Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری هرمزگان از ترخیص ۱۷۰۰ کانتینر کالای متروکه موجود در انبارهای اموال تملیکی این استان به ارزش بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال در پنج ماهه نخست امسال خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس و به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی با حضور در بخش‌های مختلف ستاد اداره کل اموال تملیکی استان ضمن بررسی عملکرد این سازمان، در خصوص تعیین تکلیف فوری کالاهای موجود و ساماندهی و به روز رسانی پرونده های مربوط به این اقلام، دستورات لازم را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان این بازدید که بیش از سه ساعت به طول انجامید، با نظارت مستقیم رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و دادستان بندرعباس، گزارشات عملکرد و سامانه‌های اموال منقول و غیرمنقول اداره کل اموال تملیکی استان توسط کارشناسان فنی و مقامات قضایی به دقت مورد ارزیابی قرار گرفت و ضمن استخراج اطلاعات آن، به منظور تسریع در امور به مسئولان مربوطه توصیه هایی ارائه شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در ادامه، ضمن دیدار و گفتگو با مراجعین اداره کل اموال تملیکی استان، پس از استماع مطالبات و مشکلات مردم به منظور رسیدگی به مسائل مطرح شده، دستورات لازم را صادر کرد.

همچنین در جلسه ای با حضور رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، دادستان بندرعباس، مدیر و کارکنان اموال تملیکی استان، مدیران بنادر و دریانوردی و مسئولان چند شرکت بزرگ کانتینری، مهمترین مسائل مرتبط با حوزه اموال تملیکی از جمله پیگیری معدوم‌سازی 320 کانتینر کالای فاسد شدنی و پیگیری مصوبات سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور استخدامی کشور و مصوبات سفر رئیس سازمان اموال تملیکی کشور به استان هرمزگان پیگیری شد.

گفتنی است؛ در این جلسه، پرونده 120 دستگاه خودروی وارداتی متعلق به شرکت نگین خودرو نیز به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفت که در نتیجه آن با توجه به ترخیص بیست عدد از این خودروها، جهت تسهیل امور برای ترخیص یکصد خودروی دیگر، تدابیر لازم اتخاذ گردید.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این نشست اظهار داشت: پس از سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان و بازدید ایشان از انبارهای اموال تملیکی، تأمین امکانات و تجهیزات لازم جهت تخلیه و بارگیری با همکاری دستگاه های متولی، معدوم سازی کالاهای تاریخ مصرف گذشته و برگزاری مزایده به صورت مستمر در دستور کار دستگاه قضایی استان هرمزگان قرار گرفته که به موفقیت های قابل توجهی در تعیین تکلیف اقلام موجود در انبارهای این سازمان منجر شده است.

وی با اشاره به گوشه ای از این موفقیت ها اعلام کرد: با توجه به آمار، ترخیص کالاهای متروکه توسط اداره کل اموال تملیکی استان هرمزگان نسبت به مدت مشابه پارسال 8 برابر افزایش یافته است. 

قهرمانی با اشاره به دستورات و تأکیدات رئیس قوه قضاییه در خصوص لزوم تعیین تکلیف اموال موجود در انبار‌های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، گفت: در راستای اجرای سیاست های ابلاغی، در پنج ماهه نخست امسال، 1700 کانتینر کالای متروکه موجود در انبارهای اموال تملیکی استان هرمزگان به ارزش بیش از 12 هزار میلیارد ریال پس از تحویل توسط سازمان اموال تملیکی به گمرک، ترخیص شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان، کانتینر های ترخیص شده را شامل تجهیزات صنعتی، مواد اولیه، ماشین آلات و انواع کالاهای مصرفی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: این اقلام پس از تحویل به صاحبان کالا، روانه بازار شده اند که در نتیجه آن، میزان قابل توجهی از نیاز کشور به این کالاها تأمین می‌شود.

