Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، محمد مهدی ناصحی افزود: پوشش فراگیر و همگانی بیمه سلامت از سال قبل  شروع شده و در سال ۱۴۰۱ بیمه رایگان اقشار کم درآمد و دهک های پایین انجام شد، در حال حاضر همه ایرانیان و هر فردی که بخواهد  بیمه است، البته حدود ۱ تا ۱.۵ میلیون نفر هنوز مراجعه نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه دهک های پایین به ویژه ۳ دهک اول جامعه بیمه رایگان شدند، افزود: این یک نوید خوبی است به جهت اینکه یک پوشش فراگیر بیمه ای در کشور ایجاد شده است، بیمه سلامت با توجه به اینکه بزرگترین بیمه درمانی کشور است باید درکنار وزارت بهداشت اقدامات لازم را انجام دهد.

وی تاکید کرد: در روستا و شهرها گام های موثری در بحث خدمات دهی در دولت سیزدهم برداشته شده است، ضمن اینکه براساس تاکیدات رییس جمهور که پرداختی از جیب مردم باید کاهش پیدا کند؛ قدم های مناسبی  توسط بیمه سلامت برداشته شده است.

ناصحی اظهار داشت: ۳ دهک پایین جامعه به صورت خودکار و بدون حضور بیمه شدند، اما برای سایر دهک ها تخفیف ویژه ای درخصوص حق بیمه درنظرگرفته شده است، همچنین ۳ ماه بیمه رایگان برای تمامی مردم تمدید شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه شرایط حال حاضر برای بیمه شدن مردم در کشور به جهت هزینه ها امنیت ایجاد کرده است گفت:  پوشش حداکثری در بخش دولتی بوده و این مراکز از آمادگی لازم برای خدمات دهی برخوردار هستند، خوشبختانه خدمات بیمه سلامت در حوزه دارو نیز بوده و سال گذشته نزدیک به ۶ هزار میلیارد تومان در این حوزه  پرداخت شده است.  

وی درخصوص پرداختی های سازمان بیمه سلامت ایران افزود: خوشخبتانه بیش از یکسال است که پرداختی های ما به موسسات به روز است، در حال حاضر نیز تا پایان تیرماه عمده هزینه ها را پرداخت کردیم.

ناصحی تصریح کرد: عمده خرید خدمات ما از بخش های دانشگاهی و دولتی است، اما دربرخی صندوق ها از جمله کارکنان دولت از بخش خصوصی نیز خرید خدمت می کنیم؛ البته در صندوق بیمه روستایی و بیمه همگانی طبق قانون خریدخدمت از بخش دولتی باید انجام گیرد؛ امیدواریم بتوانیم عمق پوشش گستره آن را در آینده افزایش دهیم.

برچسب‌ها بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران بهداشت و سلامت بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران بهداشت و سلامت سازمان بیمه سلامت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۸۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی احمدی افزود: در کل کشور ۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تأخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و نیروهای مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند.

احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به آذر پارسال بوده آن هم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیروهای مسلح نیز به همین صورت است.

احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیرخشک ندارند.

وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

کد خبر 6089317 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها