Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@12:02:31 GMT

سد اکباتان همدان هفته آینده از مدار خارج می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۷۳۸۰

سد اکباتان همدان هفته آینده از مدار خارج می‌شود

معاون تلفیق و امور تنظیم‌گری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: حجم ذخیره آب سد اکباتان همدان به حدود یک میلیون متر مکعب رسیده است و پیش بینی می‌شود این سد در پایان هفته نخست شهریور ماه خشک و از مدار خارج شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا الماسوندی عصر یک‌شنبه در نشست اعضای شورای آب استان همدان که با حضور رییس جمعیت هلال احمر کشور، معاون آبفا و جمعی از مسوولان کشوری و به ریاست استاندار برگزار شد، افزود: ورودی سد اکباتان صفر است و اکنون ۴۵۰ لیتر در ثانیه آب از این سد برداشت و از طریق تصفیه خانه اکباتان وارد شبکه آبرسانی شهر همدان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: کدورت آب سد اکباتان نسبت به گذشته ۱۰ برابر سده که این موضوع مشکلاتی را در زمینه شست و شوی فیلتر‌های تصفیه خانه ایجاد کرده است.

الماسوندی اظهار داشت: پیش از این خروجی سد اکباتان یک هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه بود که ۸۰۰ لیتر آن در تصفیه خانه بهشتی و ۴۰۰ لیتر نیز در تصفیه خانه اکباتان تصفیه و وارد شبکه آبرسانی می‌شد.

 


تصویر سد اکباتان در روز ۳۰ مرداد ۱۴۰۱

وی ادامه داد: چند روزی است که تصفیه خانه بهشتی از مدار خارج و این موضوع موجب ایجاد مشکلاتی در زمینه تامین آب شهرک بهشتی و مناطقی اطراف آن شده است.

معاون تلفیق و امور تنظیم‌گری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: بررسی‌هایی صورت گرفته است تا آب‌های سطحی و روان همدان، از جمله رودخانه‌های دره مرادبیک و عباس آباد را به شبکه آبرسانی شهر متصل کنیم.

وی با بیان اینکه استفاده از منابع آب‌های زیرزمینی مهمترین راهکار کوتاه مدت برای تامین آب همدان است، ادامه داد: برای حل وضعیت اضطراری همدان، تعدادی چاه در مناطق خالق وردی و آق‌حصار حفر شده و اجاره چاه‌های کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.

الماسوندی افزود: چند چاه دیگر نیز در اطراف روستا‌های انصار امام (ره) و گنج تپه شناسایی شده است و در حال مذاکره با مالکان و کشاورزان برای اجاره آن‌ها هستیم.

وی گفت: ۶ حلقه چاه غیر مجاز نیز شناسایی شده که ۱۳۰ لیتر آب در ثانیه را به شبکه آبرسانی همدان اضافه کرده است.


تصویر سد اکباتان در روز ۳۰ مرداد ۱۴۰۱

در پی کاهش جدی بارش‌ها و خشکسالی ناشی از آن، ذخیره آب سد‌های استان همدان به ویژه سد اکباتان به عنوان منبع اصلی تامین آب شهر همدان بسیار کاهش یافته است.

همین امر از ابتدای هفته جاری موجب بروز مشکل و تنش آبی در شهر همدان و اعمال زمان بندی قطع شبکه در شهر شده است.

طرح آبرسانی به شهر همدان یکی از اقدامات موثر و پایدار برای رفع مشکل کم آبی است که این پروژه در ۱۸ سال گذشته بلاتکلیف بوده و پیشرفت بسیار کمی داشته است، از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم این پروژه با پیگیری‌های جدی استاندار همدان و حمایت‌های دولت پیشرفت قابل توجهی داشته است چراکه اقدامی راهگشا و پایدار برای رفع مشکل کم آبی همدان است.

منابع آبی و ذخیره سد اکباتان به عنوان منبع اصلی تامین آب شهر همدان نیز به کمترین میزان خود و رسیده و به نوعی خشک شده است و از منابع آب‌های زیرزمینی برای تامین آب مورد نیاز مردم شهر همدان استفاده می‌شود.

در حال حاضر آب آشامیدنی مصرفی شهر همدان از طریق ۷۰ حلقه چاه در مناطق دشت همدان- بهار و خالق‌وردی تامین می‌شود.

«علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو روز گذشته (شنبه) در جریان سفر به استان همدان به منظور بازدید از طرح آبرسانی به همدان و همچنین بررسی روند مسایل و مشکلات مرتبط با خشکسالی و تنش آبی این استان با اشاره به تلاش جدی دولت برای رفع مشکل تنش آبی ناشی از خشکسالی از جمله در استان همدان گفت: شمارش معکوس برای افتتاح ابرپروژه آبرسانی به همدان آغاز شده و مرحله اول طرح آبرسانی به همدان ظرف ۲ تا سه هفته آینده به بهره برداری می‌رسد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سد اکباتان شبکه آبرسانی استان همدان سد اکباتان تصفیه خانه شهر همدان تامین آب منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۷۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان کارگران همدان با شهدا تجدید پیمان کردند

همچنین نمایندگان کارگران با نماینده ولی فقیه در استان همدان نشستی صمیمی داشتند.

در این نشست نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: تلاش و کوشش کارگران در میدان اقتصادی، موجب پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور می‌شود و موفقیت هر کشوری به میزان مدیریت آن در اقتصاد بستگی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی گفت: هر کشوری مدیریت اقتصادی داشت رشد می‌کند و اگر مدیریت اقتصادی نداشته باشد عقب می‌ماند.

او همچنین با اشاره به اینکه خداوند متعال، انسان را برای عبادت خلق کرده است، گفت: از نظر اسلام اگر عبادت ۱۰ جزء باشد ۹ جزء آن کسب حلال یا بخش اقتصاد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان هم گفت: هم اکنون ۷۰ درصد کارگران استان حداقل حقوق را می‌گیرند.

یوسف شعبانی گفت: در استان همدان ۸۴۸ واحد مسکونی کارگری ساخته شده است و برای رفاه کارگران دنبال ایجاد زیرساخت‌های ورزشی تخصصی کارگران هستیم.

از پنجم تا یازدهم اردیبهشت هفته کار و کارگر نام گذاری شده است.

روز‌های هفته کارگر با عناوین ۵ اردیبهشت، کارگر تجدید میثاق با امام راحل ره، رهبری و شهدا، ۶ اردیبهشت، کارگر فرهنگ کار و مهارت‌آموزی، ۷ اردیبهشت، کارگر تامین اجتماعی و تکریم بازنشستگان، ۸ اردیبهشت، کارگر منزلت خانواده، زنان و جوانی جمعیت، ۹ اردیبهشت، کارگر ایمنی سلامت و بهداشت کار، ۱۰ اردیبهشت، کارگر، تشکل‌ها و مشارکت مردم و ۱۱ اردیبهشت، کارگر، ایمان، امید و همدلی نام‌گذاری شده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • اجرای ۳۰ عنوان برنامه، به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در استان همدان
  • نمایندگان کارگران همدان با شهدا تجدید پیمان کردند
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • افزایش تدریجی دمای هوا در استان همدان
  • نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه به همدان
  • هشدار سرمازدگی تا ۲ روز آینده در استان همدان
  • آسمان نیمه ابرای در استان همدان تا چند روز آینده