Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@09:00:43 GMT

رد صلاحیت تاج قطعی می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۸۹۴۷

فرایند تأیید صلاحیت مهدی تاج برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال با گزارش جنجالی تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی درباره تخلفات کارخانه فولاد مبارکه اصفهان وارد فاز پیچیده‌ای شده است. نام مهدی تاج در میان متخلفان این پرونده دیده می‌شود و با این شرایط بعید است او اجازه حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی درباره تخلف سنگین مدیریتی در کارخانه فولاد مبارکه بعد از تصویب در صحن علنی مجلس، برای صدور کیفرخواست و حکم علیه متخلفان و مفسدین به قوه قضائیه ارسال شده است. گزارشی که جنجال بزرگی به پا کرده و مربوط به دوران مدیریت غیرقانونی حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه می‌شود. در این گزارش به لیست اسامی افرادی اشاره شده است که همراه با عظیمیان در مناصب مدیریتی فولاد مبارکه و شرکت‌های تابعه آن حضور داشتند. افرادی که فاقد صلاحیت فنی و مدیریتی و عموماً بازنشستگان سایر دستگاه‌ها بوده‌اند. نکته جالب توجه برای اهالی فوتبال اما نام «مهدی تاج» است که در این لیست به چشم می‌خورد.

نقش تاج در پرونده تخلف فولاد مبارکه چه بود؟
بنا به ‌بندی که در گزارش تحقیق و تفحص مجلس آمده است، تخلف تاج «اعاده به خدمت غیرقانونی» اعلام شده است. به این ترتیب که مهدی تاج، کارمند وقت شرکت فولاد در تاریخ ۱۵ شهریور ۸۸ درخواست بازنشستگی پیش از موعد داده و درخواستش پذیرفته شده بود. بعد از آن اما او به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، در بحبوحه اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان و در شرایطی که نامش در میان بازنشستگانی بود که باید از ریاست فدراسیون استعفا می‌داد، در سال ۱۳۹۷ بار دیگر درخواست بازگشت به کار را داده و با‌وجود غیرقانونی بودن بازگشت به کارش، با دستور عظیمیان، مدیرعامل وقت کارخانه فولاد مبارکه به‌عنوان مشاور اعاده به خدمت شده است.
یکی از موارد مورد توجه در این تخلف این است که تاج تا پایان شهریور سال ۱۴۰۰، 950 میلیون تومان از این مجموعه دریافتی داشته است. در شرایطی که بعید است حتی یک روز در سمت مشاور مدیرعامل این کارخانه، کار کرده باشد.
علاوه بر این فاجعه قرارداد ویلموتس درست در زمانی رخ داده که او به‌صورت غیرقانونی بازگشت به خدمت گرفته بود تا ریاست در فدراسیون فوتبال را از دست ندهد و اگر قرار بود قانون بدرستی اعمال شود، او نباید به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کرد. تاج در واقع به‌عنوان رئیس غیرقانونی فدراسیون فوتبال، قرارداد ویلموتس را منعقد کرده بود.

پروسه رد صلاحیت تاج کلید خورد
با توجه به ارسال گزارش تحقیق و تفحص مجلس به قوه قضائیه، این سؤال مطرح است که آیا این پرونده به رد صلاحیت مهدی تاج برای حضور در انتخابات 8 شهریور ماه می‌انجامد یا نه؟
در ضمیمه 1 آیین‌نامه انتخابات فیفا با عنوان بررسی صلاحیت کاندیداها، به طور کلی الزامات و روند بررسی صلاحیت‎ کاندیداها توضیح داده شده است. در بند 3 این ضمیمه به سؤالاتی اشاره شده است که مسئول بررسی صلاحیت کاندیداها برای تکمیل اطلاعات و همچنین تحقیقات در زمینه دادرسی‌های مدنی و کیفری از کاندیداها می‌پرسد. در سومین سؤال این آیین‌نامه آمده: «آیا شما پرونده قضایی (دادرسی مدنی)، منجر به صدور رأی کیفری یا در حال تحقیقات دارید؟» در ادامه هم به ارائه درست و کامل اطلاعات از سوی نامزد مربوطه تأکید شده است. با این حال اما مهدی تاج تاکنون این اطلاعات را وارد سیستم نکرده است و به سؤالات فوق پاسخی نداده است که همین موضوع به ابهام‌ها پیرامون وضعیت پرونده‌های باز قضایی او دامن زده است. حالا اما با ارسال گزارش فساد فولاد مبارکه به قوه قضائیه، بعید است تاج بتواند بار دیگر از این تنگنا خارج شود و صلاحیت حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال را بگیرد.

ZOOM
950 میلیون تومان دریافتی غیرقانونی تاج


مهدی تاج از سال 1397 که با حکم غیرقانونی مدیرعامل وقت کارخانه فولاد مبارکه، اعاده به خدمت شده تا پایان شهریور سال ۱۴۰۰، 950 میلیون تومان از این مجموعه دریافتی داشته است. در شرایطی که بعید است حتی یک روز در سمت مشاور مدیرعامل این کارخانه، کار کرده باشد. بازگشت به کار او و دور زدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان به طور کلی طی یک پروسه غیرقانونی انجام شده بود و او در زمان عقد قرارداد ویلموتس، رئیس غیرقانونی فدراسیون فوتبال بوده است.

نویسنده: بهناز میرمطهریان . ایران‌ورزشی

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم سلمان رشدی سامانه سماح مذاکرات وین انتخابات فوتبال مهدی تاج فدراسیون فوتبال فولاد مبارکه انتخابات فوتبال محرم سلمان رشدی سامانه سماح مذاکرات وین انتخابات فوتبال کارخانه فولاد مبارکه تحقیق و تفحص مجلس حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال مهدی تاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۸۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممبینی: نمی‌توانیم درباره VAR خیلی اطلاعات بدهیم

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون در حاشیه مراسم استقبال از اعضای تیم ملی فوتسال پس از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ اظهار داشت: پتانسیل فوتسال کشورمان در این مسابقات نشان داده شد و امیدواریم در جام جهانی فوتسال در ازبکستان در شهریور ماه باعث شادی مردم شویم و سطح فوتسال و استعدادهای‌مان را به دنیا نشان دهیم. تیم‌های منطقه کافا که خودمان عضو هیئت رئیسه آن هستیم، پیشرفت قابل توجهی به واسطه سرمایه‌گذاری روی فوتبال و فوتسال کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۴ تیم از کافا به جام جهانی فوتسال راه پیدا کرده‌اند که جای خوشبختی برای ما خواهد بود. فوتسال ایران باعث رشد چشمگیر این منطقه شده است. مربیان ایرانی در کشور‌های مختلف از جمله افغانستان حضور دارند و این نشان می‌دهد فوتسال روند رو به رشدی را دنبال می‌کند.

ممبینی درباره آخرین وضعیت حامیان مالی تیم‌های ملی فوتبال گفت: مشکلات ما بودجه‌ای است که فدراسیون باید در اختیار بگیرد. فضای فوتبال به شکلی است که باید اسپانسری را بالا ببریم. تا زمانی که بحث حق پخش تلویزیونی حل نشود، شاید اسپانسر‌ها نیز رغبتی برای جلو آمدن نداشته باشند. در دولت جدید و البته در مجلس اتفاقات خوبی می‌افتد و وزیر ورزش مدام پیگیری می‌کند. امیدوارم با گرفتن حق پخش برای فدراسیون و باشگاه‌ها روند رو به رشدی برای فوتبال‌مان داشته باشیم.

دبیرکل فدراسیون درباره پاداش‌های در نظر گرفته شده برای اعضای تیم ملی فوتسال گفت: در طول برگزاری مسابقات یکسری پاداش‌ها که شاید چشمگیر نباشد به بازیکنان دادیم. فردا جلسه‌ای داریم تا میزان پاداش‌ها را با رعایت یکسری پروتکل‌ها بیشتر کنیم. این بحث برای کلیه تیم‌های ملی است. تیم ملی بانوان زیر ۱۸ سال قهرمان کافا شده و فوتبال ساحلی نیز به مقام سوم جهان دست یافته است. همه این‌ها باعث شده است که راهکاری داشته باشیم تا بتوانیم زحمات بازیکنان را جبران کنیم.

وی درباره آخرین وضعیت استفاده از سیستم‌های VAR در فوتبال ایران اظهار داشت: تا یکسری اتفاقات نیفتد، نمی‌توانیم خیلی اطلاعات بدهیم. یک شرکت چینی به شرکت‌های مورد تأیید فیفا، اضافه شده است و شاید به خاطر مراودات‌مان با این کشور بتوانیم تسهیلاتی داشته باشیم.

ممبینی درباره ادعای وحید شمسایی مبنی بر عدم داشتن قرارداد با فدراسیون فوتبال گفت: شاید به لحاظ اداری برخی قرارداد‌ها مانده باشد، اما مشکلی نیست و حتماً امضا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • محکومیت باشگاه تراکتور در آستانه بازی با استقلال
  • برد پرگل هندبال سپاهان در مصاف با پلیمر خرم آباد
  • ممبینی: نمی‌توانیم درباره VAR خیلی اطلاعات بدهیم
  • گفتم یا قهرمان می‌شوم یا به خانه می‌روم!
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • قهرمان سابق لیگ به یک شرط دوباره مدعی می‌شود
  • برنامه چهار هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر
  • زمان پایان لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • قرارداد آزمون با رُم به یک شرط قطعی می شود