توجیه سازمان اموال تملیکی برای دریافت 2.5 درصد کارمزد از کالاهای متروکه بازگشتی به گمرکاموال موجود در انبار سازمان اموال تملیکی استان مرکزی تعیین تکلیف شودبرگزاری مزایده 56کانتینر در انبارهای اموال تملیکی خوزستان

وی با بیان اینکه فروش اموال تملیکی استان هرمزگان در پنج ماهه نخست امسال، 720 میلیارد تومان بوده است، افزود: با توجه به اینکه میزان فروش اموال تملیکی استان هرمزگان در پنج ماهه اول سال 1400 حدود 130 میلیارد تومان بوده، افزایش ‌شش برابری فروش اموال تملیکی در این بازه زمانی در مقایسه با سال گذشته را شاهد هستیم.

قهرمانی در ادامه یادآور شد: مطالبه ریاست محترم قوه قضاییه، آسیب شناسی، تحلیل و حل کلی موضوع ساماندهی به انبارهای اموال تملیکی می باشد و بر این اساس با توجه به قرار گرفتن حل مصادیق در اولویت بعدی، همه متولیان امر باید تمامی تلاش خود را بکارگیرند تا به صورت ریشه ای مشکلات و مسائل این حوزه را حل و فصل کنند.

وی همچنین از اقدامات و تلاش های بی وقفه مدیر و کارکنان اداره کل اموال تملیکی استان در پیشبرد مأموریت های محوله که موجب تحولات چشمگیر در این خصوص با جلوگیری از رسوب کالاها و سرعت عمل در تعیین تکلیف اموال تملیکی شده است، قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان تأکید کرد: خوشبختانه سازمان اموال تملیکی پس از بازدید رئیس قوه قضاییه حرکت رو به جلویی داشته و مطمئناً با ادامه این روند، گام‌های بلندی در جهت صیانت از اموال بیت‌المال برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/864/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اداره کل اموال تملیکی استان اموال تملیکی استان هرمزگان رئیس کل دادگستری هرمزگان انبارهای اموال تملیکی سازمان اموال تملیکی فروش اموال تملیکی کانتینر کالای تعیین تکلیف پنج ماهه قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۸۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ زنی شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان

طی مراسمی با حضور معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه، استاندار هرمزگان و رئیس کل دادگستری استان، شهرک مسکونی کارکنان دادگستری استان هرمزگان کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، در آستانه سفر امروز رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان، طی مراسمی با حضور ابراهیم شاهرخیان، معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولان، شهرک مسکونی کارکنان دادگستری استان هرمزگان کلنگ‌زنی شد.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان برگزاری مراسم کلنگ‌زنی این شهرک مسکونی اظهار داشت: دادگستری کل استان هرمزگان در تلاش است، با تأمین مسکن و امکانات مناسب رفاهی برای کارکنان خویش و بهره‌برداری از طرح‌های ساختمانی و مسکونی، در کنار ارائه خدمات مطلوب قضائی به مراجعان، محیط سکونت مناسبی را برای کارکنان این مجموعه و خانواده‌هایشان فراهم سازد.

معاون مالی پشتیبانی و عمرانی قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه این مراسم، ضمن استماع گزارش مسئولان دفتر فنی و مهندسی دادگستری کل استان و پیمانکاران پروژه برای اجرای مراحل ساخت و بهره‌برداری از این شهرک مسکونی، در جریان شرایط و نحوه احداث و واگذاری واحدهای مسکونی به متقاضیان قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، شهرک مسکونی کارکنان دادگستری استان هرمزگان در زمینی به مساحت بیش از ۱۸ هکتار در بلوار شهید رجایی بندرعباس احداث خواهد شد.

شهرک مسکونی کارکنان دادگستری استان هرمزگان شامل یک‌هزار و ۳۴۰ واحد مسکونی است.

کد خبر 749720

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در بین فقرا و نیازمندان کردستانی
  • پویش دست‌های مهربان در کردستان برگزار شد
  • ظرفیت تمامی ادارات برای کاهش فقر در جامعه به کار گرفته شود
  • کلنگ زنی شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان