Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روز‌ها پای درد و دل کارگران و اقشار ضعیف جامعه که بنشینی از گرانی‌های بی‌رحمانه قیمت گوشت قرمز و مرغ در سطح بازار سخن می‌گویند که توان خرید از آن‌ها سلب شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، مدت‌هاست نبود ثبات در بازار و افزایش بی رویه قیمت کالا و محصولات، نفس مردم را گرفته، کافی است ‏مایحتاج روزانه تان ته بکشد و برای تامین دوباره آن راهی بازار شوید با افزایش قیمت‌های چندگانه رو به رو خواهید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازار گوشت قرمز و مرغ در استان فارس و کلانشهر شیراز از جمله بازارهایی است که این روزها با کمترین خرید مردم روبه‌رو شده است. این کاهش به ویژه در محلاتی که مولفه‌های اقتصادی پایینی دارند بیشتر به چشم می‌‎خورد تا جایی که برخی مردم حتی برای چند ماه هم اقدام به خرید کمترین میزان گوشت و مرغ نمی‌کنند. در عین حال مغازه‌های فروش گوشت و مرغ در نقاط مرفه شهر ثبات نسبی در تعداد مشتریان خود دارند و مشکلی در فروش آنها مشاهده نمی‌شود.

حداکثر قیمت گوشت قرمز در استان فارس به ازای هر کیلو 180 هزار تومان و حداکثر قیمت مرغ به ازای هر کیلو حدود 59 هزار تومان است. شرایط بد اقتصادی موجب کاهش توان خرید مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه شده و برخی خانواده‌ها با درآمد اندک مجبور به کاهش مصرف گوشت قرمز و سفید در وعده‌های غذایی خود شده‌اند. با وجود تلاش برای ثبات قیمت‌ها در بازار اما همین قیمت‌های مصوب نیز برای برخی دهک‌های جامعه قابل پرداخت نیست.

امروز به طور اتفاقی با گذر از مرکز خریدی در شیراز با چند نفر از مردم که در صف خرید گوشت مرغ بودند هم صحبت شدم، همگی شهروندان از نارضایتی به افزایش قیمت گوشت و مرغ سخن گفتند که قشر متوسط و ضعیف هستند زیر فشار اقتصادی کمر خم کرده‌اند و صدایشان به جایی نمی‌رسد.

کیانی شهروند شیرازی از کم‌کاری و عدم نظارت مسئولان صحبت کرد و افزود: متاسفانه به دلیل قیمت بالای گوشت قرمز این کالا از سبد غذایی اقشار کم درآمد حذف شده و باید گوشت مرغ خرید کنیم که این کالا هم ماهی یکبار مجبور به خرید آن هستیم.    

این شهروند شیرازی با انتقاد از اینکه بنده به عنوان پدر یک خانواده وظیفه تامین مایحتاج را بعهده دارم، اما شاید باورتان نشود گاهی برای خرید ساده‌ترین و ضروری‌ترین کالا شرمنده خانواده می‌شوم، گفت: ای کاش مسئولان کمی به فکر ما هم باشند، این قشر کارگر ضعیف نیاز به توجه دارند.

طهماسبی دیگر شهروند شیرازی که مجرد بود عنوان کرد: به دلیل کهولت سن پدر و مادر من وظیفه تامین و نیاز‌های خانواده را برعهده دارم و علی‌رغم اینکه تعداد ما سه نفر بیشتر نیست باز هم  زندگی‌مان سخت می‌گذرد. حالا مسئولان از طرفی جوانان را به ازدواج و تشکیل خانواده ترغیب می‌کنند خب وقتی نمی‌توان یک کیلو گوشت خرید! چطور می‌توان یک زندگی جدید را شروع و اداره کرد؟!

دیگر شهروند شیرازی بیان کرد: با حقوق اندکی که اداره کار به من کارگر پرداخت می‌کند با هزینه اجاره خانه، هزینه پرداخت قبوض، در طول یک ماه قدرت خرید یک مرغ هم برای خانه ندارم و با سختی و آبرومندانه زندگی خود را می‌گذرانم.

طبق آخرین آمار از عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌ها نشان می‌دهد که مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیرماه 1401 با ماه مشابه سال 1400 تغییر چندانی نداشته است. همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور حدود 17 درصد کاهش داشته است.

رضا فزونی مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم از شیراز، اظهار داشت: در مردادماه امسال 6 میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان انجام شده است که بطور میانگین روزانه 370 تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

فزونی با بیان اینکه سال گذشه که بحث سیاست مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها مطرح نبود 450 تا 500 تن تولید مرغ نیاز روزانه بود که با طرح مردمی سازی یارانه ها و افزایش قیمت ها مصرف خرید و تولید پایین آمد، گفت: خوشبختانه میزان تولید کفاف نیاز جامعه را میدهد و هیچ مشکلی در بحث تولید و کمبود گوشت سفید در بازار وجود ندارد. 

غلامرضا سالاری مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از شیراز، گفت: از ابتدای امسال تا کنون 545 پرونده تخلفات در حوزه گوشت و مرغ در شعب اداره کل ارسال و رسیدگی شده است که متخلفان بالغ بر 294 میلیارد ریال جریمه نقدی شده اند.

8 هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل اصلاح یارانه‌ها به دامداران و مرغداران پرداخت شد65 تن پای مرغ از لرستان به قرقیزستان صادر شدقم در تولید تخم مرغ رتبه چهارم کشوری را در اختیار دارد

وی گفت: بیشترین پرونده‌های متشکله مربوط به گرانفروشی این کالا‌ها بوده و با توجه به اهمیت این اقلام در سبد کالا‌های اساسی مردم، مجازات‌های سنگینی برای متخلفان اعمال شده است همچنین، علاوه بر مجازات جریمه نقدی چندین واحد متخلف هم به دلیل تکرار تخلف پلمب شده اند.

سالاری در پایان تاکید کرد: نظارت بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف است ولیکن بنا به شرایط فعلی کشور و در راستای حمایت از اقشار ضعیف، تعزیرات حکومتی اقدام به برگزاری گشت‌های مشترک نظارتی با همکاری ارگان‌های نظارتی کرده است.

انتهای پیام/424/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهروند شیرازی استان فارس گوشت و مرغ گوشت قرمز قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۸۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر، گروه مقاومت اسلامی عراق در ادامه مقابله با اشغالگران از حمله پهپادی به یک هدف حیاتی دشمن صهیونیستی در جولان اشغالی خبر داد.

پایگاه خبری العهد لبنان گزارش داد که مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای شامگاه چهارشنبه تاکید کرد: در ادامه رویکرد ما در مقاومت در برابر اشغالگران و یاری به مردم غزه و در پاسخ به تجاوزات مکرر رژیم غاصب در حق غیرنظامیان فلسطینی از کودکان، زنان و سالمندان مبارزان مقاومت اسلامی در عراق امروز برابر با ۱ می ۲۰۲۴ هدفی حیاتی را در جولان اشغالی با پهپاد هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی در عراق همچنین بر ادامه هدف قرار دادن مواضع اشغالگران تاکید کرد.

کد خبر 6094737

دیگر خبرها

  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی
  • آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • وضعیت نامناسب آسفالت آزادراه قم – کاشان
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول