، آشنا کردن دانش آموزان با محیط دانشگاه بود.

محمدی منش اعلام کرد: سال گذشته اسامی هفت عضو هیات علمی دانشگاه ملایر در فهرست دانشمندان دو درصد پر استناد اسکوپوس قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه بر خلاف دبیرستان، دانشگاه متکی بر دانشجو است، افزود: اگر دانشجو بخواهد، هر امکاناتی در اختیار او قرار خواهد گرفت.

محمدی منش در ادامه با تاکید بر اهمیت وجود نیروی متخصص در صنعت، مطرح کرد: اگر نیروی متخصص نباشد، صنعت توسعه پیدا نمی کند و در حال حاضر کشور به ویژه شهرستان ها به شدت به نیروی توانمند و متخصص محتاج است.

دانشگاه ملایر آنچنان که باید وارد فازهای نوآوری و دانش بنیان نشده است

وی با بیان اینکه تاکنون دانشگاه ملایر آنچنان که باید وارد فازهای نوآوری و دانش بنیان نشده است، تصریح کرد: بهره برداری از پژوهشکده انگور و کشمش در سال گذشته، بازدید از صنایع و آغاز برخی فعالیت های پژوهشی از جمله اقداماتی است که با هدف ایجاد فضای دانش بنیان در دانشگاه در حال انجام است.

محمدی منش با بیان اینکه در فراخوان امسال ۱۰ عضو هیات علمی جذب می‌کنیم، افزود: دانشگاه ملایر نسبت به دانشگاه های دیگر فرصت های بهتری در حوزه دانش بنیان دارد چراکه به واسطه عمر کم دانشگاه، هنوز ساختارها به صورت کامل شکل نگرفته بنابراین به دنبال وارد کردن دانشگاه به جامعه هستیم تا اقدامات و فعالیت های دانشگاه صرفا چاپ مقاله نباشد.

دانشگاه باید مانند جامعه پزشکی وارد جامعه شود

رئیس دانشگاه ملایر چاپ مقاله را یکی از شاخص های ارتقاء علمی کشور دانست و گفت: البته شاخص های دیگری نیز وجود دارد و دانشگاه باید مانند جامعه پزشکی وارد جامعه شود.

محمدی منش از ایجاد دو شرکت دانش بنیان و راه اندازی یک مرکز نوآوری در دانشگاه خبر داد و افزود: یک مرکز پژوهشی در زمینه معدن نیز در حال راه اندازی است و فعالیت های پژوهشکده انگور و کشمش نیز به سمت علمیاتی شدن و واقعی شدن پیش می رود.

رئیس دانشگاه ملایر با اشاره به اینکه اخذ مجوز ایجاد پژوهشکده انگور و کشمش و جذب دانشجو و آغاز کار مطالعاتی در این پژوهشکده، به معنای افتتاح آن نبوده است، ادامه داد: با پایان عملیات عمرانی این پژوهشکده ساختما سال گذشته با حضور وزیر علوم افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه مجوز راه اندازی پژوهشکده انگور و کشمش ۱۰ سال قبل اخذ شده و شروع به جذب دانشجو کرده است، بیان کرد: پژوهش های انجام شده در این پژوهشکده تقاضامحور است و رساله دکتری دانشجویان بر اساس تقاضای کشاورزان و ارتباط با جهادکشاورزی تدوین می شود.

محمدی منش اظهار کرد: نظارت بر اجرای طرح فراز از دو سال گذشته، فعالیت سه تاکستان تحقیقاتی و فروش گونه های مختلف انگور به جهاد کشاورزی از جمله اقدامات انجام شده در پژوهشکده انگور و کشمش است.

رئیس دانشگاه ملایر در ادامه نسبت به ایجاد هر پژوهشکده مورد نیاز بخش تولید و صنعت ظرف یک ماه مشروط به عقد قرارداد آن واحد صنعتی با دانشگاه اعلام آمادگی کرد و افزود: نتایج دستاوردهای دانشگاه زود بازده نیست بلکه باید فکر ایجاد شود سپس با تربیت نیروی متخصص سرمایه گذاری اتفاق بیفتد.

در حوزه آبخیزداری فعلا ارتباط دانشگاه با اداره آب و فاضلاب ایجاد نشده است

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیت پژوهشی در حوزه آبخیزداری، گفت: موضوعات انتخاب شده برای پایان نامه های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در این رشته ها، کاربردی نیست و از طرفی فعلا ارتباط دانشگاه با اداره آب و فاضلاب ایجاد نشده است.

محمدی منش درباره مرکز تحقیقات پیشرفته مبل منبت نیز تصریح کرد: به دنبال تجهیز و فعال سازی رشته مبلمان منبت و جذب یک عضو هیات علمی در این رشته هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت خوب و قابل قبول ایجاد شده در این حوزه در دانشگاه گفت: نبود نیروی متخصص یکی از دلایل عدم موفقیت کافی در این حوزه است بنابرین همکاری تولیدکنندگان و ایجاد تعاملی دو طرفه در این زمینه ضروری است.

شهرداری رفت و آمد دانشجویان به دانشگاه را تسهیل کند

وی در بخش دیگری به حضوری شدن کلاس های دانشگاه در فروردین ماه سال جاری اشاره و بیان کرد: دانشگاه ملایر نخستین دانشگاهی بود که با وجود مشکلاتی در حوزه تامین خوابگاه و حمل و نقل ۱۰۰درصد بازگشایی شد.

محمدی منش حضور دانشجو در دانشگاه را مایه رشد شهر دانست و خواستار حمایت همه دستگاه ها به ویژه شهرداری در حوزه حمل و نقل و تسهیل رفت و آمد دانشجویان به دانشگاه با حمایت سازمان اتوبوسرانی و شهرداری شد.

رئیس دانشگاه ملایر همچنین خواستار جمع آوری سگ های ولگرد از اطراف دانشگاه شد و گفت: در این زمینه مکاتباتی انجام شده اما هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.

وی وجود یک دوربرگردان به سمت جاده اراک را یکی از عوامل خطرآفرین برای دانشجویان و کارمندان دانشگاه دانست و تاکید کرد: بسیاری از رانندگان از این دوربرگردان برای ورود به دانشگاه استفاده می کنند که خطرات بسیاری را بدنبال دارد.

محمدی منش خواستار مسدود کردن این دوربرگردان یا انتقال آن به چند متر جلوتر شد و گفت: جان دانشجویان برای ما بسیار ارزشمند است و نمی پذیریم حتی برای یک دانشجو مشکلی پیش بیاید.

اگر مدیران جامعه نقش خبرنگاران را درست ترسیم کنند، بسیاری از چالش ها را حل خواهد شد

محمدی منش در بخش دیگری با بیان اینکه اصحاب رسانه به علت برخی محدودیت ها، با دستان خالی کار می کنند، گفت: شبکه های خبری دنیا به علت دارا بودن تیمی عریض و طویل و سرمایه های هنگفت، موفقیت های خاص در جریان سازی دارند.

وی شکل گیری فرهنگ، رفع مشکلات و انتقال درست نقاط قوت و ضعف جامعه را از اهمیت های کار رسانه ای و خبری برشمرد و افزود: خبرنگار می تواند در جریان آینده کشور موثر باشد.

محمدی منش تاکید کرد: اگر شکل گیری حلقه اتصال از طریق فضای مجازی و رسانه، درست عمل نکند بسیاری از دستاوردها منتشر نشده و واقعیت ها گفته نمی شود.

رئیس دانشگاه ملایر ریشه ناامیدی و یاس در جامعه را عدم همراهی و حمایت مردم  دانست و گفت: اگر مدیران جامعه نقش خبرنگاران را درست ترسیم کنند، بسیاری از چالش ها را حل خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها دانشگاه ملایر تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین پژوهشکده انگور و کشمش ملایر دانشجویان جدیدالورود خوابگاه دانشجویی پژوهشکده انگور و کشمش میلیارد تومان اعتبار رئیس دانشگاه ملایر مقطع کارشناسی خوابگاه متاهلی عضو هیات علمی محمدی منش بهره برداری نیروی متخصص جذب دانشجوی جذب دانشجو راه اندازی دانش بنیان خوابگاه ها سال گذشته یک دانشجو رشته ها ۱۲ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۵۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بیش از ۶۰۰ دانشجو آمریکایی معترض به نسل‌کشی در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آکسیوس، بنا به گزارش های رسانه ای نزدیک به ۶۰۰ دانشجو ظرف یک هفته گذشته در تحصن های ضد جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه در سراسر آمریکا بازداشت شده اند.

اعتراضات حامیان فلسطین در دست کم ۱۵ دانشگاه در سراسر آمریکا برگزار شده است. در روزهای اخیر، شمار زیادی از دانشگاه در آمریکا شاهد تظاهرات ضدصهیونیستی بوده‌است.

دانشجویان آمریکایی از دانشگاه‌ها خواسته‌اند تا از سرمایه‌گذاری دارایی‌های دانشگاه‌های بزرگ در شرکت‌های اسلحه‌سازی و یا سایر صنایع حامی جنگ رژیم صهیونیستی در غزه خودداری کنند و به این ترتیب مانع از «نسل کشی» شوند.

آنها همچنین خواستار برقراری آتش‌بس در جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه هستند.

کد خبر 6090269

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • بازداشت ۶۰۰ دانشجو آمریکایی معترض به نسل‌کشی در غزه
  • بازداشت بیش از ۶۰۰ دانشجو آمریکایی معترض به نسل‌کشی در غزه
  • بخش خصوصی ریلی توان توسعه ندارد
  • راه‌حل نظریه‌پرداز توسعه دانشگاه جان هاپکینز برای تورم ایران
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • راه‌حل نشدنی نظریه‌پرداز توسعه دانشگاه جان هاپکینز
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه